2019-08-15, 10:49
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Uniteds truppbyggena är ej klart. Behövs 5 spelare till och rensning av dökött. I de närmaste två fönster vill jag se Casemiro, Bruno Fernandes, Sancho och båda ytterbackarna i Norwich. De ytterbackarna vill jag se i konkurrens syfte plus de imponerade på mig. Bonus är en till Ytter utöver Sancho. Med det sagt så ser Grunden bra ut. Är bredden av klass jag vill se

du verkar insatt i fotboll. du menar, på fullt allvar, att för att Norwichs ytterbackar imponerade på dig i 1 match så skall United köpa dem?

jag hoppas att du är typ 13 år - då är du förlåten.
Citera
2019-08-15, 10:58
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
City har blivit bestraffade av FIFA för att olovligt ha värvat unga spelare till klubben. De får böter på CHF 370 000. https://www.fifa.com/about-fifa/who-we-are/news/manchester-city-football-club-sanctioned-for-international-transfers-of-minors

Inte lika många spelare värvade som Chelsea gjorde, men de fick transferförbud. Väldigt löjligt straff i detta fall.

tror att det handlar om att Chelsea värvade typ 29 spelare - City 2. och att Chelsea ljög om saken - City medverkade i utredningen. dessutom, om jag förstår det hela rätt, så gjorde FIFA förtydligande om hur deras egna regler skulle tolkas 2016.

detta har dock ingenting med FFP att göra som en del tycks tro.
Citera
2019-08-15, 11:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vet inte ens vad du citerar. Är det ett av mina inlägg? Från när? Kontext, tack.

Kontakt är inte automatiskt straff eller frispark, avsaknad av kontakt är inte automatiskt spela på. Är det jag som skrivit den text du citerar har jag uttryckt mig slarvigt.

Har sett bilderna från Adrian och det är tydligt att han lämnat linjen. Straffen ska gå om enligt regelboken. Men det är som vanligt med straffar, ett lotteri om domaren kör enligt regelboken eller skiter i det.
Ja var kanske lite orättvist av mig att dra upp det citatet. Kom bara ihåg att det var en diskussion som var förra säsongen också dels en straff som fullham fick men även någon straff som salah fick när han blev lite dragen i armen och la sig ned (newcastle hemma?). Just med kontakt=spelare faller=straff. Är ju ett argument som används även av många experter har jag sett. Inte minst martin åslund pratar ofta om det. Sen kommer man alltid in på diskussionen om att spelare måste falla för att få straff. Stämmer till viss del. En kontakt där spelaren väljer att avsluta men iochmed kontakten får ett sämre avslut borde såklart vara straff, men blir sällan det. Och ja det var från förra säsongens tråd, till ditt försvar skrev du ett annat inlägg ser jag med samma sak at all kontakt inte är straff men låter lite motsägelsefullt.

Jag tycker själv inte det skulle vara straff igår. Kontakten är minimal och abraham väljer att lägga sig ned. Det är ett val han gör. Bara när spelare hindras från att komma till ett rättvist avslut tycker jag det ska vara straff.

När jag nu ändå är inne på att dra upp gamla citat orättvist får jag lägga en på mig själv också från förra säsongens tråd...

Citat:
Haha känns så typiskt tottenham på nåt sätt. Skryter om att det minsann ska spelas CL fotboll på deras nya fina arena så blir den försenad, laget åker ut redan i gruppspelet, och så står man där i februari i en europa league match mot krasnodar eller bate borisov istället. Och så som säsongen börjat lär det inte bli något nästa säsong heller. Vilket gigantiskt fiasko denna arenasaga kan bli. Frågan är om tottenham ens kommer kunna hämta sig ifrån det. Missad CL. Missade intäkter. Flyende stjärnor och tränare.

Det åldrades inte väl.....
Citera
2019-08-15, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av used66
du verkar insatt i fotboll. du menar, på fullt allvar, att för att Norwichs ytterbackar imponerade på dig i 1 match så skall United köpa dem?

jag hoppas att du är typ 13 år - då är du förlåten.
Bara sett den ena i lägre nivå! Av det jag såg var det bra! Kommer följa de noga! Fortsätter de imponera så ser jag gärna dem som backup/breddspelare.
Citera
2019-08-15, 19:09
Avslutad
Känns som det kan bli en tuff säsong för Liverpool. Försvarsspelet har ej imponerat hittills.. Att inte förstärka laget kan bli kostsamt. Speciellt med tanke på om någon av stjärnspelarna skadar sig. Vi såg i går vilken skillnad det blev när Firmino kom in direkt.

