2019-08-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det har jag ju verkligen inte sagt.
Det menar du om du anser att var och en har sin egen verklighet.
Citera
2019-08-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du utger dig för att veta saker du verkligen inte vet något om. Du har läst en bok och du tror att du vet något. Det gör du inte. Dina ÅSIKTER är befängda och du har ingenting att belägga dem med.
Jo, belägg har jag lagt fram men du förstår de inte. Du kommer bli bittert besviken.
Citera
2019-08-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Av intresse, såklart. Det är alltid lika roligt när de predikat klart och man kommer till biten då de ska ge belägg.
Så livet innehåller inget annat roligt än att av intresse och helt självmant delta i en diskussion för att finna det roligt när det kommer till belägg. Fanns det inget annat som du kunde finna ro i än detta? Detta leder till fler frågor.

1) saknar ditt liv så pass mycket mening och substans att du finner ro i en diskussion om belägg gällande andlighet?

2) Är det lika roligt för dig när beläggen har lagts fram och du inte förstått dem? skratta bäst som skratta sist som man brukar säga.

3) Varför beklagar du dig att andra vill pådyvla dig sin tro när du helt självmant har deltagit i diskussionen? Har du då inget förstånd. Dina hjärnceller har tagit semester för gott.
Citera
2019-08-16, 18:35
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
15 grader är 15 grader överallt på jorden. Testa med att klä ditt barn om du har småbarn för lite med hönsvisningen till att 15 grader i spaninen är inte som 15 grader i Sverige så får du erfara hur glad ditt barn blir. Du är helt tappad som tror detta. Uppdatera dina hjänceller.

Nu var det inte det som var frågan. Idiot. Baserat på hur du svarar hela tiden har du grova svårigheter att förstå det du läser.

Påståendet var:
[i]"Vi upplever samma verklighet på olika sätt, därför har vi inte samma verklighet. Om det är 15 grader varmt så tycker en afrikan att det är kallt och en eskimå att det är varmt."

Alltså, det är samma verklighet, men den upplevs på olika sätt av olika personer.

Ditt orerande blir då rent idiotiskt eftersom du inte läst och förstått vad du läst. Som vanligt. Som jag påpekat flera gånger. Svara på det som skrivits, och inte något som du tror den som skrev egentligen menade så slipper du göra bort dig hela tiden.

[Mitt idiotförklarande ovan är därför att det ju är så du verkar vilja föra en konversation, baserat på hur du själv skriver]
Citera
2019-08-16, 18:37
Medlem
Citat:
Så livet innehåller inget annat roligt än att av intresse och helt självmant delta i en diskussion för att finna det roligt när det kommer till belägg. Fanns det inget annat som du kunde finna ro i än detta? Detta leder till fler frågor.

1) saknar ditt liv så pass mycket mening och substans att du finner ro i en diskussion om belägg gällande andlighet?

2) Är det lika roligt för dig när beläggen har lagts fram och du inte förstått dem? skratta bäst som skratta sist som man brukar säga.

3) Varför beklagar du dig att andra vill pådyvla dig sin tro när du helt självmant har deltagit i diskussionen? Har du då inget förstånd. Dina hjärnceller har tagit semester för gott.
1/ Jag kan finna ro i flera saker. Det går att gilla både pannkaka och köttbullar, t.ex.

2/ Ingen aning. Att inte förstå något behöver inte alltid vara den oförståendes fel.

3/ För att de vill göra sin tro allmängilltig, samt att de ofta indoktrinerar barn. Samt att många vill att samhällen ska styras enligt vad deras gud vill. Listan kan göras lång.
Citera
2019-08-16, 18:37
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hittepå och falsk analogi för att du varken ser eller förstår.
Berätta vad jag inte ser och/eller förstår.
Citera
2019-08-16, 18:38
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det menar du om du anser att var och en har sin egen verklighet.
Var och en har sin egen verklighet. Det betyder inte att någon tror att ett päron är en citron. Men var och en har sin egen verklighet, det är ofrånkomligt. Som Anais Nin sa, vi ser inte världen som den är, vi ser den som VI är.
Citera
2019-08-16, 18:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Eller också är du blind för att kunna se.
Det enklaste vore om du påvisade belägg för att det finns något att se.
Citera
2019-08-16, 18:39
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jo, belägg har jag lagt fram men du förstår de inte. Du kommer bli bittert besviken.
Du har inte kommit med några belägg alls, allt du har är åsikter.
Citera
2019-08-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nu var det inte det som var frågan. Idiot. Baserat på hur du svarar hela tiden har du grova svårigheter att förstå det du läser.

Påståendet var:
[i]"Vi upplever samma verklighet på olika sätt, därför har vi inte samma verklighet. Om det är 15 grader varmt så tycker en afrikan att det är kallt och en eskimå att det är varmt."

Alltså, det är samma verklighet, men den upplevs på olika sätt av olika personer.

Ditt orerande blir då rent idiotiskt eftersom du inte läst och förstått vad du läst. Som vanligt. Som jag påpekat flera gånger. Svara på det som skrivits, och inte något som du tror den som skrev egentligen menade så slipper du göra bort dig hela tiden.

Den enda som är en idiot är nog du. Det är du som inte förstår och inser inte att du inte förstår. När du ställs mot väggen blir du grinig.

Verkligheten är detsamma för allalevande människor som är frika till kropp och själv. Idiot varför påstår du saker du inte har någon aning om? Har du frågat afrikaner vad de anser om kyla och värme vid 15 garder? Har du frågat eskimåer vad de anser om detsamma? Varför pratar du för grupper som du inte har pratat med? Vad ger dig rätten till dig mer än din egen dumhet?

Verkligehten är lika för alla. Jag har rest runnt i världen och 15 grader är just 15 garder överallt. Du kommer inte förstå detta men jag gör ett försök.

vatten fryser till is vid 0 garder. Människor fryser till döds vis en viss grad oavsett grupp, härkomst eller etnicitet. Verkligheten är lika för alla. Det ni pratar om är nåt helt annat som ni har missförstått. Faktum är att om verkligheten hade varit olika hade samexistens varit omöjlig.
Citera
2019-08-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
1/ Jag kan finna ro i flera saker. Det går att gilla både pannkaka och köttbullar, t.ex.

2/ Ingen aning. Att inte förstå något behöver inte alltid vara den oförståendes fel.

3/ För att de vill göra sin tro allmängilltig, samt att de ofta indoktrinerar barn. Samt att många vill att samhällen ska styras enligt vad deras gud vill. Listan kan göras lång.
Varför ägnar du dig inte åt de andra sakerna som du finner ro i? Du tillbringar hela ditt vakna liv här i forumet. Hade du funnit ro i annat hade vi sett dig mindre här. Du är inte bara dum utan lögnare också.

Jo att inte förstå är uteslutande den oförståendes fel.

Spelar ingen roll vad de vill med andra. Du ansvarar för ditt eget liv och du deltar i diskussioner självmant för att sedan beklaga dig för vad du hör och läser. Hur urbota dum är du inte? Det är som att säga du dricker alkohol men beklagar dig för att bli full.
Citera
2019-08-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Berätta vad jag inte ser och/eller förstår.
Gjort flera gånger om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in