2019-08-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God morgon själv @SmartaMarta666, och tack för vänligt bemötande.

Bekantskapskretsen, den, vilken som står vederbörande nära i betydelsefullhet, hade redan från begynnelsen bestämt sig för att skydda personen, detta sagt i sin tur måste ske på lögnen's vägar, för att på så sätt inte röja sanningen om vederbörande's egentliga jag.

Till observandum, ju betydelsefullare personen är inom sin bekantskapskrets, desto mer skyddas vederbörande mot den egentliga sanningen att få uppenbara sig, detta sker med brukandet av lögner.

Lögner, kan både vara effektiva så som även ineffektiva, detta beror i sin tur på samstämmigheten av lögnerna inom bekantskapskretsen.

Till nytt observandum, det gäller som regel för bekantskapskretsen att fjärma sanningen med hjälp av lögner.

Komplettering: fjärma = att låta öka avståndet till sanningen med hjälpa av lögner, så att sanningen kommer längre och längre bort.

Mvh/ @JokerMannen

Hej JokerMannen!
Ja så långt förstår jag ju jag med att det borde vara ett nät av lögner.
Det jag inte förstått är om med-lögnarna förstått att de ljuger för att de alla själva blivit lurade från början?
Eller om någon/ra av dom är väl insatt/a i allt och vet att de ljuger lika mycket medans några är fullkomliga marionettdockor?

Vad tror du själv?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-15 kl. 10:47.
Citera
2019-08-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Välkommen tillbaka!

Vad tror du om att JG går i SDs ärenden? För vem var det så viktigt med fuskloggen egentligen?
Kan det vara ett sätt att komma åt LW och andra genom att dels manipulera JG att gå SDs ärenden och nu Holmes som plötsligt har ställt sig mot SD?

Du vet ju hur narcissister och psykopater kan agera. Kan detta vara ett sätt att styra skeppet?

Ursäkta att jag svarar när frågan är ställd till Glorian.
Jag tror att JG springer HDs ärenden.
Tidigare har vi läst här hur JG sett förälskad ut när HD hållt ett misslyckat infomöte och är det inte så att JG lärde känna HD innan SD?
Är det HD som är den manipulerande, styrande bakom sin sorgsna fasad?
Citera
2019-08-15, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤 Jag har tidigare låtit mig deklarera inom denna tråden, att JG måste synas i alla sina sömmar.

Jag påpekar `å de kraftigaste ! att det är av oerhört stor betydelse, att vederbörande synas.

Själv, är jag fram till dagen's dato, tvärsäker på att JG vet vem som bringade livet om Hjärsta-kvinnan under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Sedan, skall det här, till ovan kompletteras, att det är helt och hållet upp till JG själv, om vederbörande vill berätta den egentliga sanningen eller inte.

Mvh/ @JokerMannen

Jag har svårt att tro att flera har med mordet att göra. Varken direkt eller indirekt på ett medvetet plan.

Däremot kan jag absolut tänka att en person som under åratal har levererat lögner om sin person och sina handlingar till de allra närmaste, kan ha fått dom involverade i "hans verklighet" till en grad som påminner om det som man brukar prata om när man pratar om normaliseringsprocessen, medberoende eller hjärntvätt.

Det var något jag läste häromdagen i ett inlägg av EGT, där jag tänkte att det var inte bara det att SD inte berättat om han han fortsatt att träffa LW vilket till synes verkade "chocka" EGT, utan det var ytterligare en grej som han undanhållit. Nu minns jag inte vad det var, eftersom det var i samband med att jag letade efter något annat jag fick syn på inlägget.

Om man tänker på en person som varit delaktig i en sekt och som är hjärntvättad och den personen behöver gå i terapi för att bli avprogrammerad, då kanske man kan likna denna manipulation av de närmaste vid en sådan hjärntvätt?

Samtidigt misstänker jag (gissning) att om den du vill avprogrammera inte vill det, då är det inte lätt. En skicklig manipulatör vet exakt vilka svagheter och knappar h*n ska trycka på.

Jag har i denna tråd sett prov på hur oerhört skickliga sådana kan vara. Jag har verkligen fått se sidor och tekniker som jag aldrig sett i verkliga livet. Det har gett mig en inblick i hur en person som under hela sin livstid har slipat på dessa tekniker kan likt en krigsherre placera ut sina knektar och använder ris och ros på ett mycket avancerat sätt. Allt under falsk flagg, dvs utger sig för att vara en mysig fikakille som gillar att skoja och raljera, kramas och tramsa. Men under ytan finns det en helt annan person som ingen riktigt känner till.

Eller inte "vill" känna till. På ett medvetet plan.

