2019-08-12, 09:00
Medlem
Jag skulle vilja hissa både Vildsvinsbutiken samt Fritid och Vildmark.

Vildsvinsbutiken har varit trevliga och tillmötesgående vid alla mina köp, samt vid ett tillfälle så när de dels tog lite längre tid med en order så hörde de av sig direkt via telefon och informerade att de inte visste när kulorna skulle komma till dem, så de undrade om jag kunde tänka mig en annan vikt som de redan hade hemma vilket jag accepterade. När paketet kom så fick jag en påse med 50 kulor extra som plåster på såret för jag fick vänta lite längre (och det kanske rör sig om en vecka extra max).

Fritid och vildmark har jag handlat mycket av och jag tycker att deras bemötande håller hög nivå, de är snabba på att svara och tar sig tid att svara på diverse frågor utan att man som kund känner sig dum. När jag skulle köpa en Marlin 336XLR så tog de hem en sådan och sålde den även 600 kr billigare än andra konkurrenter och butiksägaren styrde upp allt kring ordern. Sedan så är de billig i frakten för ammunition vilket är ett plus.

Sedan så skulle jag vilja dissa Jakt.se

Jag skulle väl tro att mina negativa upplevelser kring dem handlar mer om att de har nog växt rätt ordentligt och inte hunnit med personalmässigt med allt. Det har varit vid flera tillfällen så har jag gjort ordrar hos dem och de ska ta hem varorna, men efter kanske 3-4 veckor utan någon information ifrån dem så gick jag in och såg att de har helt enkelt tagit bort min beställning utan att säga det till mig. När jag kontaktade dem så sa det att det berodde på att dom inte vet när varorna finns tillgängliga igen och att det hade blivit något fel, för de ska absolut informera mig om det via mail eller telefon också. Men det har väl hänt 2 gånger med 6-8 månades mellanrum. Jag handlar fortfarande saker via dem, men kan jag så tar jag hellre andra butiker.
Citera
2019-08-12, 10:47
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Jag skulle vilja hissa F&K Sport!

Har alltid blivit väldigt väl emottagen där av både Per och Torkel.
De har alltid efter bästa förmåga försökt att hjälpa mig med mina frågor och önskemål.
Det de inte har haft hemma som jag efterfrågat har de alltid varit villiga att ta hem.

Om man skall säga något negativt, så är det att man får "beväpna" sig med en del tålamod då det ofta blir ganska långa väntetider, då det alltid är många kunder där, samt att det är ganska rörigt i butiken.
Men hur är det där nu då?

Jag har alltid bara pratat med Torkel, och han har varit top of the line på alla sätt.

Nu vet jag inte riktigt vad som händer, för det går knappar att nå dom telefonledes.

(Använder telefonen jämt, vill prata med folk)
Citera
2019-08-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Interprodukter en duktig finmekaniker med ett sjukligt temperament. En vän ringde till vapenbutiken och frågade efter pris på ammo. Då mötes han av en tsunami av högljudda glåpord där han fick veta vilken idiot han var som trodde att interprudukter sålde ammunition då de ju bara säljer vapen vapen. Jag stod jämte och hörde telefonsamtalet
Själv har jag också fått höra ägaren vrål 2 ggr då jag ställt frågor som inte passar.

Sportec: har jag ok erfarenheter av men servisen har stadigt minskad de senaste 20 åren.
Caliber 44: mycket trevlig personal
Älmhult skytteservis: Supertrevlig ägare med en liten mysig butik
Torsbo handels: Ok personal men det verkar vara en hel del omsättning på personalen. De är billigast på många produkter. Sveriges lägsta pris på bl.a. CCI standard .22

Torsbo har ofta väldigt bra priser på ammo, speciellt vid köp av 1 000. Men det du nämner om personalomsättningen kanske är anledningen till att jag tycker mig fått märkligt bemötande i butiken.

Inte direkt dåligt, men märkligt... halvt förvirrade svar och jag har fått påminna om att jag bör visa mina licenser och leg vid köp.

Även en hel del väntetid, liknande en postare ovans betraktelse av Vildsvinsbutiken. Man kan få stå och vänta rätt länge medan två säljare tillsammans diskuterar fästen till kikarsikten med en annan kund. Bra service förvisso men kanske kan stötta upp med extra personal vid högsäsong.

Alltsomallt är dock Torsbo min nummer 1 när det gäller jakttillbehör medan Vildsvinsbutiken är den jag helst sitter och planerar köp från när lottovinsten kommer.
Senast redigerad av Rohke01 2019-08-12 kl. 10:58.
Citera
2019-08-12, 11:01
Medlem
scoremaxs avatar
Prekam
+bra priser
-dålig telefonmottagning i bunkern 😉

Dae
+utmärkt service, högkvalitativa produkter.
-inte billigast i Texas

Skånejakt
+tillmötesgående om tekniska frågor.
-inget att anmärka.

Vapex
+kan få hem diverse.
-leveraaaaaaaaaaanstidena.

Staffans vapen
+snabba, ordning och reda.
- inget att kommentera.
Senast redigerad av scoremax 2019-08-12 kl. 11:08.
Citera
2019-08-12, 13:07
Medlem
Skytteprecision.se
Hur bra som hellst! Personlig service och snabb leverans

Jakt.se
Dyra och leveranstidern specade på hemsidan är falsk marknadsföring. Bättre skriva ej i lager iställe för kommer om 4 -5 dagar vid beställning.
Sen höjer dom priserna vid black friday och "rear" ut till normalpris. Jämförde på hylsor dag innan, då kostade dom 3100 och på black friday kostade dom samma fast de va skrivet och överstryket orginalpris 3900, inte exakt dom siffrorna men den prisskillnaden, jävligt fult gjort.

