Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Skulle nog påstå tillhöra "CD-generationen" själv. Någon vinylspelare ägde man ju aldrig och det sågs som gammalt. Det var ju när man växte upp som alla de här musikaffärerna som fanns upphörde. Visst stod folk och bläddrade på säg Åhléns bland CDs. Men det var ju ändå lite unikt det som fanns innan. Det var mer av en kultur. Sedan med CD och nätet och all digitalisering så är det inte samma sak längre.
Jasså? Då är jag väl kanske den äldre utav oss i alla fall.
Hann påbörja min bana som musikkonsument på vinyl för att efter en minst årslång tjatkampanj hemma äntligen lyckas få mor att inhandla den så eftertraktade CD-spelaren!
CDn var ju dock inte enkom till mej, utan var en familjeklenod som skulle inrättas i det gemensamma vardagsrummet.
Detta var dock något som ändrades relativt snart då en hårdrockande son i början av tonåren tydligen gjorde sej bästa bakom lykta dörrar snarare än i den gästvänliga salen
Och en annan sidenote här.
Är det bara jag som stör mej på att samtida band ibland eller tom. ofta släpper nytt material ENDAST på vinyl?? Jag är inte dugg intresserad av att köpa ny musik på LP. Dom kan fan gott göra en CD också!