Jag tror att både HD och JG "vet", känner på sig. Men försvaren är hårda. De kan inte ta till sig det läskiga. Inte heller vill man förstå att man har varit någons förlängda arm utan att ha förstått det. Då är det bättre att blunda.

Jag tror att vi alla kan bli duperade av människor. Mer eller mindre. Vissa kan vara känsligare och ha någon slags sårbarhet. En sådan som denna typ av människa kan hitta.

De är fenor på att hitta dina svagheter och använda dom till sin egen fördel.

Jag hoppas att förhörsledarna/utredarna är skickliga och att de kan "bryta ner" de starka försvaren som jag tror att både HD och JG sitter på.

Detta är min spekulation.
En ensam mördare.
Citera
2019-08-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tidigare har vi läst här hur JG sett förälskad ut när HD hållt ett misslyckat infomöte och är det inte så att JG lärde känna HD innan SD?

Hej Medimera!
Ursäkta det var inte till mig men intressant det du skriver.

Jag tänker fortfarande att JG är lyckligt gift(en sambo hade han väl alla fall om han inte är gift)
och aldrig haft en tanke på att dela några kvinnor med SD. Så förälskad tror jag vi kan byta ut till positiv peppning!

Där är ytterligare en anledning till att jag ser JG som en sträng men rättvis förälder/lärare. Jag ser honom där försöka uppmuntra HD till något hon tycker är jättejobbigt, att han anstränger sig för att få HD att växa och bli självsäker och våga vara modig! Ett stort stöd för HD.

Sen hur pass lurad/medveten han är,
är just min stora fråga just nu??

Intressant att JG kan ha känt HD innan SD? Har han alla fall då förstått hur grym SD är för att han sett hur HD förvandlats till någon han bara måste hjälpa upp??
Har han förstått detta och SD vet detta, och därför forsätter jaga LW och lura dom båda? Kanske har du rätt här, att JG först å främst är vän med HD och därför verkar det som att han är lika mycket vän med SD, men är han verkligen det?
Det här tål att funderas på ytterligare och granskas känner jag.
Är det någon som vet hur JG kom i kontakt med paret D?
Känner JG HDs föräldrar från början kanske och sedan HD och därefter SD?
Kanske har han länge vetat att SD är ett as, men tvingats vara vän med SD för HDs skull? För att inte SD skulle utesluta JG från HD genom att styra bort HD från JG?

Var det av goda skäl för HD skull, som JG valde bort och offrade vänskapen med LW?
Var han tom rädd att SD skulle mörda HD och inte såg faran LW satt i för hon verkade starkare och tuffare än HD?
Sitter JG i en rävsax nu?
Ska han våga berätta? Vet HD det JG vet? Eller är JG rädd för SD, att han ska straffa honom och hans familj och HD om han berättar? SD är ju liksom på fri fot..

Eller har han fortfarande inte fattat eller inte vill fatta?
Nu ska jag ta en paus och fundera väldigt noga på detta!
Citera
2019-08-15, 11:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför tror du att det aldrig funnits någon bevisning mot SD? För att han aldrig blev häktad på sannolika skäl? Du vet väl att det krävs bevisning även för en häktning på skälig misstanke? Menar du då att tingsrätten gjorde ett rättsvidrigt beslut vid den förhandlingen? Isåfall: Varför har då inte SD:s försvarare gjort något åt detta hänsynslösa förfarande från domstolens sida?

Snälla du vi har mycket noggrant gått igenom att det visst inte behövs bevis utan det räcker att det föreligger omständigheter som med viss styrka talar för att en särskild person begått den aktuella gärningen.

Simon Anderssons doktorsavhandling "Skälig misstanke" är i avsikt att ur det oprecisa beviskrav som han själv beskriver som "magkänsla" föreskriva mer precisa krav gällande "skälig misstanke".

Beviskravet skälig misstanke är centralt för förundersökningen eftersom de flesta tvångsmedel* och de flesta av den misstänktes rättigheter är knutna till detta beviskrav. Då det varken framgår av lag eller av förarbeten vad beviskravet innebär, är utrymmet för godtycke stort och det finns risk för att lika fall inte behandlas lika.
https://shop.nj.se/products/skalig-misstanke-1 (Utgiven: 2017)

Tr avstyrkte Åkl yrkande om häktning på sannolika skäl för att hon inte presenterade några bevis för att den tilltalade utfört gärningen vilket krävs på den misstankegraden.

Skälig misstankegraden var en eftergift avsedd ge Åkl tid (och är ett villkor för) att med hemliga tvångsmedel * hitta bevis som krävs för den högre misstankegraden.

