2019-08-14, 16:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Här visar du tydligt att du vet väldigt lite om juridik och att du saknar all form av praktisk erfarenhet rörande häktesförhandlingar tidigt i ett brottmål. Det är vedertaget och vanligt att en åklagare inte delger vissa saker från en utredning, vid tidiga häktesförhandlingar. Du förstår säkert varför, om du tänker längre än din (snoriga?) näsa räcker.
Men snälla Netherworld. Du är elemetärt att det finns fall där bevisningen är så övertygande stark att endast något av en i övrigt kraftfull bevisning räcker för att häkta den tilltalade på den högre misstankegrad vilken är avsett hindra den tilltalade, förstöra bevis, fly landet eller på annat sätt påverka utredningen.

Det är både irrelevant och okunnigt att i fallet Wesström påstå att då Åkl gick på pumpen 2 ggr pga, bristande bevisning ändå skulle haft bevisning hon av någon outgrundlig anledning inte ville förevisa rätten.

Såtillvida du inte anfäktar att Åkl är en besynnerlig nörd-collector (samlare) som smugglar hem bevis till sin privata samling för att i ensamma stunder, ett glas vin och snacks lättberusad och i lönndom fröjdas åt .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-14 kl. 16:39.
Citera
2019-08-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte om jag missförstår dig, men jag vet inget om vad som är bekräftat eller inte.
Det jag menade var att guldskon som HD skrivit om att hon ville ta med till USA inte var LWs som jag minns det. Kan absolut ha fel, eftersom jag själv inte är inne på geocachforumet alls, utan läser bara det som andra länkat till i tråden.

Så om jag har fel här, rätta mig gärna.

Sedan är det några här som tycker att texterna som S*llen och HD gjort från 12/5 verkar efterloggade, vilket jag inte har några synpunkter på.

Norrköping var visserligen LWs barndomstrakter, men även S*llens om jag minns rätt. Så att HD och S*llen vistades i LWs barndomstrakter kanske berodde på att S*llen hade anknytning dit. Kanske HD inte ens visste att det var LWs barndomstrakter?

Eller missförstod jag din fråga?

Jag uttryckte mig knepigt ser jag. Men du missförstod mig inte ändå, som tur är.

Ja jag har läst här nyligen, att HD skulle varit i LWs hemtrakter helgen före mordet, och snott en travelbug där, som var LWs. Därefter skulle HD skrivit om detta (förmodligen på geocachforumet) att den skulle med till USA. Då drog jag en förhastad tanke om att HD alla fall hade planerat USA-resan i förväg. Viket slog mig en stund senare, att det betyder inte att hon hade planerat det alls, hon kanske bara hämtade denna travelbug (guldskon) åt SD. (Eftersom hon glömde ta ledigt, sjukskrev sig i all hast och därför ansökte om inresetillstånd i sista minuten)
Trots att det var någon som berättat att det fanns två betalda resor som de fått från någon av deras föräldrar. (Vet ej om det stämmer med gåva ocv två betalda planerade resor)

Spekulation har inget för att detta stämmer!!
Funderade därför på om det egentligen var så att dessa två resor från början kan varit planerad av SD och LW i hemlighet?
Att SD fräckt bad HD hämta guldskon när hon ändå var i LWs hemtrakter, för att LW sagt att hon hade velat ha med den till USA, men inte hann hämta den?
Och en intet ont anande HD glatt hämtar den, skriver om detta på geocacheforumet.
LW ser och blir förbannad som förstår att SD utnyttjat och lurat HD till detta och tyckte att det räcker att de smyger med relationen, och där ändrar sig och vägrar följa med till USA?
För visst ändrades avresedagen till Norge för LWs skull? Skulle de inte åkt tidigare? Eller var det redan bestämt sen länge att LW skulle med på Norgeresan?
Blev då SD rosenrasande tvärförbannad över hennes snabba totalvändning och för att ingen skulle förstå att han planerade USA-resan med LW, därför tog med sig HD istället, för att slippa förklara två flygbiljetter? Men då borde det vara enkelt att kolla upp vems namn flygbiljetterna var bokade i och om det ändrades tänker jag, för det kan man väl ändra snabbt?
USA-resan var planerad den 15 maj, likaså sköts redan till Norge upp till
15 maj. Om jag nu inte minns fel?
När skulle avresan till Norge egentligen skett?
PÅMINNER IGEN, sista stycket här är mina vilda spekulationer!!
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-14 kl. 16:20.
Citera
2019-08-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag uttryckte mig knepigt ser jag. Men du missförstod mig inte ändå, som tur är.

