2019-08-15, 23:49
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Varför skulle Nottingham släppa Milosevic? Han har ju gjort det riktigt bra där och deras fans anser att han är deras bästa back och en av dom bästa spelarna i laget.
Det trodde jag också men tydligen är han sedd som deras fjärdeval på mittbacken. Dock uppskattad av supportrarna.
Citera
2019-08-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
För honom ja. Inte för oss supportrar. Det är skillnaden.

Ta ett värsta scenario exempel: om en Djurgårdare går till aik för han inte får mycket speltid, vill bo kvar i Stockholm, får högre lön osv osv. Är det då orimligt att han byter till värsta rivalen? Spelmässigt, pengamässigt och allt sånt: ja det är ju rimligt.

Men vad tycker vi supportar då?

Kort och irrelevant svar iom att Felix inte gick till AIK, och jag vet inte varför du snömosar in dig på AIK i det här fallet, då det är irrelevant.
Men jag bjuder dig på:
Om DIF vill ha den spelaren, lex Sharbel, Krille (dock inte Nebo)=inte OK
Om DIF inte vill ha spelaren, lex Panos=OK

Sluta vänligen att jämföra AIK med MFF. Skärp dig!
Citera
2019-08-16, 07:48
Medlem
bagarn29s avatar
En fråga: Vad är det för fel att en fotbollsspelare väljer det alternativ som är bäst betalt eller ger mest speltid?
Citera
2019-08-16, 09:01
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En fråga: Vad är det för fel att en fotbollsspelare väljer det alternativ som är bäst betalt eller ger mest speltid?
Ingenting, om man ser fotbollen och klubben som en ren affärsuppgörelse.

Men det finns ju människor som älskar sin klubb som de älskar en partner.
Citera
2019-08-16, 10:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Innebär det att man gått tillbaka till dom reglerna som gällde för ett par år sen? Det var ju inte speciellt länge sen som man tillät värvningen av kontraktslösa spelare..
Nån som har koll på varför i så fall? Jag förstod aldrig poängen med det förbudet.

Har jag fattat det rätt är det just mellan sommar och vinterfönstret det inte tillåts, men ska vara godkänt mellan vinter och sommarfönstret. Nu har jag bara läst om det i en artikel och inte plöjt regelverket beträffande detta.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Och tack och lov för oss som älskar en klubb så mycket, annars skulle fotbollen vara död.
Citera
2019-08-16, 10:23
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Och tack och lov för oss som älskar en klubb så mycket, annars skulle fotbollen vara död.
Det finns nog fördelar och nackdelar med båda förhållningssätten.
Citera
2019-08-16, 10:33
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Det finns nog fördelar och nackdelar med båda förhållningssätten.

Nu är det förvisso inte silly men utan dessa känslor skulle det ju vara helt meningslöst med fotbollen, det bygger ju på känslor för en förening.
Citera
2019-08-16, 10:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Jag tror att alla ser den kärleken som nått positivt, ett problem blir det ju dock när folk älskar alla spelarna som de älskar en partner.
Jag tror vi alla känner igen inläggen här där någon skriver att alla spelarna som spelar eller nån gång har spelat i AIK är självskrivna i startuppställningen i landslaget.. Eller som här när en spelare som har spelat en handfull matcher i en klubb helt plötsligt blir nån slags ikon och för evigt tillhör den klubben. Då är det inte längre kärlek till en partner vi pratar om, vi närmar oss Fritzl-nivå..

Citat:
Har jag fattat det rätt är det just mellan sommar och vinterfönstret det inte tillåts, men ska vara godkänt mellan vinter och sommarfönstret. Nu har jag bara läst om det i en artikel och inte plöjt regelverket beträffande detta.
Det där lät ju extremt ologiskt i så fall. Är det nån slags magisk skillnad på höstsäsongen jämfört med vårsäsongen? Kan ju ha varit den där artikeln som inte var glasklar också för detta låter ju bara skumt.
Citera
2019-08-16, 10:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jag tror att alla ser den kärleken som nått positivt, ett problem blir det ju dock när folk älskar alla spelarna som de älskar en partner.
Jag tror vi alla känner igen inläggen här där någon skriver att alla spelarna som spelar eller nån gång har spelat i AIK är självskrivna i startuppställningen i landslaget.. Eller som här när en spelare som har spelat en handfull matcher i en klubb helt plötsligt blir nån slags ikon och för evigt tillhör den klubben. Då är det inte längre kärlek till en partner vi pratar om, vi närmar oss Fritzl-nivå..