* Hemlig övervakning av elektronisk kommunikation (HÖK) kameraövervakning, buggning av bil, husrannsakan, beslagta, hämtning till förhör etc.

Emedan vi tidigare synnerligen uttömmande gått igenom vad som skiljer dom 2 aktuella misstankegraderna åt så avstår jag ytterligare polemik om detta.

Trots vad novellskrivande skvallerkärringar (t.ex om HDs underlivsoperation) samt vanelögnare hoppas på så har det inte funnits och finns inte minsta bevis att den orättfärdigt baktalade utfört gärningen.

Edit: Uppmärksamma Rubar noterade Netherworlds felaktighet idag kl 09:03.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-15 kl. 12:49.
Citera
2019-08-15, 12:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Det är helt ok att svara!
Bara roligt att det sätter igång tankar och spekulationer.

Jag vet inte hur misslyckat HDs framställan var. Det visar att hon inte är iskall, utan en person som inte är van att framträda och blir nervös. Jag har full förståelse för det och det tror jag att andra har också. Man behöver inte vara perfekt, utan det räcker med att var mänsklig.

Läskigare är väl om man aldrig blir nervös, aldrig verkar känna rädsla för något? Inte verka mänsklig?

Och jag tänker att JG var ju en del i denna framställan och tekniken strulade. Han är också mänsklig som visar känslor av omtanke med HD genom att känna att det är jobbigt för henne och för honom.

Jag tolkar det på ett annat sätt än du.
Med det lilla vi vet.

Det finns absolut öppningar åt andra håll.
Citera
2019-08-15, 12:45
Medlem
Honan6s avatar
Satte ihop en bild med bilder på LW och männen det talats om i tråden.

https://www.bildtagg.se/bild/1x0z7wrs9113sn20655rfr9

Har inte tid att lista och skriva deras namn just nu.

Återkommer när tillfälle ges.
Citera
2019-08-15, 12:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Tyvärr blev det något fel?

Men tack för att du arbetar fram sådant för tråden!
Citera
2019-08-15, 12:51
Medlem
Citat:

"Bilden kan inte visas".🙁 Iaf för mig.

Edit: inte bara för mig.
Citera
2019-08-15, 12:52
Medlem
Citat:

Är det bara jag som ser bilder på bilar och
motorer samt annat - ingen bild på LW
eller några män?!

Edit; tydligen fler! Tacksamt om du vid tillfälle har tid att lägga ut bilderna!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-08-15 kl. 13:05.
Citera
2019-08-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Välkommen tillbaka!

Vad tror du om att JG går i SDs ärenden? För vem var det så viktigt med fuskloggen egentligen?
Kan det vara ett sätt att komma åt LW och andra genom att dels manipulera JG att gå SDs ärenden och nu Holmes som plötsligt har ställt sig mot SD?

Du vet ju hur narcissister och psykopater kan agera. Kan detta vara ett sätt att styra skeppet?

Hej notknapparen!

Vad menar du med att Holmes plötsligt ställt sig mot SD? Han har väl alltid misstänkt SD? Har du skrivit fel?
Citera
2019-08-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Gomorron notknapparen!
Exakt Ulanna har en poäng där!
Varför ringer hon inte själv? Varför tycker JG att såna barnsligheter som fusklogga är så viktigt att han gör sig såna besvär för HDs viktiga tramssaker?
Vad var det för speciellt med den loggen i så fall? Var det ett perfekt alibi och samtidigt perfekt sätt att försöka nästla in Sh.Holmes i deras lögner?
Sh.Holmes har inte GM lyckats få som marionettdocka alla fall, vem det nu än är som styr och är GM???

Som jag uppfattar det gäller det fortfarande kontroversen om FTF loggningen av En ö i havet den 3 september 2016. Där var SD och JG på plats och SD bör ha loggat med sitt teamkonto som på den tiden inkluderade HD, och så skrev de dit LW som inte var på plats som någon form av ett skämt.

HD har ingen längre svit av dagar loggade i sträck (31 dagar i sträck bara), däremot så slutar hennes FTF svit på 35 månader i sträck med sista månad augusti 2016. Hade inte loggen för september tagits bort så hade hon haft en obruten svit från oktober 2013 fram tills nu.

När HD skaffade eget konto så loggade hon om alla cacher som tagits med hennes teamkonto på sitt nya personliga konto och av dessa FTF loggningar så är det ytterst få, kanske bara denna logg, som därefter raderats av cacheägaren.

Jag gissar att kontakten som JG tog med CO i första hand gällde raderingen av den logg som SD själv gjort. Där fattade också GC HQ senare beslut att loggningen skulle kvarstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in