Citat:
Ursprungligen postat av
MaryGoore
Jasså? Då är jag väl kanske den äldre utav oss i alla fall.
Hann påbörja min bana som musikkonsument på vinyl för att efter en minst årslång tjatkampanj hemma äntligen lyckas få mor att inhandla den så eftertraktade CD-spelaren!
CDn var ju dock inte enkom till mej, utan var en familjeklenod som skulle inrättas i det gemensamma vardagsrummet.
Detta var dock något som ändrades relativt snart då en hårdrockande son i början av tonåren tydligen gjorde sej bästa bakom lykta dörrar snarare än i den gästvänliga salen
Och en annan sidenote här.
Är det bara jag som stör mej på att samtida band ibland eller tom. ofta släpper nytt material ENDAST på vinyl?? Jag är inte dugg intresserad av att köpa ny musik på LP. Dom kan fan gott göra en CD också!
Hehe. Jo det var som förr när en TV skulle inhandlas och det var något alldeles extra. Hela familjen skulle samlas kring det här nya

Man växte ju upp precis i den där brytpunkten. En CD-spelare och förstärkare från Toshiba var mitt första inköp. Tror ärligt att de är med värda idag än vad man betalade för dom, vilket var sanslösa pengar. Har äldre syskon som är helt galna i vinyl och det var något alldeles extra, vilket man fått höra om många gånger. Sedan kom CD och digitaliseringen och bröt upp allt det där.
Så sett till allt det så kommer gissningsvis inte CD få samma kultstatus. LPn kommer väl dock också få allt mindre eftersom de som verkligen upplevde den tiden numera är ca 50 år och äldre. Att tidigare generationer ska ta till sig CDn på samma sätt är inte troligt.