Ja jag har läst här nyligen, att HD skulle varit i LWs hemtrakter helgen före mordet, och snott en travelbug där, som var LWs. Därefter skulle HD skrivit om detta (förmodligen på geocachforumet) att den skulle med till USA. Då drog jag en förhastad tanke om att HD alla fall hade planerat USA-resan i förväg. Viket slog mig en stund senare, att det betyder inte att hon hade planerat det alls, hon kanske bara hämtade denna travelbug (guldskon) åt SD. (Eftersom hon glömde ta ledigt, sjukskrev sig i all hast och därför ansökte om inresetillstånd i sista minuten)
Trots att det var någon som berättat att det fanns två betalda resor som de fått från någon av deras föräldrar. (Vet ej om det stämmer med gåva ocv två betalda planerade resor)

Spekulation har inget för att detta stämmer!!
Funderade därför på om det egentligen var så att dessa två resor från början kan varit planerad av SD och LW i hemlighet?
Att SD fräckt bad HD hämta guldskon när hon ändå var i LWs hemtrakter, för att LW sagt att hon hade velat ha med den till USA, men inte hann hämta den?
Och en intet ont anande HD glatt hämtar den, skriver om detta på geocacheforumet.
LW ser och blir förbannad som förstår att SD utnyttjat och lurat HD till detta och tyckte att det räcker att de smyger med relationen, och där ändrar sig och vägrar följa med till USA?
För visst ändrades avresedagen till Norge för LWs skull? Skulle de inte åkt tidigare? Eller var det redan bestämt sen länge att LW skulle med på Norgeresan?
Blev då SD rosenrasande tvärförbannad över hennes snabba totalvändning och för att ingen skulle förstå att han planerade USA-resan med LW, därför tog med sig HD istället, för att slippa förklara två flygbiljetter? Men då borde det vara enkelt att kolla upp vems namn flygbiljetterna var bokade i och om det ändrades tänker jag, för det kan man väl ändra snabbt?
USA-resan var planerad den 15 maj, likaså sköts redan till Norge upp till
15 maj. Om jag nu inte minns fel?
När skulle avresan till Norge egentligen skett?
PÅMINNER IGEN, sista stycket här är mina vilda spekulationer!!

Polisen vet väl hur det är med biljettbeställningen, men alla motsägelser kring HD är misstänkta. Jag tror att du fått travelbuggen ägare om bakfoten.
Citera
2019-08-14, 17:33
Medlem
Citat:
Vet inte om jag missförstår dig, men jag vet inget om vad som är bekräftat eller inte.
Det jag menade var att guldskon som HD skrivit om att hon ville ta med till USA inte var LWs som jag minns det. Kan absolut ha fel, eftersom jag själv inte är inne på geocachforumet alls, utan läser bara det som andra länkat till i tråden.

Så om jag har fel här, rätta mig gärna.

Sedan är det några här som tycker att texterna som S*llen och HD gjort från 12/5 verkar efterloggade, vilket jag inte har några synpunkter på.

Norrköping var visserligen LWs barndomstrakter, men även S*llens om jag minns rätt. Så att HD och S*llen vistades i LWs barndomstrakter kanske berodde på att S*llen hade anknytning dit. Kanske HD inte ens visste att det var LWs barndomstrakter?

Eller missförstod jag din fråga?

Nu har det väl ingen större betydelse
vare sig för inlägget eller HD:s och
S*llens utflykt, men tror att han kommer
från Enköping, ej från Norrköping.
Citera
2019-08-14, 17:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Det var en mycket intressant teori!
Att en travelbug ska med till USA behöver ju faktiskt inte innebära att det var HD som skulle ta dit den.
Vi drog nog alla samma förhastade slutsats som du gjorde.
Citera
2019-08-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag förstår inte riktigt varifrån du har fått uppfattningen att JG skulle vara en hård men rättvis man.
Från beskrivningar i tråden av hans uppträdande så har jag snarare fått uppfattningen att han verkade vara SD:s lilla knähund.
Men jag vet inte om det stämmer fortfarande.

Hej hoppsann!
Ja det är ju helt å hållet min egen uppfattning utan påverkan av vad andra tycker, jag kan givetvis ha fruktansvärt fel!
Jag har fått intrycket att han har ett högt röttspatos, han påminner om en sträng förälder/lärare som ger barn ordentligt med konsekvenser när de gjort fel för att de ska minnas och aldrig göra om det, precis som han ger allt när de förtjänar det, fast vuxna nu då!
Jag har mer tankar kring honom som ger mig den bilden, men jag har ju igen aning om ifall jag har rätt eller fel här!!
Å andra sidan för att jämföra, den polis som kämpade för kvinnors rättigheter som kallades för polisen i klänning, och som visade sig utnyttja kvinnor istället, minns inte vad han hette men det kvittar ju.
Så det kan vara precis tvärtom också, så jag säger inte att jag har rätt. Det kanske visar sig att han är ensam GM vid rättegången, vem vet! Då får jag ju skratta så jag skäms, åt mig själv! Det får jag bjuda på då! Men ska man vända på varje sten måste man kunna se på människor från olika tankesätt också, viktigt tycker jag.

Så det är intressant att se honom utifrån den synvinkeln och sen titta på hans agerande kring det vi vet i tråden, just nu finner jag det inte helt omöjligt att jag har rätt bild av honom.
Men den kan ju ändras om vi får veta något av någon som känner honom tex, det gör ju inte jag, känner honom menar jag.

