2019-08-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är det en faktauppgift?

Nej, det är inte något som kommit ut. Det bygger nog på att kontakten med resenärerna bröts den tiden (ungefär?).
Citera
2019-08-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Rosamund har i ett inlägg skrivit 23.10 och då svarade notknapparen såhär, jag har kopierat:

23.09 tror jag att EGT har sagt (om jag minns rätt?) att h*n hade en uppgift på. Om det funnits något efter det, tror jag inte vi i tråden fått några uppgifter på direkt. Nu kanske jag är ute och svävar (får kolla upp varifrån jag har fått detta), men någon skrev att mgm varit den sista kontakten???

Så om nu sista kontakten var 23.09, betyder det absolut inte att hon gick ut exakt då, hon kan ha varit på toaletten eller hängt upp tvätt?
Och om sista digitala kontakt 23.09 tex är ett telefonsamtal, är det när samtalet avslutas eller påbörjas? Borde väl vara när det avslutas om uppgiften ska vara korrekta uppgifter OM de är från polisen?

Tack @SmartaMarta för att du länkade,
det var just det inlägget jag tänkte på,
kände mig dock alldeles för trött för att
kunna utföra det!
Citera
2019-08-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW som knappast ville lämna hemmet gick nog inte att skynda på, särskilt inte att få in på Rättarevägen (där tappar hon uppsikten över hemmet) ...

Det är bara inledningen.

Så jag delar inte riktigt din tveksamhet.

Jag tänker mig just att BO tog lite tid på sig efter att MGM pockade på träff (på digitalt vis eller stod och trampade utanför hennes framsida). Tiden för skriken vet vi på ett ungefär och då blir själva tiden för träff mellan GM och BO kortare. Men det vet vi inte heller utan det blir tro och spekulation.
Citera
2019-08-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack @SmartaMarta för att du länkade,
det var just det inlägget jag tänkte på,
kände mig dock alldeles för trött för att
kunna utföra det!

Så lite så! Får se när notknapparen vaknat, han har bra minne och kan säkert förklara klockslaget och om det var EGT som ensam kommit med det från början.
Citera
2019-08-16, 08:21
Medlem
Citat:
Vet vi att LW gick ut exakt 23.09?
Var det sista digitala kontakt 23.09 kan hon först varit på toaletten eller hängt upp tvätt innan hon gick ut?

Enligt MV var sista digitala kontakten med MGM och eftersom någon hävdar att Norgeresenärerna hade kontakt 23.09 så kan man ju fundera.

Jag tror att träffen BO - MGM blev kortare än vi diskuterat ...
Citera
2019-08-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JG tog ju avstånd för att han är religiös och ansåg att LW:s synd var större än SD:s eftersom hon var otrogen mot självaste Gud fader.

Om denna person är lika fanatiskt religiös som JG kan han mycket väl kunna döda.

Enligt detta inlägg av skribenten Rosamund,
så tog JG avstånd från LW på grund av otrohetsaffären med SD, för att JG ansåg att LW:s synd var större än SD:s, eftersom hon var otrogen mot Gud fader.

@Rosamund kallar till och med JG
"fanatiskt religiös".

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
JG har diskuterats mycket mer. Vad jag vet har ingen kyrkotillhörighet nämnts Ang JG. Någon har antagit att han är mer religiös för att han är uppvuxen i USA. Åandrasidan har han flyttat därifrån så det är inte mycket till bevis. Sh.Holmes skrev att JG som anledning till att ta avstånd från LW efter polisanmälan, ska ha varit mer upprörd över LW än SDs otrohet eftersom LW var pastor. Nu är det ganska vanligt att personer som inte hör till en kyrka har mer synpunkter om hur en medlem i kyrkan ska bete sig än vad andra församlingsmedlemmar har, så inte heller detta säger ngt om JGs tro. JG är frånskild och omgift eller sambo nu ( minns inte) och det säger iallafall att han inte är konservativt kristen.
Citera
2019-08-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt detta inlägg av skribenten Rosamund,
så tog JG avstånd från LW på grund av otrohetsaffären med SD, för att JG ansåg att LW:s synd var större än SD:s, eftersom hon var otrogen mot Gud fader.

