2019-08-12, 11:09
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskey27
Fast bevisligen funkar det ju inte så. Har du varit där vid ett givet klockslag och det finns något i liggaren om vilken tjänst som sålts just då så åker du dit. Bara att kolla domarna, det är precis så det gått till i de flesta fall.

Domstolarna tolkar inte lagen som en autist. De kollar på vad som är rimligt. Salongerna för bok för att mamasan ska ha koll på hur stor del av kakan hon ska ha och är då 8/9 av 10 besök sexköp så har du inget att sätta emot även om du ”blånekar in i döden”.

Jag dömer som sagt ingen men jag tror att många, både torskar och prostituerade, gravt underskattar riskerna med det de gör. Torskarna i risken att åka fast samt att faktiskt råka utnyttja någon som inte är helt med på noterna och de prostituerade i riskerna att bli utnyttjad av såväl torskar som salongsägare.

Återigen, jag dömer ingen, men försök tänka till lite. Det gäller alla representanter i debatten.

Skärp dig nu för i helskotta!

Om nån tossig mamma-san fabulerat ihop att jag ska ha köpt en sexuell tjänst på en salong så gäller INTE det som bevisning, svar ja det är en indicie men endast EN indice räcker ICKE till bevis. Håller du käft och nekar så klarar du dig. Så klart att ha en bra advokat är en fördel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Indicium
Citera
2019-08-12, 15:48
Medlem
Frozenpills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Inte på de omskurna som dig.
Jag är inte omskuren, på mej är det slitage. 🚀👅
Citera
2019-08-12, 18:58
Medlem
Om ni nu är så nojiga för snutpekka, ge fan att gå då. Svårare än så är det inte
Citera
2019-08-13, 00:45
Medlem
Whiskey27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMemberNewName
Skärp dig nu för i helskotta!

Om nån tossig mamma-san fabulerat ihop att jag ska ha köpt en sexuell tjänst på en salong så gäller INTE det som bevisning, svar ja det är en indicie men endast EN indice räcker ICKE till bevis. Håller du käft och nekar så klarar du dig. Så klart att ha en bra advokat är en fördel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Indicium

Du behöver inte ta mitt ord på det, det är ju bara att kolla domarna i målen. Finns lätt tillgängliga på Lexbase.

Och om någon påstår att de sålt sex till dig så är det inte indicier, det är en vittnesuppgift. Och mycket riktigt, det räcker inte i sig för att fälla dig men i kombination med anteckning i bokföringen, transaktion, kondom eller vad tusan som helst (nästan) så räcker det gott och väl.

Som sagt, ta inte mitt ord på det, läs domarna själv så får du se. Vill du också veta hur polisen arbetar kan du läsa valfri FUP. Orkar du inte skicka efter dem själv så finns de i trådar i ”Aktuella Brott” i detta forum.

Jag lägger ingen värdering i det hela, jag konstaterar bara att det är så det går till. Sedan får du önsketänka om hur lätt det är att klara sig hur mycket du vill.
Citera
2019-08-13, 10:26
Medlem
Nihennas avatar
Tycker det är rätt kul att läsa recensionstråden även om jag själv aldrig skulle nyttja tjänsterna.

jag har dock en fundering, varför "nöjer sig" folk med gamla, överviktiga massörer om de också vill ha sexuella tjänster?

Om man ändå ska betala massa pengar, varför nöja sig med nån gammal hagga som sedan länge passerat sitt "bäst före"-datum? Hade jag gått till en salong med hög lust så hade jag förmodligen inte nöjt med med något sämre än någon i 35-årsåldern, som SER ut som <=35 och inte äldre, och som inte är överviktig.

De flesta av recensionerna är riktigt spännande att läsa, men vissa får en verkligen att spy bara av tanken. Folk får tända på det de vill, men jag måste ändå få fråga vad som får en att acceptera och fullgöra en så, potentiellt, traumatiserande upplevelse som att Mormor Thai på 50+ ska rycka i ens snabel. Hur blir man ens hård?
Citera
2019-08-13, 15:55
Medlem
Alla har olika referenser till vad som är attraktivt, godtagbart och upphetsande.

För min egen del får de gärna vara både runda och smala. En 50 år gammal thaikvinna kan lätt se ut som en 30-åring och chansen är stor att hon med största sannolikhet kan ge bra valuta för pengarna.

Sen vet du ju inte vilken ålder skribenterna har i tråden. För stor åldersskillnad kan ju även bli obekvämt.

För min del faller det på att det känns som ett löpande band, så jag har slutat med extratjänster. Kanske inte har träffat rätt massös... Vem vet, vid rätt tillfälle kanske det blir extra igen 😀
Citera
2019-08-13, 17:12
Medlem
Om man själv är nästan 50 så har man ju mer gemensamt med mer jämnåriga. Par i övre medelåldern betraktar sällan varandra som äckliga. Tvärtom kan man betrakta de yngre tjejerna som omogna och ibland tom. "dåliga i sängen".
En god attityd kompenserar en rund mage rätt bra.
Citera
2019-08-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallKalle
Om man själv är nästan 50 så har man ju mer gemensamt med mer jämnåriga. Par i övre medelåldern betraktar sällan varandra som äckliga. Tvärtom kan man betrakta de yngre tjejerna som omogna och ibland tom. "dåliga i sängen".
En god attityd kompenserar en rund mage rätt bra.
De som inte har utseendet med sig är oftast väldigt duktiga på att få igång sina kunder. Däremot brukar jag själv neka när utseendet inte riktigt håller. Det är bara viktigt att neka allt extra på ett artigt sätt, men vet aldrig vem som kan dyka upp på salongen vid ett senare besök och då är det bra att vara känd som en trevlig kund.

Korrelationen mellan ålder och dålig kropp är lägre bland thailändskor än europeiska tjejer skulle jag lite lätt generaliserande kunna säga.
Citera
2019-08-15, 20:55
Medlem
Finns det någon salong i Umeå som erbjuder extra grejer?
Citera
2019-08-16, 10:12
Medlem
Norrmals avatar
Tycker att utbudet av salonger i norr är väldigt skralt, nog borde det finnas en god marknad i Umeå, Skellefteå, Piteå och Luleå.
Jag saknar en skön och avslappnande helkroppsmassage i närheten. Borde ju rimligen vara fler än mig som vill få hela kroppen inoljad i norr.
Nån som upplevt nåt speciellt på någon trots allt befintlig salong här i krokarna?
Citera
2019-08-16, 16:30
Medlem
Ni behöver ej svara vilken kommun. men har ni blivit erbjuden extra i någon mindre kommun någon gång?

Känns som detta mest förekommer i städer med mer än 100.000 inv.
Citera
2019-08-17, 08:58
Medlem
Visst har det hänt även i mindre kommuner. Storleken spelar ingen roll sägs det ju, och i detta fallet stämmer det. 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in