Mittfältet saknar kreativitet, alla förutom Keita är slitvargar. Keita som dessutom verkar skada sig varannan vecka. Förstår inte hur världsspelare kan nöta bänk i klubbar som Real, Barca PSG m.m. men Klopp verkar ha svårt att ha ett lag med två bra spelare på varje position? Det finns ingen chans att topptrion kan spelare en hel säsong i år också. Shaqiri som känns som en viktig länk mellan mittfältet och anfallet får aldrig spela heller..

Sen är det skumt om Lovren säljs? Visst han kanske vill få speltid men då blir backlinjen lite för tunn. Gomez som var sämst i går måste verkligen höja sig. Sen är det nästan ett skämt att vi har bara Robertson på vänstersidan.

Nja hoppas tysken vet vad han gör, men förra säsongen hade Liverpool en drös med tur och om man ska vara kall så räddades säsongen av en match mot Barcelona. Truppen är svagare än i år samtidigt som man ska upp en nivå till..
Citera
2019-08-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Paul mearson vänder redan kappan efter vinden och tar tillbaka all kritik mot maguire om att han inte är värd 80 m pund. Därför man inte läser dem engelska tidningarna längre. Större kappvändare finns inte. Så låg nivå. Som jag läste någon rubrik. Nya vidic och ferdinand. En match liksom. Om folk tyckte liverpools 4-1 var i överkant och inte speglade matchbilden vet jag inte man ska kalla uniteds 4-0. Hade det inte varit för några centimeter så hade folk inte höjt dem till skyarna alls. Så stabila var man inte med dem chanser man släppte till. 50/50 match. Kanske chelsea tillochmed var bättre på dem flesta delarna. United var vassare i effektivitet och att inte göra individuella misstag. En inte oviktig del av fotbollen iförsig.
Paul Merson är en riktig pajas och ingen man bör förlita sig på. Klart sämst av alla experter på Sky om du frågar mig. Jag tycker dock han ska ha all heder för att ha backat och bett om ursäkt. Han förstod åtminstone att han fick äta upp det han skrivit.
Jag kan köpa devisen att man aldrig är bättre/sämre än sin senaste match och ska bli bedömd därefter men de engelska tidningarna är överlag lite väl snabba med att hylla eller såga. Adnan Januzaj spåddes bli den nya Ronaldo efter två mål mot Sunderland ja, det finns många exempel.
Citera
2019-08-16, 12:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Paul Merson är en riktig pajas och ingen man bör förlita sig på. Klart sämst av alla experter på Sky om du frågar mig. Jag tycker dock han ska ha all heder för att ha backat och bett om ursäkt. Han förstod åtminstone att han fick äta upp det han skrivit.
Jag kan köpa devisen att man aldrig är bättre/sämre än sin senaste match och ska bli bedömd därefter men de engelska tidningarna är överlag lite väl snabba med att hylla eller såga. Adnan Januzaj spåddes bli den nya Ronaldo efter två mål mot Sunderland ja, det finns många exempel.
Jo finns många exempel. Macheda. Woodburn. osv osv. Var väl någon wilson i united. Fan vet vad som hände med honom efter sina två mål mot typ norwich eller vad det var under giggs. Och vem an glömma den nye gerrard, jay spearing. Brukar kika in på livescore ibland på startelvorna i dem lägre divisionerna så poppar spelare likt dessa upp ibland och så tänker man på hur uppsnackade dem var.

