2019-08-11, 19:32
Medlem
jaochss avatar
Efter dagens match är det tydligt att United och Chelsea inte slutar högre än 4:a. Med andra ord har inget ändrat sig sedan före dagens match. Dock kan ju Pogba bara bli bättre när han gått ner sina extrakilon.
Citera
2019-08-11, 21:44
Avslutad
Uniteds truppbyggena är ej klart. Behövs 5 spelare till och rensning av dökött. I de närmaste två fönster vill jag se Casemiro, Bruno Fernandes, Sancho och båda ytterbackarna i Norwich. De ytterbackarna vill jag se i konkurrens syfte plus de imponerade på mig. Bonus är en till Ytter utöver Sancho. Med det sagt så ser Grunden bra ut. Är bredden av klass jag vill se
Citera
2019-08-11, 22:05
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Efter dagens match är det tydligt att United och Chelsea inte slutar högre än 4:a. Med andra ord har inget ändrat sig sedan före dagens match.
Nog kan det bli så men när ska folk sluta försöka förutse hela säsongen baserat på en match?
Citera
2019-08-11, 22:24
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Nog kan det bli så men när ska folk sluta försöka förutse hela säsongen baserat på en match?

Ibland behövs det helt enkelt inte mer. United är inte (mycket) bättre än förra säsongen.
Citera
2019-08-11, 22:44
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Ibland behövs det helt enkelt inte mer. United är inte (mycket) bättre än förra säsongen.

Inte mycket bättre alls. Dock, de fyra spelarna i backlinjen samt målvakt håller trots allt hög PL-klass, det kan inte ens jag förneka. Tror problemet kommer vara att Solskjaer är för dålig för att få laget att konsekvent spela ett bra försvarsspel. Då spelar den individuella kvaliteten mindre roll.

I övrigt så borde United, enligt min mening, tagga ner behovet av att värva all världens spelare i framtida fönster. Satsa istället på en manager som kan göra de befintliga spelarna bättre precis som City, Liverpool och Tottenham har.
Citera
2019-08-11, 23:14
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hoppas Rodri går före Fernandinho nästa match också.
Citera
2019-08-12, 00:33
Medlem
Scrip7s avatar
Såg intressant statistik idag. James har nu gjort lika många mål mot topp 6 motstånd som Lukaku gjorde för United
Citera
2019-08-12, 06:08
Medlem
Zouma håller inte alls på den här nivån, vart är Rudiger?
Såg bara 60 min men rätt sjukt hur det kunde bli 4-0 till United, såg inte särskilt starka ut.
Citera
2019-08-12, 07:32
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Skadad. Annars är han väl given att spela.
Citera
2019-08-12, 09:07
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Såg bara 60 min men rätt sjukt hur det kunde bli 4-0 till United, såg inte särskilt starka ut.
Såg du första 60 eller sista 60? Första 60 så var Chelsea helt okej med på banan och kunde mycket väl ha gjort ett mål eller två med lite bättre skärpa. Sista 30 var United totalt överlägsna.

Chelsea gjorde många misstag som United utnyttjade på ett väldigt bra sätt. De misstag som United gjorde utnyttjades inte.
Citera
2019-08-12, 09:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Oerhört smickrande siffror för United igår.

Chelsea bättre hela första. Borde gjort 1-0 inom 10 minuter med Abraham - stolpträff och inspelet han just missade att stöta in. Sen borde de kvitterat runt 40e men de Gea gör en fin benparad på Barkleys skott, sen Emersons ribbträff på det.

Vi hade haft ett helt annat resultat och en helt annan historieskrivning om Chelsea gjort mål i något av de lägena. Nu hyllas United för drömresultat, fått igång nyförvärven och allt är dandy.

Tror de måste upp både en och två nivåer för de kan inte ha sån här tur varje vecka. Såg inget revolutionerande som får mig att omvärdera dem, de är runt 4-5a just nu.

Kul med Chelsea och Abraham. Gillade det jag såg som fan, även om han var lite otajmad och fel beslut ibland. Mason Mount såg också riktigt kul ut det jag såg, men även där felbeslut. Zouma ansvarig för mycket av skiten bakåt, måste petas när Rudiger är frisk.
Citera
2019-08-12, 10:08
Medlem
preben12s avatar
Chelseas stora problem i år tycker jag är vem som ska göra målen. Man har tappat 25 ligamål i Hazard/Morata/Higuain från förra säsongen. Är det ens någon i truppen som kommer komma upp i femton mål denna säsongen är frågan.

United såg hyfsade ut när de fick spela kontringsfotboll och med snabba omställningar. Ska bli intressant att se hur de tar sig an lag som parkerar bussen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in