2019-08-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är intressanta funderingar du har.

Tack jag vet ju inte om det kan vara såhär men man får hoppas att polisen kollat upp bokningarna till USA och när de beställdes!
Citera
2019-08-14, 21:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Utan att egentligen begripa just något av denna travel-bug så tänker jag att US skulle kunna betyda Uppsala.

Titta vad jag hittade. Jag måste säga att tiden gör att minnet sviker.
Jag hoppas att utredarna har ett bättre minne än jag. Åtminstone bör de ha ett bättre system än jag har ( ) för att foga ihop saker.
Om jag hade haft en aning om att detta fall skulle hålla på så här länge hade man kunnat bygga upp häftiga tankekartor .

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD menar nog Uppsala och/eller sjukhuset där. Guldskon skulle med henne när hon skulle geocacha med S*ll*n som var på väg att flytta till Uppsala.
Jag tror inte alls hon skulle med till USA. Däremot kan jag tro att SD fick ett rejält psykbryt den 14 maj och spelade upp en dramatik så pass allvarlig att hon inte kunde ta sig till arbetet p g a att hon var rädd för vad SD skulle ta sig till.

Kanske HD nu går med skuldkänslor för att hon inte kunde hindra SD?

Kanske dags att hon och döttrarna får polisskydd?
Senast redigerad av notknapparen 2019-08-14 kl. 22:07.
Citera
2019-08-14, 21:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Efter att ha blivit felaktigt anklagad av JokerMannen via PM för att ha anmält dennes inlägg för brott mot 1.06, och fortsatt fiske om info utan att bistå med någonting som kan påvisa att JM besitter någon form av insyn, är min fortsatta uppfattning att denna person inte är att lita på.

Måste jag välja att tro på en av er så är valet lätt.
Jag har hela tiden - och fortsatt - den största tilltro vad du skrivit och skriver.
Citera
2019-08-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Här hittar du @SmartaMarta uppgifter av
@Sh.Holmes och @GilGrissom82, angående
Norgeresan och att den sköts upp för LW:s
skull, att den var på hennes barnvecka.

Se där ja! Så om LW först tänkt följa med SD till USA på tisdagen och sen tvärvägrade, så kunde hon instället följa med Norgegönget på tisdagen om de kunde vänta! Det skulle kunna förklara varför hon bestämde sig så sent att följa med, och varför SD blev helt galen och mördade henne för att hon drog sig ur, tappade kontrollen fullständigt?
Citera
2019-08-14, 21:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför tror du att det aldrig funnits någon bevisning mot SD? För att han aldrig blev häktad på sannolika skäl? Du vet väl att det krävs bevisning även för en häktning på skälig misstanke? Menar du då att tingsrätten gjorde ett rättsvidrigt beslut vid den förhandlingen? Isåfall: Varför har då inte SD:s försvarare gjort något åt detta hänsynslösa förfarande från domstolens sida?

Detta har jag velat formulera ett bra tag nu. Tack för att du gjorde det!

Det är i all sin dar inte ÅH som är ute på korståg mot SD.
Tingsrätten fattade beslutet att skälig misstanke kvarstår.
Citera
2019-08-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Se där ja! Så om LW först tänkt följa med SD till USA på tisdagen och sen tvärvägrade, så kunde hon instället följa med Norgegönget på tisdagen om de kunde vänta! Det skulle kunna förklara varför hon bestämde sig så sent att följa med, och varför SD blev helt galen och mördade henne för att hon drog sig ur, tappade kontrollen fullständigt?

Ingen omöjlighet! Dessutom kan jag tro att han inte alls gillade att hon skulle ha sällskap av BeholderX (var det väl?). Det blev för mycket, han klarade inte av det.
Citera
2019-08-14, 22:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Detta du citerar är signifikativt tycker jag.
Även jag reagerade på de inläggen.
Jag tycker att SD:s avsaknad av reaktion/agerande efter LW:s försvinnande och död är som en talande tystnad.

Edit: just det jag menade kom ej med som citat, men finns i notknapparens inlägg, samt i pampoms tidiga, och få, inlägg.

Anmärkningsvärt att denna Pampom som har varit medlem sedan -15 enbart gjort dessa få inlägg, och de är samtliga gjorda enbart i denna tråd. Väldigt bra observationer av postaren. Därefter helt tyst efter det...

Här är några axplock av citat värda att lägga på minnet, mina fetningar:

- "Efter en del research hittar jag att S senast var aktiv Kl 22.34 på Facebook den 14 MAJ på måndagskvällen.
(DVS innan han gjort sin Facebook privat häromdagen)
"

-"*BO's föredetta alternativt nuvarande vän "J" gick för 2 dygn sedan ÖPPET ut bland sociala medier och publicerar en bild på "J" & BO.
Bekräftar från sin sida att BO är död, rätt häpnadsväckande tidigt???
"J" som överhuvudtaget ej haft någon aktivitet alls gentemot BO senaste året??"

"*SD som fortfarande (tillskillnad från Lena) är fortsatt VÄLDIGT nära vän med ovanstående person (J).
Så har S fortfarande INTE reagerat på detta inlägg..
Skall tilläggas att S är oerhört aktivt på "J" sociala inlägg.
"

-"SD har inte lagt upp något angående Lena överhuvudtaget??"