Sen har jag inga problem med att erkänna att man har fel, men nu var ju hans kritik att 80 m pund för maguire var löjligt mycket för just den mittbacken. Att en enda match ska göra att han ber om ursäkt är ju löjligt, och hade för övrigt inte hänt om det inte var för att maguire var engelsman. Kan ju jämföra med Van diijk som nog många tyckte var för dyr, mig inkluderat. Är väl bara erkänna att man hade fel där. Snubben är nog världens för tillfället bästa mittback och vann CL med liverpool. Om maguire gör något liknande så kan mearson erkänna felet, inte för en match mot chelsea. Jag menar om han är skit mot wolves ska han byta åsikt igen då.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-08-16 kl. 12:29.
Citera
2019-08-16, 13:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja var kanske lite orättvist av mig att dra upp det citatet. Just med kontakt=spelare faller=straff. Och ja det var från förra säsongens tråd, till ditt försvar skrev du ett annat inlägg ser jag med samma sak at all kontakt inte är straff men låter lite motsägelsefullt.

Jag tycker själv inte det skulle vara straff igår. Kontakten är minimal och abraham väljer att lägga sig ned. Det är ett val han gör. Bara när spelare hindras från att komma till ett rättvist avslut tycker jag det ska vara straff.

Nu har jag kollat upp vilket av mina inlägg du citerade och vill förtydliga.

Kontakt betyder inte automatiskt frispark/straff, avsaknad av kontakt betyder inte automatiskt spela på. Det är grunden, så är regelboken skriven. Sen är det i praxis många gånger inte så, tyvärr.

När jag skriver:

Citat:
det som regel kontakt och då går inte straffsparken att snacka bort.

Syftar jag på hur det normalt tolkas -kontakt = straff. Det andra att ha i åtanke är hur mycket kontakten påverkar spelaren som lägger sig. Den är oerhört svår att veta. Ser man att det inte är någon kontakt och spelaren lägger sig (Lex Gilardino) blir det ett uppenbart, cyniskt fuskande. Men däremot Adrian mot Abraham - hade Abraham kunnat stå på benen trots Adrians kontakt? Jag misstänker absolut, men jag kan inte veta säkert. Adrian är sen in, det är kontakt. Sen tycker jag inte kontakten är tillräcklig för en straffspark, och jag blir förbluffad över dem som tycker det är en klar straff. Det är det inte.

-------

Mycket meta nu, över till något mer konkret - Adrian skadad och frågetecken inför lördagens match. Liverpool har Andy Lonergan - free agent, 35 år som senast var ordinarie 15/16 och harvat runt i championship - eller en ung irländare med jobbig stavning som aldrig spelat som senior att välja på. Det går fort i hockey.
Citera
2019-08-17, 11:41
Medlem
Citat:
Jo finns många exempel. Macheda. Woodburn. osv osv. Var väl någon wilson i united. Fan vet vad som hände med honom efter sina två mål mot typ norwich eller vad det var under giggs.
Du tänker nog på James Wilson som gjorde två mål mot Hull för några år sedan? Han har hunnit bli 23 och håller numera till i Aberdeen i Skottland. Så där blev det knappast någon succé.
Citera
2019-08-17, 12:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Då har första tränaren i england fått sparken för säsongen då. Jan siewert. Tre matcher fick han sen var det tack och adjö. 1 poäng på tre matcher. Förlust igår hemma mot fullham blev droppen. Tidigare förlust hemma mot derby i premiären och 1-1 borta mot qpr förra helgen. Och ja jag vet att han tränade dem i premier league förra säsongen men då var dem redan nedflyttade. Man sa tillochmed det då att resten av säsongen är en förberedelse för the championship för siewert och laget. Sen ger man honom 3! matcher av championship säsongen innan man sparkar honom. Det är så ofantligt dåligt planerat och genomfört. Helt sjukt hur dessa ägare och sportchefer agerar. Skulle vara intressant och vara med på mötena och höra hur fan dem resonerar och fattar beslut.

Får se vem av dem gamla engelska gubbarna man plockar in nu då. Tony pulis är ju ledig. Hughton likaså. Vanliga paniklösningarna alltså. Mark hughes är väl också ledig fortfarande.
Citera
2019-08-18, 00:16
Medlem
MachoAlgs avatar
Någon som har koll på League 1 och vet varför Bolton & Bury har startat med -12 i poäng?
Citera
2019-08-18, 00:28
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachoAlg
Någon som har koll på League 1 och vet varför Bolton & Bury har startat med -12 i poäng?

Tror det är av ekonomiska skäl? Vet iaf att Bolton haft en del problem på den fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in