2019-08-14, 19:13
Medlem
Läst igenom alla sammanfattningar som Honan har satt ihop. Extremt bra och givande, tackar så mycket för det!

Av det jag läst innan plus dessa utmärkta sammanfattningar, så tycker jag det mesta tyder på att SD är gärningsman. Möjligtvis att HD har ett finger med i spelet. Vad är det som tar sådan tid? Är polisen i Örebro så usla verkligen? Borde kommit betydligt mer nytt vid detta laget.
Citera
2019-08-14, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var en mycket intressant teori!
Att en travelbug ska med till USA behöver ju faktiskt inte innebära att det var HD som skulle ta dit den.
Vi drog nog alla samma förhastade slutsats som du gjorde.

Ja, jag tänkte att inte fan hämtar HD guldskon som är LWs. Var farao fick hon den idén ifrån?
Så borde varit SD som fick henne att hämta den, och som hans marionettdocka gjorde hon garanterat som han sa utan att ifrågasätta något!

Och då undrar vi ju ännu mer varför HD inte skulle med från början men plötsligt huxflux oplanerat och utan bett om ledigt och utan ansökan om inresa i USA, ändrade sig så snabbt om hon inte ville åka från början?
Var det från början planerat att LW i hemlighet skulle med till USA, och att hon ändrade sig och totalvägrade av någon anledning? Kanske pga guldskon? (För jag undrar fortfarande varför Norgeresan sköts upp för LWs skull? Anmälde hon sitt inteeesse till den i sista stund?)
Eller hoppades SD på att LW skulle följa med honom, om han tjatade tillräckligt och flippade ur när han insåg att alla hans försök var förgäves? Mördade LW och tog med HD istället?
Citera
2019-08-14, 19:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det var tydligen också från ett inlägg av
@Honan6 som jag kom ihåg Enköping!

Så det stämmer säkert att han är född
i trakterna av Norrköping och senare
varit bosatt i Enköping. Verkar enligt
inlägget numera vara bosatt i Uppsala.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag sa ju det, du är pålitlig.
Nu tycker jag mig också minnas att den där travelbug:en åkte med till Uppsala sen. Det måste ha varit efter USA resan (som aldrig blev av).
Citera
2019-08-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Läst igenom alla sammanfattningar som Honan har satt ihop. Extremt bra och givande, tackar så mycket för det!

Av det jag läst innan plus dessa utmärkta sammanfattningar, så tycker jag det mesta tyder på att SD är gärningsman. Möjligtvis att HD har ett finger med i spelet. Vad är det som tar sådan tid? Är polisen i Örebro så usla verkligen? Borde kommit betydligt mer nytt vid detta laget.

Ja, det är ett ypperligt bra jobb @Honan6
lagt ner på sammanfattningarna! Perfekt
för nya läsare samt att gå tillbaka och läsa
sådant man glömt under trådens gång.

Det är precis de frågorna som vi alla som
följt fallet frågar oss; varför händer ingenting,
vad är det som tar sådan tid? Varför skrivs
det inget i tidningarna - förutom artikelserien
vid årsdagen? Samt även polisens kompetens
ifrågasätts givetvis, eller brist på kompetens,
rättare sagt.