"SD har inte ens reagerat på J offentliga inlägg som över 300 personer reagerat på!?
J övriga inlägg KRYLLAR av kommentarer samt likes av SD
"

-"SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook.
J som är klart närmre SD än BO & har indirekt blivit "tvingad" att ta sin killkompis parti före BO.
Resulterar i att J även tagit bort
BO som vän på Facebook."

- "SLUTSATS:
J är helt oskyldig så gnäll inte om att hänga ut någon random.. J en stark bekräftelse på att något har hänt mellan
SD & LENA."

-TA IN "J" PÅ FÖRHÖR SÅ FÅR NI SVAR ERA JÄVLA STOLPSKOTT"
Senast redigerad av notknapparen 2019-08-14 kl. 22:19.
Citera
2019-08-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Haha jo jag tackar, dagens skämt att JG skulle ha högt rättspatos. Han "godkände" SD våld mot LW i bilen, det sa han till mig. "Hon kanske förtjänade det" och "Hur vet du, var du där?"
Alltså litar han mer på en gift man som konstant varit otrogen mot sin fru i sex år, som ljugit mot JG själv! Dessutom fuskar han i geocaching, ungefär som att fuska mot sig själv när man spelar golf. Man ska visa andra att man är "så jäkla bra"

Så NEJ eftersom SD har uppfört sig allt annat än korrekt mot LW, HD och JG själv, kan man inte med bästa vilja i världen påstå att JG är trofast SD så länge SD uppträder korrekt.

Man kan ärligt vederlägga att JG kryper för SD oavsett vad denne gör.

Hej Sherlock!

Jag förstår att du skrattar åt mina funderingar om du känner JG och har en annan bild av honom, jag gissar ju bara. Tyckte han såg så snäll ut, precis som en riktig foolkind. Så nu frågar jag dig, kan JG ha haft något personligt emot dig eftersom han svarade dig så fruktansvärt horribelt? Annars har han kanske tunnelseende och inte kan tänka utanför boxen ang SD och LW?! Finns såna som vägrar fatta, försvarar de sina om så havet blir rött och himlen grön! Pinsamt för honom när SD blir dömd!! Snacka om att han får sig sitt livs chock!!
Hur många veckors sjukskrivning kommer han behöva för att smälta det undrar jag?
Fy så pinsamt det kommer bli för honom!!
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-14 kl. 22:10.
Citera
2019-08-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Sherlock!

Jag förstår att du skrattar åt mina funderingar om du känner JG och har en annan bild av honom, jag gissar ju bara. Tyckte han såg så snäll ut, precis som en riktig foolkind. Så nu frågar jag dig, kan JG ha haft något personligt emot dig eftersom han svarade dig så fruktansvärt horribelt? Annars har han kanske tunnelseende och inte kan tänka utanför boxen ang SD och LW?! Finns såna som vägrar fatta, försvarar de sina om så havet blir rött och himlen grön! Pinsamt för honom när SD blir dömd!! Snacka om att han får sig sitt livs chock!!
Hur många veckors sjukskrivning kommer han behöva för att smälta det undrar jag?
Fy så pinsamt det kommer bli för honom!!

JG hörde av sig kort efter mordet och det kändes som han ville kolla vad jag tyckte. När jag sa att " visste du om att SD misshandlat LW" (för jag hade just fått reda på det) Så svarade JG att det har han inte gjort, men om han gjorde det så hade hon förtjänat det

Sedan skrev han flera mejl och undrade hur jag kunde misstänka SD, han ville övertyga mig om att det inte var så.
När jag sedan avslöjade detaljer om JGs och SDs fuskloggande så blockade han mig och unfriendade.
Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher.

Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!?
JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD..
Citera
2019-08-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ingen omöjlighet! Dessutom kan jag tro att han inte alls gillade att hon skulle ha sällskap av BeholderX (var det väl?). Det blev för mycket, han klarade inte av det.

Ja det också men han hade väl planerat USA-resan och hade stora förväntningar! LW kanske kände någon press och insåg att hon inte kunde gå med på hans krav i så många dagar och då plötsligt insåg att den mannen skulle hon aldrig någonsin känna glädje att ens åka på en resa ihop med och bara tvärvögrade, ångrade sig helt enkelt, insåg att hon inte ville ha något mer med honom att göra? Hon kan ha fått en stark aha-upplevelse helt enkelt?
Hon sa säkert dessutom till honom att hon skulle till Norge, eller så anade han det när hon vägrade följa med honom kontaktade någon i norgegänget och fick det bekräftat? Därav kunde han säga till polisen att han ringde henne för att ge tips inför resan till Norge när sanningen var att han förmodligen blev helt jäkla galen den måndagkvällen som slutade med mord?
Citera
2019-08-14, 22:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Efter att ha blivit felaktigt anklagad av JokerMannen via PM för att ha anmält dennes inlägg för brott mot 1.06, och fortsatt fiske om info utan att bistå med någonting som kan påvisa att JM besitter någon form av insyn, är min fortsatta uppfattning att denna person inte är att lita på.

Citat:
Måste jag välja att tro på en av er så är valet lätt.
Jag har hela tiden - och fortsatt - den största tilltro vad du skrivit och skriver.

Samma här.
Jag har hela tiden känt att det verkat trovärdigt det dalaan skrivit här.
Finns något rakryggat och klokt i deras attityd och inställning.
Citera
2019-08-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samma här.
Jag har hela tiden känt att det verkat trovärdigt det dalaan skrivit här.
Finns något rakryggat och klokt i deras attityd och inställning.

Instämmer till fullo. Aldrig tvivlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in