Citat:
Ursprungligen postat av
atjoprosit
Såg klippet på SVT igår när åklagaren säger att kroppen är ”hanterad” efter döden. Till Aftonbladet ville man inte berätta om alla kroppsdelar hittats. Varför skulle det vara ett problem att berätta att man hittat hela kroppen - om den var hel?
Tänker osökt på ryktena om den avspärrade containern. Kan det vara så att man hittat exempelvis händerna där? Det skulle kasta ljus på varför man rubricerade det som människorov så tidigt när männen häktades.
Varför skulle man kapa händerna av honom och slänga där, för att sen ta resten av kroppen till Parakka?
Det skulle ju innebära att man grisar ner som fan med blod.
Jag tror mer på att polisen kanske hittat typ spade/spadarna och kanske ev JD's mobiltelefon i containern.
Varför man så fort rubricerade det som människorov skulle ju kunna vara att man kollat upp var deras mobiler de befann sig. Först var allihop kring Glaciären, för att sedan röra sig mot Parakka, där en mobil "stannade kvar"/slocknade när dom andra 3 rörde sig mot Kiruna igen.
Eftersom det bara finns en mobilmast i Parakka (vad jag vet), så går det inte att triangulera exakt punkt vars de befunnit sig, därför har polisen haft svårt att hitta var kroppen låg, dom har haft ett stort område att söka i.
Jag tror ju inte att det här gänget varit nog smarta för att stänga av/lämna kvar mobilerna innan dom drog iväg med JD.