Det där lät ju extremt ologiskt i så fall. Är det nån slags magisk skillnad på höstsäsongen jämfört med vårsäsongen? Kan ju ha varit den där artikeln som inte var glasklar också för detta låter ju bara skumt.

Givetvis är det klubben i sig man har dessa känslor för, sedan blir det ett fåtal ikoner som får dylika känslor. Den känslan för klubben gör givetvis dock att en del spelares agerande som förstör mycket för klubben ger starka "hat-känslor" för spelaren ifråga.

Beträffande fönstret var det att när sommarfönstret stänger är det bara ett tiotal matcher kvar men när vinterditon stänger är det en hel säsong kvar. Ologiskt? Ja, ska det vara ska det vara kan man ju tycka.
Tycker själv att det bara är dumt med dispenser överhuvudtaget, det är därför det är en trupp...
Citera
2019-08-16, 12:30
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Nu är det förvisso inte silly men utan dessa känslor skulle det ju vara helt meningslöst med fotbollen, det bygger ju på känslor för en förening.
Jag tror du har fel, jag tror det är jättemånga som ser fotboll i första hand som underhållning utan att ha speciellt stora känslor investerade för lagen som spelar. Det är väl typ 2 miljarder pers som ser vm-finalen till exempel.
Citat:
Problemet är - som kostymnisse är inne på - att man genom sin kärlek till klubben tar "hot" och "svek" mot klubben personligt. Beijmo gav intrycket att DIF var hans klubb, därför blir Difare förbannade r han spelar för Malmö. Han sviker deras klubb som de älskar och vill skydda.

Och så säger de att män har svårt att visa känslor
Citera
2019-08-16, 13:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Kort och irrelevant svar iom att Felix inte gick till AIK, och jag vet inte varför du snömosar in dig på AIK i det här fallet, då det är irrelevant.
Men jag bjuder dig på:
Om DIF vill ha den spelaren, lex Sharbel, Krille (dock inte Nebo)=inte OK
Om DIF inte vill ha spelaren, lex Panos=OK

Sluta vänligen att jämföra AIK med MFF. Skärp dig!
Hur jävla korkad är du? Helt seriöst? Du kan inte ens förstå ett exempel? Du kan inte förstå på vilket sätt det är skillnad för en spelare och för en supporter?

Mest korkade person jag skrivit med på Flashback under alla år.
Citera
2019-08-16, 14:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Givetvis är det klubben i sig man har dessa känslor för, sedan blir det ett fåtal ikoner som får dylika känslor. Den känslan för klubben gör givetvis dock att en del spelares agerande som förstör mycket för klubben ger starka "hat-känslor" för spelaren ifråga.

Citat:
Problemet är - som kostymnisse är inne på - att man genom sin kärlek till klubben tar "hot" och "svek" mot klubben personligt. Beijmo gav intrycket att DIF var hans klubb, därför blir Difare förbannade r han spelar för Malmö. Han sviker deras klubb som de älskar och vill skydda.

Och så säger de att män har svårt att visa känslor
Japp. Är helt och fullt med på att man kan få hatkänslor mot vissa spelare för att dom beter sig illa mot klubben. Det har nog dom flesta som älskar sitt lag känt nån gång. Men vissa supportrar har lite lättare än andra för att dra detta lite väl långt och lite väl ofta..

En spelare är i klubben under ett år, visar att han tycker om klubben, lämnar sen för en annan klubb.
Gör vi jämförelsen med kärlek till en person här så blir det inte direkt smickrande för supportern..
Hur skulle du se på det om en kille är ihop med en tjej under ett år då tjejen visar att hon älskar honom, efter ett år tar det slut och dom går skilda vägar. När killen ett år senare får reda på att tjejen har en ny kille så skriker han att hon är en hora och lägger ut diverse mer eller mindre hotliknande uttalanden på diverse sociala medier och liknande.
Låter det som en hälsosam kärlek?

Supportrar (till framför allt stockholmsklubbarna) får helt enkelt ta och skärpa sig och inte ta varenda kärleksförklaring som ett livslångt löfte.

EDIT:
Citat:
Jag tror du har fel, jag tror det är jättemånga som ser fotboll i första hand som underhållning utan att ha speciellt stora känslor investerade för lagen som spelar. Det är väl typ 2 miljarder pers som ser vm-finalen till exempel.
Det är inte die hard supportrar som gör att Messi och Ronaldo tjänar pengar som en annan tjänar... ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in