Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Ursäkta att jag svarar när frågan är ställd till Glorian.
Jag tror att JG springer HDs ärenden.
Tidigare har vi läst här hur JG sett förälskad ut när HD hållt ett misslyckat infomöte och är det inte så att JG lärde känna HD innan SD?
Är det HD som är den manipulerande, styrande bakom sin sorgsna fasad?
Hej Medimera!
Ursäkta det var inte till mig men intressant det du skriver.
Jag tänker fortfarande att JG är lyckligt gift(en sambo hade han väl alla fall om han inte är gift)
och aldrig haft en tanke på att dela några kvinnor med SD. Så förälskad tror jag vi kan byta ut till positiv peppning!
Där är ytterligare en anledning till att jag ser JG som en sträng men rättvis förälder/lärare. Jag ser honom där försöka uppmuntra HD till något hon tycker är jättejobbigt, att han anstränger sig för att få HD att växa och bli självsäker och våga vara modig! Ett stort stöd för HD.
Sen hur pass lurad/medveten han är,
är just min stora fråga just nu??
Intressant att JG kan ha känt HD innan SD? Har han alla fall då förstått hur grym SD är för att han sett hur HD förvandlats till någon han bara måste hjälpa upp??
Har han förstått detta och SD vet detta, och därför forsätter jaga LW och lura dom båda? Kanske har du rätt här, att JG först å främst är vän med HD och därför verkar det som att han är lika mycket vän med SD, men är han verkligen det?
Det här tål att funderas på ytterligare och granskas känner jag.
Är det någon som vet hur JG kom i kontakt med paret D?
Känner JG HDs föräldrar från början kanske och sedan HD och därefter SD?
Kanske har han länge vetat att SD är ett as, men tvingats vara vän med SD för HDs skull? För att inte SD skulle utesluta JG från HD genom att styra bort HD från JG?
Var det av goda skäl för HD skull, som JG valde bort och offrade vänskapen med LW?
Var han tom rädd att SD skulle mörda HD och inte såg faran LW satt i för hon verkade starkare och tuffare än HD?
Sitter JG i en rävsax nu?
Ska han våga berätta? Vet HD det JG vet? Eller är JG rädd för SD, att han ska straffa honom och hans familj och HD om han berättar? SD är ju liksom på fri fot..
Eller har han fortfarande inte fattat eller inte vill fatta?
Nu ska jag ta en paus och fundera väldigt noga på detta!