2019-08-15, 12:49
Medlem
MidnattssolensLands avatar
När FUP:en släpps så får vi svar på en del obesvarade frågor...
Få se vilket datum det väcks åtal.
Senast redigerad av MidnattssolensLand 2019-08-15 kl. 13:17. Anledning: Rättstavat
Citera
2019-08-15, 12:50
Medlem
-
Citera
2019-08-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Ja, antingen är du den skyldige eller så har du en diagnos. Det var garanterat din förtjänst till att kroppen hittades!

Jag skulle ju inte påstå att det är vanligt att man mördar någon som är skyldig en pengar om det inte handlar om småsummor och man vill statuera något slags exempel!? Det är ju extremt korkat tankesätt.. för det första får du aldrig tillbaks några pengar och du sätter dig själv i en jäkla sits med mordutredningar och mest troligt fängelsetid.

Visst kan en skuld ha funnits, men här luktar mer snedtändning som gått väldigt fel och man har fått panik vilket resulterat i att man irrat iväg till Parakka och dumpat kroppen i en myr. Inget ovanligt alls tyvärr.
Skulle gissa på samma scenario. och MI är känd för att vara mkt våldsam, särskilt i fyllan tyvärr.
Citera
2019-08-15, 12:52
Moderator
blomvattnares avatar
Försvunna personer --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2019-08-15, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeraPasithea
Det finns olika sorters myr, gör en snabb googling så får du se. Vissa skulle jag påstå är stört omöjligt att finna i, då de är i princip bottenlösa. Vi får väl tacka för att de inte var "duktiga nog" att hitta en sådan myr, så att kroppen faktiskt återfanns.

Bara av egenintresse, vad definierar en "bottenlös myr"???
Jag har gått på många myrar i mitt liv men aldrig hittat någon som skulle vara i närheten till bottenlös!
Citera
2019-08-15, 12:57
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Polisen har gått ut med att brottsplatsen är i en av de häktades lägenhet.
Ja du då ska man vara jäkligt iskall och planlagt mordet iom man transporterar kroppen så långt, Känns som de är iskalla personer det krävs en viss typ av personer för att göra dessa saker!
Citera
2019-08-15, 12:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Bara av egenintresse, vad definierar en "bottenlös myr"???
Jag har gått på många myrar i mitt liv men aldrig hittat någon som skulle vara i närheten till bottenlös!
Bottenlös är en tjärn som det växt mossa på och dem är sk bottenlösa!
Citera
2019-08-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
Alltså. Läste i en tråd på Jodel förra veckan att MI suttit på krogen och pratat om hur han skulle göra om han dödade någon och det var att gräva ner kroppen i en myr i Parakka.

Personen som skrev det skrev även att den hade varit i kontakt med polisen angående vad den hört.

Det kanske är det vittnesmålet som är anledningen till söket? Ev. har det även framkommit i förhör. Känns som att polisen ändå har haft något konkret med tanke på hur mycket krut de la på söken i Parakka.

Stämmer det så kan det hända att det finns viss planering inblandat och då är det en helt annan femma!
Skall bli intressant att se hur åklagaren gör närmsta dagarna!
Citera
2019-08-15, 12:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
När FUP:en släpps så får vi svar på en del obesvarade frågor...
Få vilket datum det väcks åtal.
Lär nog ta sin tid innan FUP och åtal väcks lär nog bli omhäktning på samtliga först, Sedan lär nog stora delar ligga under sekretess i FUP...
Citera
2019-08-15, 13:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Planerat?

Citat:
Polisen har gått ut med att brottsplatsen är i en av de häktades lägenhet.

Har inte tidigare trott att det var ett planerat brott utan skedde oplanerat.

Nu är en av de häktades lägenheter brottsplatsen. Kan detta ha varit ett planerat mord?
Citera
2019-08-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ja du då ska man vara jäkligt iskall och planlagt mordet iom man transporterar kroppen så långt, Känns som de är iskalla personer det krävs en viss typ av personer för att göra dessa saker!

Nja... det är ganska vanligt att man irrar planlöst långa sträckor när man skall göra sig av med ett lik.
Personer som hamnar i panik kan köra runt länge utan att tänka på det. Så var även fallet med CS för några år sedan.
Citera
2019-08-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bottenlös är en tjärn som det växt mossa på och dem är sk bottenlösa!

Då förstår jag benämningen... dock ingenting jag stött på ute i skogarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in