Knähund ja varför inte, han är säkert väldigt tillgiven och trofast, så länge SD uppför sig korrekt och lagligt! Så egentligen har vi kanske i det stora hela, samma bild av honom?
Citera
2019-08-14, 17:48
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har precis upptäckt att länkarna till forumbilder.se (numera bildtagg.se) har slutat fungera, så de flesta bilder i mina sammanfattningar är borta. Om jag får tid, så ska jag försöka få ihop nya bilder och sammanfattningar.
Någon som har förslag på var man kan lägga text och bilder inkognito? Alltså en länkplats där materialet ligger kvar och inte försvinner efter en tid och som inte visar vilka IP-adresser som tittar på eller laddar ned materialet.

Aj då, så dumt. Jag har annars haft stor nytta/glädje av dina sammanfattningar. Hoppas det löser sig med bilderna!
Citera
2019-08-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var en mycket intressant teori!
Att en travelbug ska med till USA behöver ju faktiskt inte innebära att det var HD som skulle ta dit den.
Vi drog nog alla samma förhastade slutsats som du gjorde.
Fast HD skrev väl "This one will follow me to US." ? Visst kan det vara efterloggat, men...
Citera
2019-08-14, 18:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Ajdå, vet inte varifrån jag fick den uppgiften.
Eftersom jag vet att du brukar vara pålitlig så litar jag på dig.
Tacka, för rättelsen.
Ber alla om ursäkt för att jag inte kollat upp ordentligt innan jag skrev.

Jag tror inte heller att det har någon betydelse för något överhuvudtaget, vare sig mord eller annat. Men för andra som har annan tro om vem som är skyldig till mordet verkar det ju ha betydelse.
Citera
2019-08-14, 18:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Härifrån har jag fått det:

Citat:
Varbölden av den infekterade relationen sprack och någon eliminerade smittan? SD på HD:s begäran?

Vad det gäller HD:s tur med S*ll*n till Norrköpingstrakterna, så tror jag det är där han är uppväxt.
Citera
2019-08-14, 18:42
Medlem
Det var tydligen också från ett inlägg av
@Honan6 som jag kom ihåg Enköping!

Så det stämmer säkert att han är född
i trakterna av Norrköping och senare
varit bosatt i Enköping. Verkar enligt
inlägget numera vara bosatt i Uppsala.

Citat:
Eftersom ingen vill svara på vem S*ll*n är, så får man söka svar på egen hand.

J*n*s (o, a) S*hl*n (a, é) 50 år står skriven som gift, men "frun" (skilsmässa där med?) och han har olika folkbokföringsadress i Enköping. Han tycks nyligen ha flyttat i Uppsala - tolkat av HD:s geo-loggningar.
Ett hus som tidigare ägdes av S*hl*ns blev sålt i somras ( -18).

Är det en kärleksrelation mellan HD och JS som är orsak till husförsäljning och separata adresser för paret S? Kanske det ligger ytterligare ett skilsmässoärende med betänketid hos TR?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-14, 19:08
Medlem
Citat:
Så här skriver @pampon tidigt i tråden:
"Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??
"

Några av de få inlägg som skribenten har postat:

Ja undra sa flundra om inte anmälan LW gjorde 10 januari fick konsekvenser som gjorde det stökigt för SD med HD?
Och därför bjöd LW in HD på fika, för att lägga korten på bordet, och att det orsakade unfriendningen av LW av de båda herrarna?
Men eftersom SD fortsatte umgås med LW, så borde det varit i hemlighet och inte ens JG visste om det! För jag tänker att JG var den som krävde unfriendning för att hjälpa makarna Ds äktenskap tillrätta när han fått veta vad som pågått bakom allas ryggar, och att han därför, för att stärka HD, ignorerar LW för att hon ska lära sig veta sin plats, att inte ge efter för vigda män, för då får man inte vara med längre. För religiösa är äktenskapet heligt inför gud, JG är väl dessutom själv religiös?
Så jag tänker att han litat på SD, att JG därför ringt runt och krävt tystnad hos deras gemensamma vänner för att han inte har en aning om att SD fortsatt har kontakt med LW?
Tänker att JG kan varit rättså vilseledd av SD, sd har visat sig kunna ljuga och gå bakom ryggen på HD, kanske tycker SD att det är mer spännande när ingen vet och får kickar av att lura människor? Vem han lurar kanske inte spelar någon roll, han känner makt av att göra såhär mot vem som helst då tänker jag?

Det enda jag inte får ihop här, med denna teori, det är att JG fortsätter vara vän med SD och HD efter alla förhör med polis, borde väl ändå JG förstått hur lurad han blivit? Att SD fortsatt jaga efter LW och umgås med henne efter unfriendningen?
Har liksom fått för mig att JG inte är lågbegåvad dessutom, så tror han fortfarande att SD är ärlig? Trots att det framkommit att SD och LW hade kontakt tillochmed mordkvällen, och kanske tillochmed sista kontakt?
Eller är han verkligen så envist naiv att han vägrar ta in det värsta tänkbara om sin gode vän SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in