@Rosamund kallar till och med JG
"fanatiskt religiös".

Det kan vara så att JG gett det som förklaring när omgivningen undrat, men hans faktiska anledning kan varit en helt annan. Och utifrån att han är skild och dessutom bara sambo idag, så är han inte fanatiskt religiös.
Citera
2019-08-16, 08:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte vad @Draifos är ute efter.
Hela rättssystemet?
Nej notknapparen, nu blandar du ihop det. Mitt inlägg gällde bara polis och åklagares märkliga agerande.

Det var Netherworld som antydde att tingsrätten kan ha agerat "rättsvidrigt" om man beslutade om häktning av SD utan att ha några bevis. Själv delar jag alltså inte Netherworlds uppfattning att det krävs bevis för att häkta någon en vecka, och jag ser därför ingen anledning att kritisera vare sig tingsrätten eller "hela rättssystemet".

Det skulle dock vara intressant att höra Netherworld utveckla sitt resonemang i ett svar på Rubars inlägg igår:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-08-16 kl. 09:34.
Citera
2019-08-16, 09:10
Medlem
Citat:
Det kan vara så att JG gett det som förklaring när omgivningen undrat, men hans faktiska anledning kan varit en helt annan. Och utifrån att han är skild och dessutom bara sambo idag, så är han inte fanatiskt religiös.

JG kommer från USA, @Rosamund har
sagt att h*n också kommer från USA
samt att även Rosamund sagt sig arbeta
på samma arbetsplats som JG. Stämmer
detta så är det inte alls omöjligt att de två
känner varandra.
Citera
2019-08-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Enligt MV var sista digitala kontakten med MGM och eftersom någon hävdar att Norgeresenärerna hade kontakt 23.09 så kan man ju fundera.

Bra VigosRos klockslaget kommer ju givetvis från de hon chattade med!!

Och SD syntes senast till på Facebook 22.34 enligt någon som var vän med honom.

Så 23.09 kan alltså vara den första digitala kontakten mellan SD och LW i form av tex ett samtal?

Då undrar jag vad SD kan gjort tiden där emellan? Planerade han mordet och la ut ett tillhygge vid planket som JokerMannen menat borde placerats där? Kanske spanade han utanför huset en stund för att försäkra sig om att ingen sett honom, och säkert tog han en omväg till planket först om han planerade mordet?

För tänker vi att han planerade detta i affekt, så kan han ändå varit försiktig med att ingen ska se eller höra honom, så när han ovälkommet dyker upp så gör han nog först inget större väsen ifrån sig. Men LW kan vägrat gå ut så han efter en stund börjar knacka på fönster eller dörr för att tvinga ut henne? Så visst blir händelseförloppet mycket kortare om man tänker att det gått till såhär.?

Och Daalans hörde skriken?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-16 kl. 09:17.
Citera
2019-08-16, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Från bostadsrätten, adresserad på B-G 4 A ... 🏡➡ och fram till avslutad, ... av Gärningspersonen då begången gärning, har ägt rum, [skedde] inom en tidsram, av ... approximativt 🕚 sju minuter [420 sekunder]

Mvh/ @JokerM@nnen
Citera
2019-08-16, 09:22
Medlem
Citat:
Så lite så! Får se när notknapparen vaknat, han har bra minne och kan säkert förklara klockslaget och om det var EGT som ensam kommit med det från början.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det var nog skribenten EnGodTanke
som skrev om tidpunkten kl. 23:09.
Men eftersom vissa av de uppgifter
EGT lämnat till tråden ej alltid varit
sanningsenliga, så får man ta uppgiften
om tidpunkten för vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem