2019-08-16, 13:33
  #2173
Medlem
Vad är det dagens kriminella? Att använda instagram/Facebook och lägga upp knas bilder och andra pusselbitar borde räknas som golning.
Citera
2019-08-16, 15:21
  #2174
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
shottaz misshandla en som är på dps sida nyligen? död? vet inte

sedan en som mördades av shottaz sida nyligen ocskå

Ingen ur Dp har dödats sen snubben sköts i garagaget, karrar tror jag han hette det hände vintern 2017-2018, Dan innan nyår ur minnet.

Så nej shottaz har inte dödat nån nyligen.

Dom döda han karrar, killen som sålde karrar blev snabbt knäppt efter det

Dp står för ca 8 mord snabbt räknat i huvet.
Om vi bortser från izzy och maslah så har shottaz utfört 3 mord(a2 tillhörde inte Dp men räknar han ändå)

Sen har det ju skett en del mord som aldrig ledigt till men som dp folk blivit hämtade till förhör för då siffran 8 är i den lågaändan
Citera
2019-08-16, 15:22
  #2175
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vem leder nu av DP och Shottaz (flest mördade)?

Dp med x3 mord ungefär
Citera
2019-08-16, 15:41
  #2176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ingen ur Dp har dödats sen snubben sköts i garagaget, karrar tror jag han hette det hände vintern 2017-2018, Dan innan nyår ur minnet.

Så nej shottaz har inte dödat nån nyligen.

Dom döda han karrar, killen som sålde karrar blev snabbt knäppt efter det

Dp står för ca 8 mord snabbt räknat i huvet.
Om vi bortser från izzy och maslah så har shottaz utfört 3 mord(a2 tillhörde inte Dp men räknar han ändå)

Sen har det ju skett en del mord som aldrig ledigt till men som dp folk blivit hämtade till förhör för då siffran 8 är i den lågaändan

Nyligen sköts ju Nasir. Frågan är om man inte ska räkna in Shad *ziz också? Sedan var det ju en Moh*med *bdi som tydligen dött. Shobres syster (eller var det mamma?) och granne skyllde ju på en avliden kille med det namnet. Finns ju även en del som skjutits vars namn aldrig kommit ut.
Citera
2019-08-16, 15:56
  #2177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Instan s.sfavela (som enl uppgift är identisk med Sebbe) blev privat men är nu åter uppe så tog en koll igen på bilden. Två-tre avbildade sitter ju f n i CPH. Enl någon kan det ha varit Abbe som speglar sig i lacken på Peugoten och tog bilden på Gucci och ev kusin Panda bakom ratten på Audin. Det är högst sannolikt att fler av falangen (på och utanför bilden) haft olika aktiva resp passiva roller i CPH. Som LeBron nämnt ovan är det oklart men #3 frän vänster på bilden skulle ev kunna vara identisk med AZ. Jag har också tidigare gissat på samme person. Men det finns ju också de som menar att det skulle kunna vara Abdi (M*nsor *bdi Is*mil) som ju också enligt vissa ska vara en av de fyra som sitter häktade i CPH. Men hojta till om någon har ytterligare teorier/kan hjälpa till att fastslå vem #3 är. Den här M*nsor behöver det broderas ut kring om någon kan! Oavsett om AZ är med på bilden är han tveklöst intressant i trådkontexten. Skulle det stämma att AZ är #3 ovan, och de senaste anklagelserna mot dito inte är helt tagna ur luften, kan man konstatera att bilden är komponerad kring ett våldtäktskluster(!) i mitten. Signifikant för DP? Som jag förstått är #5 Sebbe från Uppsala. Har han flyttat söderut? Eller är han inte kopplad till DP utan bara en bekant från kåksvängen? Namn och mer info om honom tack. Resten av gänget (med ev reservation för #3s identitet) är helt klart DP-kopplade. Om det stämmer att DP desperat åkt upp till Norrland för att besöka pizzaSacki kan en eller flera av de på bilden som inte är frihetsberövade i DK ev nu sitta i Norr... Intressant att se...

