2019-08-10, 15:26
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Expressens ingresstext är lite missledande. Onsdagens skjutning, som de förefaller räkna in i sin mordstatestik, kan man nog inte anklaga DP för. Även om den, som de sedan också skriver, kan kopplas till själva konflikten... Allt är ju inte DPs fel.

Nu handlade mitt inlägg om nyrekrytering.
Citera
2019-08-10, 16:33
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Eftersom "Joker" anges vara Shacki's bror, så undrar jag om det stämmer att "Joker" då heter *hmed Osm*n Abdiriz*k (*=a)?
Eftersom uppgiften ovan var felaktig så är jag tacksam för det PM som konstaterade att rätt uppgift är:
1) *hmed *bdi M*lek Osm*n (2000-04-22) aka Joker (*=a).
2) Abdiriz*k Abdim*lek Osm*n (2001-08-30) aka Shacki (*=a).
Den sistnämnde har Abdim*lek sammanskrivet i ett ord.
Citera
2019-08-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Vad menar du?
shottaz misshandla en som är på dps sida nyligen? död? vet inte

sedan en som mördades av shottaz sida nyligen ocskå
Citera
2019-08-10, 17:15
Medlem
[quote=cocobutter|68352860]shottaz misshandla en som är på dps sida nyligen? död? vet inte

sedan en som mördades av shottaz sida nyligen ocskå[/QUOTE
Ok, antar att det handlar om Tensta.
Fick oro över att något nytt hade hänt.
Citera
2019-08-10, 20:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Vem leder nu av DP och Shottaz (flest mördade)?
Citera
2019-08-11, 00:01
Medlem
qutms avatar
Citat:
Expressens ingresstext är lite missledande. Onsdagens skjutning, som de förefaller räkna in i sin mordstatestik, kan man nog inte anklaga DP för. Även om den, som de sedan också skriver, kan kopplas till själva konflikten... Allt är ju inte DPs fel.
Nej, expressen raknar in Rozh och en av sina egna
Citera
2019-08-11, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Nej, Expressen raknar in Rozh och en av sina egna
Absolut! Det är det som är kruxet i exvationen Tidningen räknar in ett mord som utförts "mot" DP, inte av. Förstår vilka Expressen räknar in men skulle nog ändå kategorisera tre som utförda av DP. Kanske inte så viktigt, och kanske till och med bara ett slavfel i korrekturen... Men lätt att media i det svartvita kan bli generaliserande och missledande. Särskilt för de som är mindre insatta (mao den genomsnittliga Expressen-läsaren).

Köpenhamn x 2 kan nog alla svälja som DP-dåd. Dessutom tveklöst kopplat till DP-SZ-dispyten. Rhoz är lite svårplacerad i själva konflikten (om han ens hör dit) men eftesom Dumle varit frihetsberövad i ärendet kan det väl ändå sägas vara ok i DP-mord-statestiken. Även om artikeln tycks behandla konflikten (kod "Röd" för området Rinkeby) och inte de skenande skjutningarna generellt. Sväljer den i sammanhanget. Men att N*sser-mordet (som visserligen utfördes i aktuellt postnummerområde och med skjutvapen) skulle vara utfört av DP är det nog få av de som läst på som hävdar.
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen ingress
"Gänget (DP, mittt tillägg) kan ligga bakom fyra nya mord bara i sommar"
Visst, DP kan i teorin ligga bakom fyra eller hur många som helst "nya" mord i sommar men av de dåd som räknas upp kan jag bara få det till (max) tre.
Citera
2019-08-12, 18:05
Medlem
Citat:
Absolut! Det är det som är kruxet i exvationen Tidningen räknar in ett mord som utförts "mot" DP, inte av. Förstår vilka Expressen räknar in men skulle nog ändå kategorisera tre som utförda av DP. Kanske inte så viktigt, och kanske till och med bara ett slavfel i korrekturen... Men lätt att media i det svartvita kan bli generaliserande och missledande. Särskilt för de som är mindre insatta (mao den genomsnittliga Expressen-läsaren).

Köpenhamn x 2 kan nog alla svälja som DP-dåd. Dessutom tveklöst kopplat till DP-SZ-dispyten. Rhoz är lite svårplacerad i själva konflikten (om han ens hör dit) men eftesom Dumle varit frihetsberövad i ärendet kan det väl ändå sägas vara ok i DP-mord-statestiken. Även om artikeln tycks behandla konflikten (kod "Röd" för området Rinkeby) och inte de skenande skjutningarna generellt. Sväljer den i sammanhanget. Men att N*sser-mordet (som visserligen utfördes i aktuellt postnummerområde och med skjutvapen) skulle vara utfört av DP är det nog få av de som läst på som hävdar. Visst, DP kan i teorin ligga bakom fyra eller hur många som helst "nya" mord i sommar men av de dåd som räknas upp kan jag bara få det till (max) tre.