Vildsvin.se
Jättebra service och har fått ett riktigt bra utbud på he sidan

Vapencentrum.se
Inget att klaga på

Torsbohandels.se
Bra och personlig service
Citera
2019-08-12, 14:10
Medlem
Jag tar inte upp butiker där jag endast handlat en gång. Dessa har jag handlat hos vid minst två tillfällen vardera:

Goda erfarenheter:
F&K Sport
Sportec
Hunters House (Danmark)
Skytteservice Ängelholm
Ammocenter
Sakab

Dåliga erfarenheter:
Vildsvinsbutiken
Citera
2019-08-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag tar inte upp butiker där jag endast handlat en gång. Dessa har jag handlat hos vid minst två tillfällen vardera:

Goda erfarenheter:
F&K Sport
Sportec
Hunters House (Danmark)
Skytteservice Ängelholm
Ammocenter
Sakab

Dåliga erfarenheter:
Vildsvinsbutiken

Vad var det du upplevde som dåligt?
Citera
2019-08-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runksumpare
Vad var det du upplevde som dåligt?
Första besöket: Kundbemötande. Jag skulle bara in och köpa lite ammo. Det fanns ganska gott om personal i butiken, men det var tyvärr bara en av dem som hade behörighet att ha nyckel till förrådet med ammo. Han tyckte dock att det var viktigare att stå och prata jakthistorier med en man som inte ens var där för att köpa något, än att betjäna en kund. Jag fick väl vänta sådär 20 minuter innan den fete idioten var klar med att berätta sina jakthistorier. Ingen ursäkt, tvärtom snorkigt bemötande.
Andra besöket: Det skedde inte ens i butik, utan via nätbutiken. Varan finns i lager. Bra! Varan beställs och betalas. Därefter händer ingenting. Absolut ingenting. Efter ett par påstötningar skickas en del av min beställning. Efter ännu fler påstötningar fick jag en del av pengarna tillbaka. Men de behöll hela fraktavgiften, trots att jag gjorde en stor beställning just för att hålla frakten på en rimlig nivå. Den butiken handlar jag aldrig från igen. Verkligen aldrig någonsin. Jag begriper faktiskt inte hur det kommer sig att butiken inte har gått i KK ännu. De har noll koll på kundbemötande.
Citera
2019-08-12, 19:09
Medlem
Hej
Jag vill hissa Sportec ,vi var där för ett eventuellt köp.Vi blev trevligt bemötta och inga problem alls.
Samma gäller för Skytteservice, både Agne och Agneta är supertrevliga och kunniga.
Torsbo har jag bara handlat ett vapenskåp,trevligt bemötande men men fick stå och vänta tills alla jakt/vapen historier var färdiga.
Så har vi Skyttebutikken i Danmark samma där, bra och trevlig mailkontakt.Lite dyrt men man får grejorna.

Sen har vi byfånen som har Interprodukter,jag beställde en rekylfjäder till en pistol,två veckor senare så skickade jag ett mail och undrade hur det gick med min beställning.
Skulle jag inte ha gjort....jag fick ett mail från dåren,tror det var en 40-50 rader där han talade om för mig vilken idiot jag var som ställde en sådan fråga till honom.
Aldrig mer den jäveln.
Citera
2019-08-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moparhemi
Hej
Jag vill hissa Sportec ,vi var där för ett eventuellt köp.Vi blev trevligt bemötta och inga problem alls.
Samma gäller för Skytteservice, både Agne och Agneta är supertrevliga och kunniga.
Torsbo har jag bara handlat ett vapenskåp,trevligt bemötande men men fick stå och vänta tills alla jakt/vapen historier var färdiga.
Så har vi Skyttebutikken i Danmark samma där, bra och trevlig mailkontakt.Lite dyrt men man får grejorna.

Sen har vi byfånen som har Interprodukter,jag beställde en rekylfjäder till en pistol,två veckor senare så skickade jag ett mail och undrade hur det gick med min beställning.
Skulle jag inte ha gjort....jag fick ett mail från dåren,tror det var en 40-50 rader där han talade om för mig vilken idiot jag var som ställde en sådan fråga till honom.
Aldrig mer den jäveln.

Då är det inte bara jag som fått erfara hans temperament. Vore intressant om du kunde lägga upp mejlet här. Fast då kanske det blir förtal .
Citera
2019-08-12, 20:29
diss på jakt.se
köpte en vara som på hemsidan stod fanns i lager, sen när det gått en vecka utan att jag fått den mailade jag dom och fick då till svar att leverantören hade svårt att få fram den... vafan då kan man ju inte skriva att den finns i lager!

har en beställning på en bössa liggandes hos dom också, står på hemsidan den skickas inom 5-7 dagar, jo tjena har haft beställning liggandes sen i april. varje gång jag hör av mig skjuter dom på leverandsdatumet en månad.

undvik!
Citera
2019-08-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moparhemi
Hej

Aldrig mer den jäveln.
Jag har alltid blivit väl bemött hos Sportec, men det kan ju bero på att jag känner några av dem som jobbar där! Jag känner även folk som tycker att de blir illa bemötta där. Men mina egna erfarenheter är endast positiva. Agne och Agneta i Ängelholm är extremt kunniga när det gäller svartkrut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in