Jag trodde de var fastställt att nummer 3 på bilden var "AZ" makkans lillebror, vore intressant om någon kunde bekräfta/dementera detta. Denna Seb*e är ju onekligen intressant då hans insta består av mycket DP folk, bla Mu*se och Macka*n
Citera
2019-08-16, 16:10
  #2178
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nyligen sköts ju Nasir. Frågan är om man inte ska räkna in Shad *ziz också? Sedan var det ju en Moh*med *bdi som tydligen dött. Shobres syster (eller var det mamma?) och granne skyllde ju på en avliden kille med det namnet. Finns ju även en del som skjutits vars namn aldrig kommit ut.

Shad körde väl mest sin egen grej, risken att det skulle va hämnd för vad hans pajasbrorsa gjorde är väl större?

Var och när sköts den mohamed abdi, alla dessa namn flyter bara ihop, det är bara olika kombinationer av de vanligaste
Citera
2019-08-16, 19:01
  #2179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Shad körde väl mest sin egen grej, risken att det skulle va hämnd för vad hans pajasbrorsa gjorde är väl större?

Var och när sköts den mohamed abdi, alla dessa namn flyter bara ihop, det är bara olika kombinationer av de vanligaste

I fallet som fick in närapå hela DPs ledning i finkan fanns en Wickr (?)-adress som användes av dem som styrde narkotikahandeln. En av dem var Shad.

MA. Ja säg det. Har själv ställt frågan. Men de skyllde på den grabben och han tycks ha varit kopplad till Sho om jag fattade rätt.
Citera
2019-08-16, 19:05
  #2180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
I fallet som fick in närapå hela DPs ledning i finkan fanns en Wickr (?)-adress som användes av dem som styrde narkotikahandeln. En av dem var Shad.

MA. Ja säg det. Har själv ställt frågan. Men de skyllde på den grabben och han tycks ha varit kopplad till Sho om jag fattade rätt.
Men vem jobbade shad åt? Då har vi oxå Merhawi mord uppklarat 😉
Citera
2019-08-16, 20:08
  #2181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Men vem jobbade shad åt? Då har vi oxå Merhawi mord uppklarat 😉

Som jag fattade det var Shad med DP eller i vart fall en affilierad nära partner. Hur man då ska tolka mordet på M, det är en intressant fråga. Varför flyttade han från hemkvarteren?
Citera
2019-08-16, 20:27
  #2182
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Vad är det dagens kriminella? Att använda instagram/Facebook och lägga upp knas bilder och andra pusselbitar borde räknas som golning.

Håller med. Dessutom hjälper det ju konkurerande aktörer att lista ut vad man håller på med och var man brukar hålla hus. Kanske inte så smart, eftersom det i förlängenningn kan leda till problem med hälsan.
Citera
2019-08-16, 21:13
  #2183
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ingen ur Dp har dödats sen snubben sköts i garagaget, karrar tror jag han hette det hände vintern 2017-2018, Dan innan nyår ur minnet. Så nej shottaz har inte dödat nån nyligen.
...
Betyder det att Shotaz ar pa den goda sidan av konflikten?
Gangsterrappar, hotar och flashar vapen i videos men skadar ingen?
__________________
Senast redigerad av qutm 2019-08-16 kl. 21:15.
Citera
2019-08-16, 21:55
  #2184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Betyder det att Shotaz ar pa den goda sidan av konflikten?
Gangsterrappar, hotar och flashar vapen i videos men skadar ingen?
De har mördad minst 3 tillhörande/närheten av DP, mordet i te sta utfördes ju med största sannolikhet av Shottaz, sen kanske DP är ett par nivåer värre, men Shottaz är absolut inte ”den goda sidan”, tror dock de har mer stöd av samhället pga att Jaffar och Yasin har en hel del fans i Sveriges förorter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in