2019-08-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rått vet jag inte. Hur som är det hans normala uttryck, typ vi träffas!

Ja vi har väl alla våra uttryck men jag tycker det är horribelt med tanke på hans totalignorering av henne i över ett år och så skriva så! Men visst vi har alla olika humor, han har kanske galghumor 😉
Citera
2019-08-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja vi har väl alla våra uttryck men jag tycker det är horribelt med tanke på hans totalignorering av henne i över ett år och så skriva så! Men visst vi har alla olika humor, han har kanske galghumor 😉

Han använder det som sitt signum, till alla så långt tillbaka jag sett i GC bloggen.
Citera
2019-08-16, 00:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
LW som knappast ville lämna hemmet gick nog inte att skynda på, särskilt inte att få in på Rättarevägen (där tappar hon uppsikten över hemmet) ...

Det är bara inledningen.

Så jag delar inte riktigt din tveksamhet.
Ibland har hon haft så bråttom att komma iväg att hon senare tvingats återvända till bostaden för att kolla om dörren blev låst:
https://coord.info/GLVMD14M
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/20c17f46-29f7-4e20-9676-9f5a05d25d33.jpg
Senast redigerad av letsdoit 2019-08-16 kl. 01:02.
Citera
2019-08-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ibland har hon haft så bråttom att komma iväg att hon senare tvingats återvända till bostaden för att kolla om dörren blev låst:
https://coord.info/GLVMD14M
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/20c17f46-29f7-4e20-9676-9f5a05d25d33.jpg

Så kan det säkert ha varit, en annan tid och andra omständigheter.
Citera
2019-08-16, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Jag har tidigare låtit mig deklarera inom denna tråden, att JG måste synas i alla sina sömmar.

Jag påpekar `å de kraftigaste ! att det är av oerhört stor betydelse, att vederbörande synas.

Själv, är jag fram till dagen's dato, tvärsäker på att JG vet vem som bringade livet om Hjärsta-kvinnan under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Sedan, skall det här, till ovan kompletteras, att det är helt och hållet upp till JG själv, om vederbörande vill berätta den egentliga sanningen eller inte.

Mvh/ @JokerMannen

Nu äntligen JokerMannen behöver du inte oroa dig för att bli avstängd om du väljer att bevisa att du talar sanning om att ha fått tillgång till förhörsmaterial!

Först och främst vill jag tacka moderator @Blomvattnare för klargörande gällande regel 1.06.

Som några säkert minns så påstod sig JokerMannen ha tillgång till förhörsmaterial, närmare bestämt förhören av mig och min sambo varpå jag bad om någon form av bevis via PM. JM har valt att inte delge någon form av bevis via PM p.g.a. regel 1.06. Därför valde jag att kontakta @Blomvattnare om just detta och fick ett utförligt klargörande:

"Om du ger ditt medgivande på ett sätt där vi moderatorer kan se medgivandet så kan jag inte se några hinder. Medgivandet måste förstås finnas här på Flashback. Extern sida duger inte."

På min kompletterande fråga om 1.06 endast tillämpas på FB-användare:

"Ja, 1.06 gäller medlemmars rätt till anonymitet. Denna anonymitet kan alltså väljas bort genom att man på ett eller annat sätt självoutar sig. Då upphör skyddet."

Så JM du får återigen mitt medgivande till att skriva mitt- och min sambos namn till mig via PM. Även den/de som höll i förhören. Alltså tillämpas inte 1.06 på sambon eller den/de som höll i förhören.
Citera
2019-08-16, 03:34
Medlem
Citat:
Kl. 23.09 lämnade LW hemmet. Ca 25 minuter senare hörde Dalaan "dödsskriken".

Mmm ...

Är det en faktauppgift?
Citera
2019-08-16, 06:20
Medlem
Citat:
Jag har också läst någonstans att JG är religiös. Hittar dock inte heller
JG har diskuterats mycket mer. Vad jag vet har ingen kyrkotillhörighet nämnts Ang JG. Någon har antagit att han är mer religiös för att han är uppvuxen i USA. Åandrasidan har han flyttat därifrån så det är inte mycket till bevis. Sh.Holmes skrev att JG som anledning till att ta avstånd från LW efter polisanmälan, ska ha varit mer upprörd över LW än SDs otrohet eftersom LW var pastor. Nu är det ganska vanligt att personer som inte hör till en kyrka har mer synpunkter om hur en medlem i kyrkan ska bete sig än vad andra församlingsmedlemmar har, så inte heller detta säger ngt om JGs tro. JG är frånskild och omgift eller sambo nu ( minns inte) och det säger iallafall att han inte är konservativt kristen.
Citera
2019-08-16, 06:32
Medlem
Citat:
Nja, tror ingen av herrarna var så intresserad av alkohol en måndag kväll. Det måste varit av annan anledning dom träffades, som inte kunde klaras ut på telefon tydligen. Uppenbarligen på SDs initiativ. Inga egna förslag.

Nej det har du rätt i, de dricker förstås ingen alkohol på en måndag!
Kan de ha grillat? Han hade kanske med kött?
Citera
2019-08-16, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
JG har diskuterats mycket mer. Vad jag vet har ingen kyrkotillhörighet nämnts Ang JG. Någon har antagit att han är mer religiös för att han är uppvuxen i USA. Åandrasidan har han flyttat därifrån så det är inte mycket till bevis. Sh.Holmes skrev att JG som anledning till att ta avstånd från LW efter polisanmälan, ska ha varit mer upprörd över LW än SDs otrohet eftersom LW var pastor. Nu är det ganska vanligt att personer som inte hör till en kyrka har mer synpunkter om hur en medlem i kyrkan ska bete sig än vad andra församlingsmedlemmar har, så inte heller detta säger ngt om JGs tro. JG är frånskild och omgift eller sambo nu ( minns inte) och det säger iallafall att han inte är konservativt kristen.