Det känns som att man börjar tappa hoppet
på att mordet skall lösas, jag - i alla fall -
känner mig mer och mer pessimistisk för
var dag som går.
Citera
2019-08-14, 19:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja undra sa flundra om inte anmälan LW gjorde 10 januari fick konsekvenser som gjorde det stökigt för SD med HD?
Och därför bjöd LW in HD på fika, för att lägga korten på bordet, och att det orsakade unfriendningen av LW av de båda herrarna?
Men eftersom SD fortsatte umgås med LW, så borde det varit i hemlighet och inte ens JG visste om det! För jag tänker att JG var den som krävde unfriendning för att hjälpa makarna Ds äktenskap tillrätta när han fått veta vad som pågått bakom allas ryggar, och att han därför, för att stärka HD, ignorerar LW för att hon ska lära sig veta sin plats, att inte ge efter för vigda män, för då får man inte vara med längre. För religiösa är äktenskapet heligt inför gud, JG är väl dessutom själv religiös?
Så jag tänker att han litat på SD, att JG därför ringt runt och krävt tystnad hos deras gemensamma vänner för att han inte har en aning om att SD fortsatt har kontakt med LW?
Tänker att JG kan varit rättså vilseledd av SD, sd har visat sig kunna ljuga och gå bakom ryggen på HD, kanske tycker SD att det är mer spännande när ingen vet och får kickar av att lura människor? Vem han lurar kanske inte spelar någon roll, han känner makt av att göra såhär mot vem som helst då tänker jag?

Det enda jag inte får ihop här, med denna teori, det är att JG fortsätter vara vän med SD och HD efter alla förhör med polis, borde väl ändå JG förstått hur lurad han blivit? Att SD fortsatt jaga efter LW och umgås med henne efter unfriendningen?
Har liksom fått för mig att JG inte är lågbegåvad dessutom, så tror han fortfarande att SD är ärlig? Trots att det framkommit att SD och LW hade kontakt tillochmed mordkvällen, och kanske tillochmed sista kontakt?
Eller är han verkligen så envist naiv att han vägrar ta in det värsta tänkbara om sin gode vän SD?

Det är intressanta funderingar du har.
Citera
2019-08-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ja, jag tänkte att inte fan hämtar HD guldskon som är LWs. Var farao fick hon den idén ifrån?
Så borde varit SD som fick henne att hämta den, och som hans marionettdocka gjorde hon garanterat som han sa utan att ifrågasätta något!

Och då undrar vi ju ännu mer varför HD inte skulle med från början men plötsligt huxflux oplanerat och utan bett om ledigt och utan ansökan om inresa i USA, ändrade sig så snabbt om hon inte ville åka från början?
Var det från början planerat att LW i hemlighet skulle med till USA, och att hon ändrade sig och totalvägrade av någon anledning? Kanske pga guldskon? (För jag undrar fortfarande varför Norgeresan sköts upp för LWs skull? Anmälde hon sitt inteeesse till den i sista stund?)
Eller hoppades SD på att LW skulle följa med honom, om han tjatade tillräckligt och flippade ur när han insåg att alla hans försök var förgäves? Mördade LW och tog med HD istället?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Här hittar du @SmartaMarta uppgifter av
@Sh.Holmes och @GilGrissom82, angående
Norgeresan och att den sköts upp för LW:s
skull, att den var på hennes barnvecka.
Citera
2019-08-14, 19:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom ingen vill svara på vem S*ll*n är, så får man söka svar på egen hand.

J*n*s (o, a) S*hl*n (a, é) 50 år står skriven som gift, men "frun" (skilsmässa där med?) och han har olika folkbokföringsadress i Enköping. Han tycks nyligen ha flyttat i Uppsala - tolkat av HD:s geo-loggningar.
Ett hus som tidigare ägdes av S*hl*ns blev sålt i somras ( -18).
Är det en kärleksrelation mellan HD och JS som är orsak till husförsäljning och separata adresser för paret S? Kanske det ligger ytterligare ett skilsmässoärende med betänketid hos TR?
Dina förutsägelser verkar ha slagit in.
Nu står det på Ratsit "Personen är inte gift".
Han verkar bo kvar i Enköping i alla fall, och inte i Uppsala.
(Jag antar att det är rätt person, finns fler med samma namn.)
Citera
2019-08-14, 19:57
Medlem
Citat:
Hej hoppsann!
Ja det är ju helt å hållet min egen uppfattning utan påverkan av vad andra tycker, jag kan givetvis ha fruktansvärt fel!
Jag har fått intrycket att han har ett högt röttspatos, han påminner om en sträng förälder/lärare som ger barn ordentligt med konsekvenser när de gjort fel för att de ska minnas och aldrig göra om det, precis som han ger allt när de förtjänar det, fast vuxna nu då!
Jag har mer tankar kring honom som ger mig den bilden, men jag har ju igen aning om ifall jag har rätt eller fel här!!
Å andra sidan för att jämföra, den polis som kämpade för kvinnors rättigheter som kallades för polisen i klänning, och som visade sig utnyttja kvinnor istället, minns inte vad han hette men det kvittar ju.
Så det kan vara precis tvärtom också, så jag säger inte att jag har rätt. Det kanske visar sig att han är ensam GM vid rättegången, vem vet! Då får jag ju skratta så jag skäms, åt mig själv! Det får jag bjuda på då! Men ska man vända på varje sten måste man kunna se på människor från olika tankesätt också, viktigt tycker jag.