Tensta mordet var på cap0nes brorsa n*sser, cap0ne är med i DP och är väldigt nära vän med dumle inklusive de fyra kärnmedlemmarna, med andra ord så är folk helt ute och cyklar. Tensta mordet var ett mord PÅ DP, inte utfört av. BO va dock inte jätte insatt i dramat han ströks med som en början på hämnd för köpenhamn, det är bara uppvärmning

* = a
Citera
2019-08-14, 22:32
Medlem
Ja vad säga? Blir det nytt Mariehäll? Blir nog svårt för åklagaren om man ska utgå från det....
Citera
2019-08-16, 09:21
Medlem
Förstår mig inte riktigt på din lista, Ett par saker mindre än andra.
Kurden/Dille = Dilsh>r *bdull* *li *troushi
Talang/Talle = *hmed *bdis*med D*hir (Shos storebror)
Om någon har mer info om Poy/P0y så dela gärna!

Citat:
Ursprungligen postat av Troellerinte040
Ledarroll
Shottas
1 ayye-aydarus
2 Jaffar byn
3 Diyar(kurden)
4 Franky(död)
5 Yasin byn
6 Poy

DP
1 Mustaf(Musse) inlåst på 9år
2 Shobre ute på frifot ryktas på att han är i Marocko/Spanien
3 Amin(talang-talle) inlåst på 9år
4 Makkan-mackan häktad i Danmark
Citera
2019-08-16, 11:52
Medlem
Skulle velat höra klienterna prata med sina danska advokater. Arabiska och danska gifter
sig inte så värst bra. Ett språk utan vokaler och ett utan konsonanter ...
Citera
2019-08-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Antar att du menar bilden med de sex grabbarna framför bilen på det här IG-kontot?
Bildkvaliteten är så usel att det inte går att uppförstora bilden tillräckligt för att med full säkerhet namnge den 3:e från vänster. Jag vill inte skapa någon trådsanning, men det finns några pers att välja på och jag hoppas att om mitt antagande om AZ skulle vara felaktigt, så kanske det kan tillbakavisas av någon som har bättre koll på läget med "s.sfavela" bilder. Intressant att 2 tidigare bilder har tagits bort samt att en rätt kass videosnutt har lagts till. Nej, jag är ingen följare, men jag minns att det var 9 bilder för några veckor sedan.
Instan s.sfavela (som enl uppgift är identisk med Sebbe) blev privat men är nu åter uppe så tog en koll igen på bilden. Två-tre avbildade sitter ju f n i CPH. Enl någon kan det ha varit Abbe som speglar sig i lacken på Peugoten och tog bilden på Gucci och ev kusin Panda bakom ratten på Audin. Det är högst sannolikt att fler av falangen (på och utanför bilden) haft olika aktiva resp passiva roller i CPH. Som LeBron nämnt ovan är det oklart men #3 frän vänster på bilden skulle ev kunna vara identisk med AZ. Jag har också tidigare gissat på samme person. Men det finns ju också de som menar att det skulle kunna vara Abdi (M*nsor *bdi Is*mil) som ju också enligt vissa ska vara en av de fyra som sitter häktade i CPH. Men hojta till om någon har ytterligare teorier/kan hjälpa till att fastslå vem #3 är. Den här M*nsor behöver det broderas ut kring om någon kan! Oavsett om AZ är med på bilden är han tveklöst intressant i trådkontexten. Skulle det stämma att AZ är #3 ovan, och de senaste anklagelserna mot dito inte är helt tagna ur luften, kan man konstatera att bilden är komponerad kring ett våldtäktskluster(!) i mitten. Signifikant för DP? Som jag förstått är #5 Sebbe från Uppsala. Har han flyttat söderut? Eller är han inte kopplad till DP utan bara en bekant från kåksvängen? Namn och mer info om honom tack. Resten av gänget (med ev reservation för #3s identitet) är helt klart DP-kopplade. Om det stämmer att DP desperat åkt upp till Norrland för att besöka pizzaSacki kan en eller flera av de på bilden som inte är frihetsberövade i DK ev nu sitta i Norr... Intressant att se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in