2019-08-15, 06:42
Medlem
DeepAsFrozts avatar
Någon som vet om dom var glada i törsten?
Låter som att nått har ballat ur och han har suttit sig o spelat för att fly från verkligheten.

Vet vi ens om brott Verkligen är inblandat?
Han kan ju lika väl funnit sin syrra död o fått frispel 🤷‍♂️
Citera
2019-08-15, 06:52
Medlem
Citat:
– Och han satt ju där inne. Jag hörde polisen säga ”jaha, här sitter du?”.

Såg det framför mig.

För övrigt riktigt sjukt, två missbrukande syskon med psykisk ohälsa som bodde ihop alltså?
Citera
2019-08-15, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepAsFrozt
Någon som vet om dom var glada i törsten?
Låter som att nått har ballat ur och han har suttit sig o spelat för att fly från verkligheten.

Vet vi ens om brott Verkligen är inblandat?
Han kan ju lika väl funnit sin syrra död o fått frispel 🤷‍♂️

Du har rätt, det är ju inte alls säkert att han mördat henne. Kan vara så att hon dött en ”naturlig” död och på grund av hans egen psykiska ohälsa eller missbruk kunde han inte ta sig för att larma någon.
Citera
2019-08-15, 07:34
Medlem
johanjosefssons avatar
Tänk er följande scenario:

Vi säger att han saknar luktsinne, vilket inte alls är helt otroligt om han är, eller har varit kokainmissbrukare. Liklukten är helt enkelt inget problem för honom.

Individen som avlidit har tagit en överdos. Deras relation var jobbig och jävligt tärande för bägge parter. Hon skrek och flippade ur konstant pga abstinens, brist på pengar till nästa lina.

Hennes död var som en lättnad för honom. Å ena sidan stod de varandra nära och han saknar henne, men samtidigt saknar han inte hennes plågsamma tillvaro och den stress han satte honom under. De följande dagar hon varit avliden, passar han på att njuta av stillheten i lägenheten. Han sätter sig och spelar spel och samlar ihop tankarna, det är hans sätt att bearbeta det hela istället för att gripas av panik. Panik har han haft tillräckligt av i deras relation. Nu fick han komma undan stormen ett tag.

Människor kan agera märkligt när någon väldigt traumatiskt inträffar. Personer som står helt handfallna och passiva inför situationen.

Tycker dock synd om grannarna som fått utstå den absolut värsta av lukter i portuppgången.
Citera
2019-08-15, 07:44
Medlem
Hur lång tid tar det innan ett lik luktar? En ingift moster hittades i servicehus sedan en väninna som inte fått svar på telefonsamtal larmade föreståndaren. Av post innanför dörren att döma hade hon varit död cirka två veckor. I het augusti. Ingen på äldreboendet hade märkt något.
Citera
2019-08-15, 08:47
Medlem
Väldigt märklig kille, hur beroende är man inte av spel om man spelar samtidigt som man har ett lik.

Dödar man någon så måste man göra sig av med liket, ganska snabbt på grund av lukt och sen blir ju kroppen väldig stel snabbt.

Grannarna måste ju klagat på lukten om inte han själv ringde och satt och spela under tiden.
Citera
2019-08-15, 08:48
Medlem
johanjosefssons avatar
"Sista veckan i Juni" antyder ju att liket legat där i nästan 2 månader ! Och en av grannarna vägg-i-vägg upptäckte först att det var något riktigt fel när han hittade likmaskar i sin egen säng.
Citera
2019-08-15, 09:05
Medlem
atskitvlasovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tycker inte om en TS med kvällstidningsrubrik.
En person nekar men är på sannolika skäl misstänkt för mord. Det kan visa sig handla om nästan vad som helst.

Psykiskt sjukt vuxet "barn" som inte förstår vad h*n ska göra när föräldern dör har ju hänt tidigare. En kallhamrad mördare som inte ens bryr sig om att göra sig av med kroppen lär det i alla fall inte handla om.

Hände ju en sådan grej i Örebro

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...enhet-i-orebro

(far och son hittade döda)
Citera
2019-08-15, 09:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Du har rätt, det är ju inte alls säkert att han mördat henne. Kan vara så att hon dött en ”naturlig” död och på grund av hans egen psykiska ohälsa eller missbruk kunde han inte ta sig för att larma någon.

Exakt. Det har hänt tidigare också. Behöver inte innebära att personen var psykisk sjuk innan utan hamnar i sådan chock att han/hon inte accepterar att en närstående dött. Livet ska flyta på som vanligt helt enkelt. Om det är fallet här återstår att se men det händer.
Citera
2019-08-15, 09:09
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Har SÅ många frågor på detta, men främst denna:
Vem ringde du då, i den situationen, om inte polisen....?

Vidare har jag samma fråga som du angående konsollen för en 60-åring...

Jag ringde 112 och de frågade om jag kunde bekräfta att hon verkligen var död vilket jag kunde. Sen minns jag inte vilken bil de skickade men det var inte akut eller ambulans utan några som bara kom för att hämta kroppen.
Citera
2019-08-15, 09:58
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
”Enligt uppgifter till GP kallades en polispatrull till lägenheten av grannar som störts av dålig lukt. I lägenheten fann poliserna en kvinna som varit död en längre tid. Och en man som spelade tv-spel.”

Verkar handla om en man som har ordentligt fel i skallen som låter den döda ligga kvar i lägenheten en längre tid.

Och inte fel i huvudet för att han dödat en människa?
Citera
2019-08-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Och inte fel i huvudet för att han dödat en människa?
Nu är det ju inte klart om han har dödat henne, men skulle påstå att eventuella "fel i huvudet" måste vara större om man låter ett lik ligga kvar så länge i bostaden man uppehåller sig i än att ha ihjäl någon.
Med det sagt så håller jag dock ändå med om att allt inte står rätt till i huvudet hos någon som mördar heller, åtminstone inte vid ögonblicket det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in