Gomorron Elsa!
Där har du en poäng!! Bra!
Såklart han inte kan vara konservativt kristen då!
Så om han var upprörd över deras affär så var han inte enbart arg på LW egentligen! Kan han förstått att SD är galen redan innan otrohetsaffären? Eller så la han ihop det utav att LW polisanmäler SD för misshandel, han borde konfronterat LW med något och att LW då säkert berättat att det inte var första gången han gjort henne handgripligen illa och ville markera att det räckte! Och JG borde fått tanken, om han inte tänkt den tidigare, att HD är ett offer för psykisk/fysisk misshandel?

I så fall kanske han tänkte att, om han kan få SD att sluta umgås med LW, så kan inte LW råka illa ut och behöver inte oroa sig över LW?
Visste han, så hade han nog tillräckligt med bekymmer med att få HD att sträcka på sig för att kunna växa, eftersom hon fortfarande vid det tillfället levde ihop med SD?
Jag börjar undra om inte JG kan fått SD att gå med på skiljsmässa, för att HD mått så dåligt över SD vänsterprassel och alla vet om det, enbart för att hjälpa HD en liten bit bort från SD. Men att SD har sån makt över HD, och att SD sen mordet på LW, utnyttjar henne för att få alla att tro att han bara ville ha HD?
Är det såhär, så är JG väldigt involverad i familjen D och då blir det väldigt konstigt om han hjälpt dom så mycket, plötsligt ska sticka kniven i ryggen på SD genom att berätta för polisen, att SD är ett stort egoistiskt och manipulerande svin som han hatar, men hjälper för HD skull?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-16 kl. 07:07.
Citera
2019-08-16, 07:12
Medlem
Citat:
Gomorron Elsa!
Där har du en poäng!! Bra!
Såklart han inte kan vara konservativt kristen då!
Så om han var upprörd över deras affär så var han inte enbart arg på LW egentligen! Kan han förstått att SD är galen redan innan otrohetsaffären? Eller så la han ihop det utav att LW polisanmäler SD för misshandel, han borde konfronterat LW med något och att LW då säkert berättat att det inte var första gången han gjort henne handgripligen illa och ville markera att det räckte! Och JG borde fått tanken, om han inte tänkt den tidigare, att HD är ett offer för psykisk/fysisk misshandel?

I så fall kanske han tänkte att, om han kan få SD att sluta umgås med LW, så kan inte LW råka illa ut och behöver inte oroa sig över LW?
Visste han, så hade han nog tillräckligt med bekymmer med att få HD att sträcka på sig för att kunna växa, eftersom hon fortfarande vid det tillfället levde ihop med SD?
Jag börjar undra om inte JG kan fått SD att gå med på skiljsmässa, för att HD mått så dåligt över SD vänsterprassel och alla vet om det, enbart för att hjälpa HD en liten bit bort från SD. Men att SD har sån makt över HD, och att SD sen mordet på LW, utnyttjar henne för att få alla att tro att han bara ville ha HD?
Är det såhär, så är JG väldigt involverad i familjen D och då blir det väldigt konstigt om han hjälpt dom så mycket, plötsligt ska sticka kniven i ryggen på SD genom att berätta för polisen, att SD är ett stort egoistiskt och manipulerande svin som han hatar, men hjälper för HD skull?

Det kan förstås vara som du säger, men det mest sannolika är väl att han är mer kompis med SD och därför letade en anledning att lägga hela skulden på LW för att slippa omvärdera sin relation m SD. SD kan också ha hävdat att LW var ensam skyldig som förförerska. Låter gammelgubbigt, men kan nog passa en del män än idag.
Citera
2019-08-16, 07:48
Medlem
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är det en faktauppgift?

Reagerade också över det, har vid
flertalet tillfällen skrivits att LW:s sista
(digitala) kontakt var kl.23:09, jag har i
alla fall inte läst att det fastslagits att
hon lämnade huset vid just den
tidpunkten.
Citera
2019-08-16, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Reagerade också över det, har vid
flertalet tillfällen skrivits att LW:s sista
(digitala) kontakt var kl.23:09, jag har i
alla fall inte läst att det fastslagits att
hon lämnade huset vid just den
tidpunkten.

Rosamund har i ett inlägg skrivit 23.10 och då svarade notknapparen såhär, jag har kopierat:

23.09 tror jag att EGT har sagt (om jag minns rätt?) att h*n hade en uppgift på. Om det funnits något efter det, tror jag inte vi i tråden fått några uppgifter på direkt. Nu kanske jag är ute och svävar (får kolla upp varifrån jag har fått detta), men någon skrev att mgm varit den sista kontakten???

Så om nu sista kontakten var 23.09, betyder det absolut inte att hon gick ut exakt då, hon kan ha varit på toaletten eller hängt upp tvätt?
Och om sista digitala kontakt 23.09 tex är ett telefonsamtal, är det när samtalet avslutas eller påbörjas? Borde väl vara när det avslutas om uppgiften ska vara korrekta uppgifter OM de är från polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in