2019-08-14, 18:12
Medlem
Hej jag är nybörjare på lyrica och har endast tagit det 2 gånger nu. Jag känner min så sjukt motiverad till allt och social.

Vad rekommenderar ni för doser? Jag tog 450 första gången och 600 andra och kände inte av någon skillnad alls på doserna. Ska man ta 600,800 eller 300 de kommande gångerna? Ska nämligen ta i helgen och vad rekommenderar ni jag vill ju inte ha toleransökning men samtidigt få ut maximalt.

Vad kan hända om man råkar ta för mycket?

Hur länge sitter ruset i egentligen?
Citera
2019-08-14, 19:45
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Hej jag är nybörjare på lyrica och har endast tagit det 2 gånger nu. Jag känner min så sjukt motiverad till allt och social.

Vad rekommenderar ni för doser? Jag tog 450 första gången och 600 andra och kände inte av någon skillnad alls på doserna. Ska man ta 600,800 eller 300 de kommande gångerna? Ska nämligen ta i helgen och vad rekommenderar ni jag vill ju inte ha toleransökning men samtidigt få ut maximalt.

Vad kan hända om man råkar ta för mycket?

Hur länge sitter ruset i egentligen?

Läkare brukar ju snacka om lägsta möjliga effektiva dos och tycker detta likväl bör tillämpas på knarkning. Är du nöjd med 450 kör på det. Eller kanske tom testa lägre. Tycker själv inte att ruset blir trevligare för att en tar mer, utan att det har någon sweet spot och det blir liksom aldrig mer nice än så. Åh andra sidan är ju pregabalin okänd för sin toleransutveckling och folk sitter och petar i sig doser som mäts i gram.

Om du tar för mycket är nog största risken krampanfall, om jag vore du skulle jag ta en kik i FASS och kika på biverkningar.

Skulle säga att ruset sitter i runt kanske 6-8h eller något sånt, lite beroende på hur en sovit, ätit osv.
Citera
2019-08-15, 07:36
Medlem
raven101s avatar
Utifrån hur jag själv experimenterat så måste jag påstå att desto mindre desto bättre. 300-400mg räcker gott för en oerfaren person. Överskrid detta och du slösar bara.

Jag har bara kört rent pulver. Lättast att få tag på och jag tycker om att få dosera själv. Ni som provat äkta, hur står de sig i jämnförelse?
Citera
2019-08-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Sure, och har läst om folk som får ännu högre doser förskrivna, om det verkligen är sant är väl en annan femma.

Må låta tråkigt men det är trots allt primärt en medicin som ej är "menad" att ge ett rus utan ruset som många upplever är snarare en bieffekt. Läkare eftersträvar att ge så låg dos som möjligt som ej ger ett rus men biter på ångesten/nervsmärta eller vad det nu kan vara. Vill poängtera att jag personligen inte bryr mig om vad folk stoppar i sig i russyfte med utantaget folk som använder det oansvaret och gör det besvärligt för oss som legitimt för behöver medicinska doser för att fungera som normala människor. Är själv verkligen inte perfekt, poppar gärna en extra 75mg under helgen.för att må ännu lite bättre.

Men tycker du nästan borde vara glad att du inte upplevde något rus, ej kul att vara lyricatorsk. Läs om avtändningarna hehe.

Tror inte att alla får positiva rus. Jag kan inte få det, och jag har verkligen exprimenterat. Dvs jag känner mig illamående och yr, men samtidigt ångestfylld. Beroende är jag ju ändå, men har aldrig känt en positiv effekt och känner personligen inte att det fungerar som en drog för mig.
Citera
2019-08-15, 16:33
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av windrewind
Tror inte att alla får positiva rus. Jag kan inte få det, och jag har verkligen exprimenterat. Dvs jag känner mig illamående och yr, men samtidigt ångestfylld. Beroende är jag ju ändå, men har aldrig känt en positiv effekt och känner personligen inte att det fungerar som en drog för mig.

hehe, lika bra det
Citera
2019-08-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
hehe, lika bra det

Ja, fast jag är ju ändå beroende av dem.
Citera
2019-08-17, 21:38
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Är det någon som har koll på vad Pfizers uppföljare till pregabalin kommer att heta?
Förr var det snack om 4-Methylpregabalin, Atagabalin, "PD-217,014" och Gabapentin enacarbil men samtliga av dom har lagts ner av Pfizer då de ej har uppvisat önskvärd effekt.
Citera
2019-08-18, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Utifrån hur jag själv experimenterat så måste jag påstå att desto mindre desto bättre. 300-400mg räcker gott för en oerfaren person. Överskrid detta och du slösar bara.

Jag har bara kört rent pulver. Lättast att få tag på och jag tycker om att få dosera själv. Ni som provat äkta, hur står de sig i jämnförelse?

Äkta slår mer. Vet inte varför. Köpt olika batchar på gatan och ligger då på 300-400mg. Inge fel på de.
När jag käkar äkta så är 200mg max.
Citera
2019-08-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldieloc
Hur långt tid tar det tills toleransen sjunker till 0 på Lyrica? Har tagit det i 4 dagar och jävlar vad snabbt toleransen skjuter i höjden!

Förvisso stod jag på Gabapentin i början de första åren innan det byttes till Lyrica. För mig har toleransen aldrig gått ned när det gäller själva "ruset" som jag fick i början utav gabaP. Då tog den bort symtomen av det psykiska när det gäller PTSD samt GAD och socialfobi etc. Lyrican gav lite effekt i början men inte längre, lyckades ha ett uppehåll på ca ett halvår-10 månader ungefär och fick ingen som helst effekt på ca 600-800mg Lyrica (bortsett från mindre nervsmärtor). Däremot får jag bra effekt på låg mängd Oxascand som är den svagaste benson i princip vilket lindrar ångesten.

Är inte heller beroende utav det (benso) så har ingen korstolerans men får ändå ingen effekt av lyrican oavsett hur långt uppehåll. Tyvärr har man blivit likt förbannat beroende av det igen.

Edit: Kan bara påpeka att jag stod på gabaP i totalt 2 år ungefär och Lyrica uppåt... 7 år snart. Tar det dock mot nervsmärta.
Senast redigerad av Dicevy 2019-08-18 kl. 22:32.
Citera
2019-08-23, 10:48
Medlem
Tog 300mg för ett par timmar sen. Är mysig och halvvinglig. När kan man ta samma dos igen och få någorlunda liknande rus? Lyrica har en tendens till att öka toleransen oerhört har jag hört.
Citera
2019-08-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glidingplaza
Tog 300mg för ett par timmar sen. Är mysig och halvvinglig. När kan man ta samma dos igen och få någorlunda liknande rus? Lyrica har en tendens till att öka toleransen oerhört har jag hört.
Ta med 8tim mellanrum annars är det egentligen ingen mening, du får inte mer effekt bara byggd toleransnivå.
Citera
2019-08-24, 00:36
Medlem
exexexexs avatar
Jag fattar inte den där horribla AT´n alla pratar om.
Jag har proppat ganska mycket nu i ett år, men bestämde mig för att sluta i juni. Och jag har haft noll AT...
Nu har jag endast kört kombon 3,5ór samt lyrica (8-15 x 100mg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in