Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Vet inte om jag missförstår dig, men jag vet inget om vad som är bekräftat eller inte.
Det jag menade var att guldskon som HD skrivit om att hon ville ta med till USA inte var LWs som jag minns det. Kan absolut ha fel, eftersom jag själv inte är inne på geocachforumet alls, utan läser bara det som andra länkat till i tråden.
Så om jag har fel här, rätta mig gärna.
Sedan är det några här som tycker att texterna som S*llen och HD gjort från 12/5 verkar efterloggade, vilket jag inte har några synpunkter på.
Norrköping var visserligen LWs barndomstrakter, men även S*llens om jag minns rätt. Så att HD och S*llen vistades i LWs barndomstrakter kanske berodde på att S*llen hade anknytning dit. Kanske HD inte ens visste att det var LWs barndomstrakter?
Eller missförstod jag din fråga?
Jag uttryckte mig knepigt ser jag. Men du missförstod mig inte ändå, som tur är.
Ja jag har läst här nyligen, att HD skulle varit i LWs hemtrakter helgen före mordet, och snott en travelbug där, som var LWs. Därefter skulle HD skrivit om detta (förmodligen på geocachforumet) att den skulle med till USA. Då drog jag en förhastad tanke om att HD alla fall hade planerat USA-resan i förväg. Viket slog mig en stund senare, att det betyder inte att hon hade planerat det alls, hon kanske bara hämtade denna travelbug (guldskon) åt SD. (Eftersom hon glömde ta ledigt, sjukskrev sig i all hast och därför ansökte om inresetillstånd i sista minuten)
Trots att det var någon som berättat att det fanns två betalda resor som de fått från någon av deras föräldrar. (Vet ej om det stämmer med gåva ocv två betalda planerade resor)
Spekulation har inget för att detta stämmer!!
Funderade därför på om det egentligen var så att dessa två resor från början kan varit planerad av SD och LW i hemlighet?
Att SD fräckt bad HD hämta guldskon när hon ändå var i LWs hemtrakter, för att LW sagt att hon hade velat ha med den till USA, men inte hann hämta den?
Och en intet ont anande HD glatt hämtar den, skriver om detta på geocacheforumet.
LW ser och blir förbannad som förstår att SD utnyttjat och lurat HD till detta och tyckte att det räcker att de smyger med relationen, och där ändrar sig och vägrar följa med till USA?
För visst ändrades avresedagen till Norge för LWs skull? Skulle de inte åkt tidigare? Eller var det redan bestämt sen länge att LW skulle med på Norgeresan?
Blev då SD rosenrasande tvärförbannad över hennes snabba totalvändning och för att ingen skulle förstå att han planerade USA-resan med LW, därför tog med sig HD istället, för att slippa förklara två flygbiljetter? Men då borde det vara enkelt att kolla upp vems namn flygbiljetterna var bokade i och om det ändrades tänker jag, för det kan man väl ändra snabbt?
USA-resan var planerad den 15 maj, likaså sköts redan till Norge upp till
15 maj. Om jag nu inte minns fel?
När skulle avresan till Norge egentligen skett?
PÅMINNER IGEN, sista stycket här är mina vilda spekulationer!!