Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Mycket märklig. Ska ha stoppat i alla han tog kontakt med. Variationen är stor. Har för mig t o m Joan Baez är med. Finns fortfarande stora luckor i kunskapen om hans förehavanden.
Däremot är han för mig ytterligt osannolik som mördare med tanke alla konfrontationer han utsattes för. I synnerhet med sin mycket karaktäristiska löpstil.
Här några namn i telefonboken jag fastnade för:
Ivan von Birchan, Stockholm
Åke J Ek, Vällingby
Michael Koltai, Stockholm och USA (markerad i listan)
Andres Küng, Malmö (Friheten i Sverige, MRR, revolten mot Palme)
Tommy Axelsson (markerad i listan)
I Friheten i Sverige var även
Hans von Hofsten engagerad. Friheten i Sverige bildades i oktober 1985 och i november 1985 kom officersupproret mot Palme. Jag hatar slumpen i det fallet.
Sen är en representant för adelssläkten Cronstedt med i VG:s telefonlista. Familjen Cronstedt hade flera medlemmar höger om höger.
Dagmar von Cronstedt, grevinna som ingick i redaktionen för nazityska Radio Königsberg.
Diedric von Cronstedt, greve på Fullerö slott och medlem i Svensk opposition.
Carin von Cronstedt, grevinna på Fullerö slott och medlem i Svensk opposition.
Ebba von Cronstedt, grevinna och en av grundarna av Hjälpkommittén för Tysklands barn.
Jean Cronstedt, friherre och mångårig medlem i Nysvenska rörelsen samt ordförande för den s k Rhodesia-hjälpen (pro-Ian Smith och pro-den brittiska bosättarregimen) och aktiv i pro-apartheid-Sydafrika-rörelsen.
Jean Cronstedt bodde 1966-94 i Sydafrika där han undervisade vid universitetet i Pretoria.
Under apartheidtiden fanns en svenskkoloni i Sydafrika och Cronstedt var ett känt namn bland utlandssvenskarna som var bosatta i landet.
Källa:
https://tobiashubinette.wordpress.com/2017/01/04/cronstedt-von-euler-extremhogern/
Håller med dig om VG- han mördade inte Palme. Alldeles för "spattig" och "pladdrig". Ger intryck av att ha varit ungefär lika uppmärksamhetstörstande som SE.
Och ja, som Andersson påpekar, VG hade ju alibi.