Så det är intressant att se honom utifrån den synvinkeln och sen titta på hans agerande kring det vi vet i tråden, just nu finner jag det inte helt omöjligt att jag har rätt bild av honom.
Men den kan ju ändras om vi får veta något av någon som känner honom tex, det gör ju inte jag, känner honom menar jag.

Knähund ja varför inte, han är säkert väldigt tillgiven och trofast, så länge SD uppför sig korrekt och lagligt! Så egentligen har vi kanske i det stora hela, samma bild av honom?

Haha jo jag tackar, dagens skämt att JG skulle ha högt rättspatos. Han "godkände" SD våld mot LW i bilen, det sa han till mig. "Hon kanske förtjänade det" och "Hur vet du, var du där?"
Alltså litar han mer på en gift man som konstant varit otrogen mot sin fru i sex år, som ljugit mot JG själv! Dessutom fuskar han i geocaching, ungefär som att fuska mot sig själv när man spelar golf. Man ska visa andra att man är "så jäkla bra"

Så NEJ eftersom SD har uppfört sig allt annat än korrekt mot LW, HD och JG själv, kan man inte med bästa vilja i världen påstå att JG är trofast SD så länge SD uppträder korrekt.

Man kan ärligt vederlägga att JG kryper för SD oavsett vad denne gör.
Citera
2019-08-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kanske borde din tes borde byggas upp med att då hade Åkl agerat tycker du inte det? Det går inte att mata tråden med uppgifter som påstått visa att SD mordhotat LW och samtidigt bortse från att han släpptes fri. Också du bör väl förstå att verkligheten talar emot det du påstår Hona nr 6.

Och jo, jag tror att det finns ett embryo i det som av trådens vaneljugare växt till grova hot och trakasserier tex ord som uttalats då SD och LW varit osams. Dom orden är jag helt övertygad om skulle ge (även er som inte vill förstå) mig rätt i det jag beskrivit om extremt grova hot, grova hot samt olaga hot som dom lögner dom är.

Att vid bestridande av vilseledande uppgifter robotartat påstå att Åkl sitter på hemliga bevis (ess i ärmen) började redan vid häktningsförhandlingen. Fråga Netherworld som kört den tesen så in absurdum att han t.o.m påstod att Åkl hade bevis hon inte ville lägga SD till last (avslöja) på häktningsförhandlingen och därför lät honom släppas från häktet.

Citat:
snoris
När du så blivit beslagen med att smutsat ner tråden med osanningar så måste du givetvis snabbt ersätta dom tidigare bluffarna med nästa uppseendeväckande påstående.

Ponera att LW haft en "back up" med uppgifter att användas om SD skulle göra henne illa eller mörda henne. Tror du inte då Åsa Åkl om det finns någon sanning i det gått till grund med uppgifterna?
Du har verkligheten emot dig Sh.Holmes

citat
Notknapparen

Jag är väldigt nyfiken på hur du VET att Holmes ljuger? Eller är det som vanligt att du använder ditt av dig själv utvidgade begrepp av ordet lögn? Det vet jag av egen erfarenhet att du använder dig av, när du anser att någon har en motsatt åsikt än dig eller argument som inte du kan argumentera mot.

