2019-08-15, 16:58
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Jag kan inte ta mig vidare , endast om jag begår självmord. Det hjälper mig att älta. Känns som jag inte får någon luft.

Ja men jag uppskattar dina inlägg (förutom detta) och tycker det är intressant vad andra skriver här.

Hade jag mått bra, så hade jag inte skrivit något här. Brytit med min familj och flyttat längre ifrån dem och startat ett nytt liv.

menar inget illa med det inlägget , vill bara att du hör hur du låter och börjar lyssna på människors råd
om hur du ska ta dej vidare , vi alla förstår att du mår dåligt och du behöver verkligen all stöd du kan få .

jag hoppas verkligen att du blir lycklig , samt flyttar dit du kan känna ro och startar ett nytt liv .

detta är ingen omöjlighet i mina ögon i alla fall
Senast redigerad av ghostedbyme 2019-08-15 kl. 17:08.
Citera
2019-08-15, 18:01
Medlem
Jag kan oftast hantera mina paranoida attacker rätt bra. Men andra gånger kan det vara riktigt jobbigt, det måste jag erkänna. Dessa gånger så vågar jag inte ens ha nåt ljud på TV:n.. Så jag tassar runt i lägenheten, rädd för att låta.. Det känns som att dom är utanför och lyssnar just då, redo att bryta sig in och skada mig eftersom dom kan läsa mina tankar..

Jo, men nä. Livet blev inte som det skulle. Jag som ville bli nåt. Istället: ett ungt ansikte kanske men ett gammalt hjärta, död i förtid och what not. Har aldrig haft en chans! Suck!!
Citera
2019-08-15, 18:19
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Jag kan oftast hantera mina paranoida attacker rätt bra. Men andra gånger kan det vara riktigt jobbigt, det måste jag erkänna. Dessa gånger så vågar jag inte ens ha nåt ljud på TV:n.. Så jag tassar runt i lägenheten, rädd för att låta.. Det känns som att dom är utanför och lyssnar just då, redo att bryta sig in och skada mig eftersom dom kan läsa mina tankar..

Jo, men nä. Livet blev inte som det skulle. Jag som ville bli nåt. Istället: ett ungt ansikte kanske men ett gammalt hjärta, död i förtid och what not. Har aldrig haft en chans! Suck!!

klart det är svårare om man är sjuk , men hur sjuk är du om du tänker efter ?
många använder sin sjukdom för att ha en giltig anledning att bara ge upp allt ,

det finns handikappade som sportar och vinner stort
det finns totalförlamade som är smarta som få

nej jag tycker det ska till väldigt mycke anledningar för att bara ge upp sitt liv ,
då det går att få till nått riktigt vettigt om man bara har lite envishet och kämparglöd

till och med de med dödlig cancer kämpar ofta ända till slutet , trots all orkeslöshet , smärta och hopplöshet .

nej det mesta går att förändra till det bättre , tro mej !
Citera
2019-08-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
klart det är svårare om man är sjuk , men hur sjuk är du om du tänker efter ?
många använder sin sjukdom för att ha en giltig anledning att bara ge upp allt ,

det finns handikappade som sportar och vinner stort
det finns totalförlamade som är smarta som få

nej jag tycker det ska till väldigt mycke anledningar för att bara ge upp sitt liv ,
då det går att få till nått riktigt vettigt om man bara har lite envishet och kämparglöd

till och med de med dödlig cancer kämpar ofta ända till slutet , trots all orkeslöshet , smärta och hopplöshet .

nej det mesta går att förändra till det bättre , tro mej !

Men usch!? Förminska mig inte genom att jämföra mina problem med andras fysiska handikapp, tack. Det skitet får jag tillräckligt mycket av redan från samhället och vissa personer i min närhet som det är.

Hur fan ska det gå att förändra, läkarna kastar bara mediciner på mig men förvägrar mig terapi / övrig hjälp.
Citera
2019-08-15, 18:32
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Men usch!? Förminska mig inte genom att jämföra mina problem med andras fysiska handikapp, tack. Det skitet får jag tillräckligt mycket av redan från samhället och vissa personer i min närhet som det är.

Hur fan ska det gå att förändra, läkarna kastar bara mediciner på mig men förvägrar mig terapi / övrig hjälp.

vad är det du behöver för hjälp då mer exakt ?

va inte meningen att förminska någon , speglade bara hur folk ofta tänker i detta ,
men alla har vi våra egenskaper , vi är alla olika och fungerar olika , så ska det vara

men bara för att man är annorlunda , så betyder det inte att man är sjuk
med rätt stöd , så är man på fötter snabbt igen

det ska vara jävligt illa för att det ska vara helt kört .
Citera
2019-08-15, 18:41
Medlem
Citat:

Ingen som kan läsa dina tankar. Det är alldeles för komplicerat. Dock så finns dem som är väldigt duktiga på att läsa av folk. Psykiatriker däremot försöker kontrollera dina tankar mha medicin och även detta är svårt.

Jag mådde bra som barn, var ute på aktiviteter jämt (min far var helt frånvarande). Så vi har ju rätt olika erfarenheter.
Men kanske kan du inte uppnå vissa drömmar men kanske kan du bli lycklig/glad ändå?
Citera
2019-08-15, 18:45
Bannlyst
Citat:

Sluta lek det eviga offret. Ja det är ju egentligen att be dig att sluta ha borderlajn.
Istället råder jag dig att fixa dig lite DBT, det finns förresten självhjälpsböcker om precis allt.
Citera
2019-08-15, 18:49
Medlem
ghostedbymes avatar
ni som mår dåligt här , har ni någon gång testat en liten dos svamp eller lsd någon gång ?

jo det är knark , men menar pyttedos i medicinskt syfte , någon enstaka gång

bara en fundering jag har ?
Citera
2019-08-15, 18:51
Medlem
ghostedbymes avatar
det jag menar är en så liten dos som man inte känner av , ingen berusning typ
Citera
2019-08-15, 18:54
Medlem
Finns ett medicinskt namn på det... Men orkar inte kolla upp det. Jobbig rastlöshet, som gör att man inte kan sitta still. Sådana biverkningar får man av antipsykotika och särskilt Haldol.

Jag vill bara dö... Fast jag egentligen vill jag leva. Var tidigare en positiv person . Även om jag kunde filosera och diskutera problem flera timmar om dagen.
Senast redigerad av Mellinie 2019-08-15 kl. 19:09.
Citera
2019-08-15, 18:59
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Finns ett medicinskt namn på det... Men orkar inte kolla upp det. Jobbig rastlöshet, som gör att man inte kan sitta still. Sådana biverkningar får man av antipsykotika och särskilt Haldol.

Jag vill bara dö... Fast jag egentligen vill jag leva. Var tidigare en positiv person . Även om jag kunde filosera och diskutera problem flera timmar om dagen.

microdosering , toppisar typ 4-8 st ska ge bättre allmänt välmående , mera ork och mer glädje

typ 2gg i veckan under en längre tid , ska göra skillnad många märker av , och mår bättre

bara en ide !

typ med sådan hjälp så kan det nog vara lättare att komma i gång med livet .
Citera
2019-08-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
microdosering , toppisar typ 4-8 st ska ge bättre allmänt välmående , mera ork och mer glädje

typ 2gg i veckan under en längre tid , ska göra skillnad många märker av , och mår bättre

bara en ide !

typ med sådan hjälp så kan det nog vara lättare att komma i gång med livet .

Vad är det för något, toppisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in