• 2
  • 3
2019-08-13, 13:25
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Men hur är det där nu då?

Jag har alltid bara pratat med Torkel, och han har varit top of the line på alla sätt.

Nu vet jag inte riktigt vad som händer, för det går knappar att nå dom telefonledes.

(Använder telefonen jämt, vill prata med folk)

Anledningen till att de är svåra att nå under telefontiden nu, är nog att de har otroligt mycket att göra. Utan att överdriva så väntar över ett par hundra kunder på att få sina Ruger-karbiner i dessa dagar, så man kan ju tänka sig själv den hanteringen plus allt pappersarbete.
Citera
2019-08-13, 15:04
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Anledningen till att de är svåra att nå under telefontiden nu, är nog att de har otroligt mycket att göra. Utan att överdriva så väntar över ett par hundra kunder på att få sina Ruger-karbiner i dessa dagar, så man kan ju tänka sig själv den hanteringen plus allt pappersarbete.

de är alltid svåra att få tag på, vill man nått bör man gå till butiken
men ja de fick in 250st ruger pcc sent förra veckan så det är bråda dagar för dom nu!

hiss på fk sport dock, jag accepterar att dom är svåra att få tag på mailledes/telefon, det är mer eller mindre standard hos vapenhandlare. däremot får man superb service och en trevlig pratstund varje gång man är i butiken.
Citera
2019-08-14, 20:21
Medlem
Vildsvinsbutiken.

Jag kan inte outa mig för mycket så jag får skriva "föremål" istället för artiklar.

Förra året lämnades det in ett "föremål" för byte av en kritisk del. Inget hände på 4 månader.
Fick själv ringa vapensmeden och höra vad som hände.
Jo, delen var beställd men leverantören hade inte svarat på 4 månader. I min värld jagar man leverantören alternativt hittar en ny.
Det slutade med att vapnet fick hämtas och skickas till en annan smed efter totalt 6 månader. Därefter tog det 2 veckor så var det klart....

Har bett butiken ta hem en viss vara.
Efter en månad har inget hänt, då finns ändå varan i landet.

Jäkligt synd på en i övrigt trevlig butik
Citera
2019-08-15, 20:00
Medlem
Kycklingtasss avatar
Dåliga erfarenheter:
Sportec. Behövde en reservdel till ett vanligt förekommande märke. Hörde av en klubbkamrat att de svarat att delen inte går att få tag på, och jag fick samma svar av Sportec. Jag tyckte det lät konstigt och tog därför kontakt direkt med fabriken (Tyskland) som gav mig svaret att Sportec är deras auktoriserade återförsäljare och att jag ska vända mig till dem, varvid jag svarade att de meddelat att delen inte går att få tag på.
Några dagar senare fick jag svar från Sportec att delen visst fanns att beställa. Min bild är att fabriken surnade och gav Sportec en spark i arslet.
Men då jag och kamraten som varit ute efter samma del fick olika priser (varav ena priset REJÄLT saltat) så konstaterade vi att Sportec är en oseriös skitfirma och vi tillverkade delen själva istället.

Staffans vapen:
Lätt att ha att göra med, fick dock dåliga vibbar när ett parti ammunition som vi kommit överens om ett pris på helt plötsligt hade ett annat pris när den skulle hämtas, vilket ändrades när jag påtalade att jag har skriftligt på vårt ÖK pris.
En kamrat har haft ett vapen på långvårdsreparation där. Efter några år av påstötningar och dåliga ursäkter och påhitt om leverantörer som inte kunde leverera delar så gav han upp och skrotade vapnet.
Citera
2019-08-15, 20:56
Medlem
ilcontes avatar
Mycket bra tråd!
Är ute efter min första hagelbrakare, men kommer att öka på jaktgarderoben successivt under det kommande året. Har ni några åsikter om vilka butiker som är bäst/kunnigast på begagnat?
Citera
2019-08-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilconte
Mycket bra tråd!
Är ute efter min första hagelbrakare, men kommer att öka på jaktgarderoben successivt under det kommande året. Har ni några åsikter om vilka butiker som är bäst/kunnigast på begagnat?

De flesta butiker vill ju sälja i första hand. Om du har en bekant att prata med så vill han förhoppningsvis ge relevant info i första hand.
Hade jag varit i ditt ställe så hade jag läst på om olika vapen i din prisklass därefter så hade jag åkt till en butik med så många vapen som möjligt för att du ska kunna känna dig fram. Just hagelvapen är väldigt individuella. De som har rätt kolv vinkel för mig kanske inte passar dig osv.
Även om det är långt till torsbo handels så har de tillräckligt med bössor för att du ska kunna sysselsätta dig större delen av dagen.
Och om du vägrar så försök att prova så många bössor som möjligt. Det är förmodligen det vapen som är svårast att hitta ett bra för en nybörjare. Som ny så vet man sällan riktigt vad man vill ha.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in