2019-08-09, 09:16
  #2149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Shacki’s bror
Två *ungar* som torskade med DP
Thx för Jokern!
Vad var det för brott 2 x Hjulsta haffades för? Tråd, FUP elller annat kring dessa?
Citera
2019-08-09, 09:31
  #2150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Thx för Jokern!
Vad var det för brott 2 x Hjulsta haffades för? Tråd, FUP elller annat kring dessa?
Antar att han syftar på de 2 16 åringar som transporterade 2kg tjack till gbg för DPs räkning
Citera
2019-08-09, 09:36
  #2151
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
”En 17-årig pojke sitter nu häktad i Danmark med ytterligare tre män. Samtliga kommer från Rinkeby och misstänks för dubbelmordet utanför Köpenhamn och för ett mordförsök och grovt vapenbrott.
– Han förnekar brott, säger 17-åringens advokat Robin Grönvall.”

”Sedan tidigare har en 19-årig och en 18-årig man från Rinkeby utlämnats till Danmark och häktats vid rätten i Glostrup. En fjärde misstänkt, en 21-årig man från Rinkeby, greps i Danmark den 29 juni och häktades.”

https://www.dn.se/sthlm/17-aringen-haktad-i-danmark-for-dubbelmord-utanfor-kopenhamn/

Inte ens våra nordiska grannländer är förskonade emot våra förorts getton och våra kriminella invandrare Tragiskt att de lyckas förstöra andra länder också. Undra hur länge det dröjer innan man vill börja bygga murar emot Sverige
Citera
2019-08-09, 16:04
  #2152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
För några år sen så drev han in en mindre skuld från en kille genom att plocka hem killens farsa till en lägenhet och kedjade fast honom i ett element i vardagsrummet, där gubben fick äta å dricka ur hundmatskålar.
Nåt som inte va helt ovanligt förr (juggarna körde ofta den stilen), men man hör sällan såna saker nu för tiden.
Skulden kom in dan efter men gubben fick sitta kvar i tre dar.
Man ska inte tycka synd om gubben, han va en skitstövel som hade suttit för våldtäkt och två kvinnomisshandel.

I tråden om gruppvåldtäkten i Hässelby skrev du om brist på fadersfigurer och tidigt drogmissbruk som bidragande orsaker till kriminaliteten hos somaliska killar.

Ställde en fråga angående det inlägget, men frågeställningen blev raderad som OT av mod innan du hann svara.

Så lägger in den här i stället.

Frågan lyder:

Var är farsorna någonstans? Vore intressant att höra från dig som har en utomordentlig inblick i den somaliska diasporan.

Kvar i Afrika eller återvandrade? Döda eller på kåken? Eller sitter de i nån förort här i Sverige och tuggar khat för socpengarna och skiter i sina söner? Du behöver inte gå in på detaljer i enskilda fall - men rent generellt, var är farsorna till killar som Makkan, Musse, Shobre, Talang, Farre, Yasin, Jaffar, Ayye, K27 och Poy.
Citera
2019-08-10, 08:47
  #2153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Antar att han syftar på de 2 16 åringar som transporterade 2kg tjack till gbg för DPs räkning
Aha, då e jag med på tåget. Tack!
Citera
2019-08-10, 08:56
  #2154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sad_paradise
I tråden om gruppvåldtäkten i Hässelby skrev du om brist på fadersfigurer och tidigt drogmissbruk som bidragande orsaker till kriminaliteten hos somaliska killar.

Ställde en fråga angående det inlägget, men frågeställningen blev raderad som OT av mod innan du hann svara.

Så lägger in den här i stället.

Frågan lyder:

Var är farsorna någonstans? Vore intressant att höra från dig som har en utomordentlig inblick i den somaliska diasporan.

Kvar i Afrika eller återvandrade? Döda eller på kåken? Eller sitter de i nån förort här i Sverige och tuggar khat för socpengarna och skiter i sina söner? Du behöver inte gå in på detaljer i enskilda fall - men rent generellt, var är farsorna till killar som Makkan, Musse, Shobre, Talang, Farre, Yasin, Jaffar, Ayye, K27 och Poy.

Farsorna har en uppgift och det är att befrukta honorna.... var på babymassage när mina barn var små, i gruppen hade vi 3 somalier.... alla farsorna var med på massagen utom somaliernas respektive....
Citera
2019-08-10, 10:33
  #2155
Medlem
LeBronThurmans avatar
Eftersom "Joker" anges vara Shacki's bror, så undrar jag om det stämmer att "Joker" då heter *hmed Osm*n Abdiriz*k (*=a)?
Citera
2019-08-10, 11:33
  #2156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Eftersom "Joker" anges vara Shacki's bror, så undrar jag om det stämmer att "Joker" då heter *hmed Osm*n Abdiriz*k (*=a)?

Yes sir yes sir yes sir

Glad nu?
Citera
2019-08-10, 12:23
  #2157
Medlem
Mindbusinesss avatar
Nyrekryteringen till DP fortsätter tydligen enligt Expressen.

”Dödspatrullens” blodiga framfart tvingar polisen att använda koden ”röd” för läget i Rinkeby.
Gänget kan ligga bakom fyra nya mord bara i sommar – dödsskjutningen i Tensta i veckan kopplas ihop med det våldsamma dubbelmordet i Köpenhamn i juni.
– För varje nytt brott uppstår nytt hat och nya konflikter – en ny hämndspiral, säger Frida Nordlöf, tillförordnad chef för polisen i Järva.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/dodspatrullens-mordiska-sommar-ar-kod-rod-nu/
Citera
2019-08-10, 13:30
  #2158
Medlem
Shottaz levererar nu
Citera
2019-08-10, 14:14
  #2159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
Shottaz levererar nu
Vad menar du?
Citera
2019-08-10, 15:07
  #2160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nyrekryteringen till DP fortsätter tydligen enligt Expressen.
”(...) Gänget kan ligga bakom fyra nya mord bara i sommar (...)”
Expressens ingresstext är lite missledande. Onsdagens skjutning, som de förefaller räkna in i sin mordstatestik, kan man nog inte anklaga DP för. Även om den, som de sedan också skriver, kan kopplas till själva konflikten... Allt är ju inte DPs fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in