För du har ju sagt att du inte är Örebroare eller känner någon av de som är inblandade i fallet. Om du inte själv är med i utredningen, hur kan du då VETA att Holmes ljuger?

Du slänger ut dig påståenden om saker och ting som att du VET hur det förhåller sig. Om du nu påstår att du vet bättre än Holmes hur det förhåller sig, då behöver vi ha källa på det. Annars kan man inte ta dig på orden.

Det är inte nytt att L*ena känt sig rädd strax före mordet. Vi har fått veta det tidigare i tråden, här t ex:
Nov-18
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var inte där hela tiden, men ingen tyst minut under "inlåsningen" iaf. Jag väntade på det men det kom aldrig.
Kort info, hade jag minsta tvekan om att SD är skyldig så har jag det inte längre.
LW hade sagt till en bekant inte så långt innan mordet " Om något skulle hända mig..." då i hänvisning till SD

När man pressar en sådan mask som snoris så svarar han inte, för han kan inte vederlägga NÅGOT av det han säger eller påstår.
Han skrävlar, ljuger och hittar på, han förnekar allt SD gjort trots att det är bekräftat. Inte på något sätt kan man se honom som objektiv, han har helt klart en agenda, och det är att sprida misstro, störa tråden och avleda uppmärksamheten från vem som är GM.

Även Draifos ingår i den sorgliga samlingen, han är heller inte det minsta intresserad av vem som mördade LW utan svamlar på om "åklagaren, rätten" och det enda han skriver om är hur oskyldig SD är, att det inte finns det minsta som pekar mot SD! Herregud säger jag, hur otroligt blind kan man vara?

Svaret för dessa två är att det kan man inte. De "arbetar" här inne i det "ädla" syftet att ständigt försöka få andra tro att det som lagts SD till last inte är sant.
Även om SD inte är skyldig till mordet är han en sällsynt vidrig människa, men inte ens det kan herrarna tillstå, för dom är det helt OK att vara otrogen, att gå bakom ryggen både på sin fru och sina vänner.
Att strypa och använda våld mot en kvinna för att få henne att lämna bilen är för Draifos och masken höjden av manlighet och någon att tillbedja och se upp till.

Sorgliga människor, tragiska.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-14 kl. 20:18.
Citera
2019-08-14, 21:01
Medlem
Citat:
Dina förutsägelser verkar ha slagit in.
Nu står det på Ratsit "Personen är inte gift".
Han verkar bo kvar i Enköping i alla fall, och inte i Uppsala.
(Jag antar att det är rätt person, finns fler med samma namn.)

Aha, skilsmässa där med. Kan han ha haft en fling med LW innan det blev tajt med HD?
Sillen verkar ha kopplingar till Uppsala eftersom han är där ofta. Kanske ett vuxet barn?
Citera
2019-08-14, 21:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det var en mycket intressant teori!
Att en travelbug ska med till USA behöver ju faktiskt inte innebära att det var HD som skulle ta dit den.
Vi drog nog alla samma förhastade slutsats som du gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag sa ju det, du är pålitlig.
Nu tycker jag mig också minnas att den där travelbug:en åkte med till Uppsala sen. Det måste ha varit efter USA resan (som aldrig blev av).

Utan att egentligen begripa just något av denna travel-bug så tänker jag att US skulle kunna betyda Uppsala.
Citera
2019-08-14, 21:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så här skriver @pampon tidigt i tråden:
"Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??
"

Några av de få inlägg som skribenten har postat:

Detta du citerar är signifikativt tycker jag.
Även jag reagerade på de inläggen.
Jag tycker att SD:s avsaknad av reaktion/agerande efter LW:s försvinnande och död är som en talande tystnad.

Edit: just det jag menade kom ej med som citat, men finns i notknapparens inlägg, samt i pampoms tidiga, och få, inlägg.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2019-08-14 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in