2019-08-14, 16:28
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Det är ändå jätteroligt hur ni gissar och att ni hela tiden har fel. Danska grenen är i allra högsta grad aktiv och oförändrad, norska delen har inte alls hoppat över till det nya (förutom Haakon då) och finnarna har ombildats. Sedan finns ju Island också. Verksamheten norr om Göteborg (Bohuslän med omnejd) är en av den mest aktiva i hela landet. Jag som trodde ni rödingar höll koll på alla artiklar och kamprapporter. https://www.nordfront.se/dubbelt-offentligt-i-trestad.smr

Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Danska grenen är död, norska delen hoppade över till NS, finnarna försvann i praktiken med förbudsgrejen. Vad motiverar egentligen att fortsätta prata om NMR. I praktiken är det ju en svensk organisation igen? Alltså SMR?

Skulle man vara elakt lagd hade väl sydsvensk organisation varit mest korrekt? Någon verksamhet norr om Göteborg verkar det ju se mörkt ut för, om inte de nu med gått med i NS.

Med nuvarande utveckling är ju SMR som namn betydligt mer framtidssäkrat, Lindberg kan ju alltid hävda att det alltid stått för Skånska Motståndsrörelsen.
Citera
2019-08-14, 16:51
Medlem
Dorniers avatar
Starkt jobbat att NF media rullar på trots avhopp och kanske andra händelser.

Nya programledare som axlat rollen mycket bra, Simon Holmqvist för RN, Markus Nordh för MÄO, Max Rosenfors för NR Dalarna.

Det är "the show must go on", eller som i ett krig, chefen stupar och den med näst högst rang får ta över befälet.

Citera
2019-08-14, 17:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Starkt jobbat att NF media rullar på trots avhopp och kanske andra händelser.

Nya programledare som axlat rollen mycket bra, Simon Holmqvist för RN, Markus Nordh för MÄO, Max Rosenfors för NR Dalarna.

Det är "the show must go on", eller som i ett krig, chefen stupar och den med näst högst rang får ta över befälet.

Jerzy ovan där anser att allt är fina fisken och solsken medans du drar en jämförelse med krig. Vem ska jag lita på?
Citera
2019-08-14, 17:25
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Det där var innan AfS blandade sig in i leken. Det var andra förutsättningar och den retoriken ändrades sedan i och med AfS inträde.

Men AfS och NMR fick 22 000 röster tillsammans. Inte mycket.
Citera
2019-08-14, 17:27
Medlem
Ulfhedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
K.Lund har plockat de han vill ha från NMR. De han har frågat har tagit hans hand de andra vill han inte ha.

Majoriteten av de Lund frågade tackade nej, annars hade inte Nordiska motståndsrörelsen stått sig i det närmaste intakt i större delen av Norden.

Han fick med sig en handfull högljuda peroner som med övervägande andel som har sitt urspung i det fd näste 1 och inte mycket mer.

Hela hans försök kan inte ses som något annat än ett totalt fiasko och vi som är lite mer insatta än sådana som läser sig till sin egen sanning via rykten på nätet, vet hur lite han i verkligheten lyckades åstadkomma.

Kan bara inte förstå hur någon kan ställa sig bakom en så usel strateg och hans närmaste hantlangare. Det enda de lyckats med är att visa på sin totala avsaknad av lojalitet, moral och ryggrad.

Vad är det som säger att majoriteten av den dessa kommer att stå Klas Lund, Anders Rydberg och Niklas Yngwe trogna?

En dag inser dem att de hamnat i en organistion som inte står sig mot en yttre fiende eftersom de inte ens lyckades uppnå något avsevärt genom att hugga kniven i ryggen på sin kamrater som varit berädda att offra allt för dom.

De består av edsbrytare och moraliskt lågt stående individer som tycks enbart vara lojala mot sig själva, inte kamrater som står sida vid sida oavsett vad de står emot.
Citera
2019-08-14, 17:34
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulfhedin
Majoriteten av de Lund frågade tackade nej, annars hade inte Nordiska motståndsrörelsen stått sig i det närmaste intakt i större delen av Norden.

Han fick med sig en handfull högljuda peroner som med övervägande andel som har sitt urspung i det fd näste 1 och inte mycket mer.

Hela hans försök kan inte ses som något annat än ett totalt fiasko och vi som är lite mer insatta än sådana som läser sig till sin egen sanning via rykten på nätet, vet hur lite han i verkligheten lyckades åstadkomma.

Kan bara inte förstå hur någon kan ställa sig bakom en så usel strateg och hans närmaste hantlangare. Det enda de lyckats med är att visa på sin totala avsaknad av lojalitet, moral och ryggrad.

Vad är det som säger att majoriteten av den dessa kommer att stå Klas Lund, Anders Rydberg och Niklas Yngwe trogna?

En dag inser dem att de hamnat i en organistion som inte står sig mot en yttre fiende eftersom de inte ens lyckades uppnå något avsevärt genom att hugga kniven i ryggen på sin kamrater som varit berädda att offra allt för dom.

De består av edsbrytare och moraliskt lågt stående individer som tycks enbart vara lojala mot sig själva, inte kamrater som står sida vid sida oavsett vad de står emot.

Nej här fanns det ingen bitterhet alls.

Jag tvivlar dock på att de flesta Klas Lund frågat tackat nej, finns helt enkelt inte så många att faktiskt fråga.

Är det kanske det som är källan till bitterheten, att man inte ens blir tillfrågad, då hade jag nog också blivit lack, oavsett om jag tänk gå över eller inte.
Citera
2019-08-14, 17:37
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud

Jag tvivlar dock på att de flesta Klas Lund frågat tackat nej, finns helt enkelt inte så många att faktiskt fråga.

Är det kanske det som är källan till bitterheten, att man inte ens blir tillfrågad, då hade jag nog också blivit lack, oavsett om jag tänk gå över eller inte.

Det Ulfhedin skriver stämmer dock. Vad du tvivlar på känns lika intressant som alla era gissningar hit och dit.
Citera
2019-08-14, 17:41
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Det Ulfhedin skriver stämmer dock. Vad du tvivlar på känns lika intressant som alla era gissningar hit och dit.

Ja du, kan verkligen föreställa mig hur Klas Lund i egen hög person suger av individer som Malvå för att de ska gå med i hans nya liga, men Tobbe, han är en riktig lojal individ, han skulle aldrig svika exit... Oj menar NMR.
Citera
2019-08-14, 17:45
Avslutad
Blir det en långa knivarnas natt v2.0 kanske? Vem dör, SL eller KL?
Citera
2019-08-14, 17:56
Medlem
Ulfhedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud

Och vem säger att jag inte blivit tillfrågad och av just den anledningen vet att inte alla tackat ja till Klas Lunds hand?

Klas Lund är inte kapabel att leda någon organistion i dagsläget och har inte varit det på många år, hur gärna han än önskar tro att så är fallet. Tror inte ens att det är han som är hjärnan bakom det hela, det finns betydligt lömskare individer som lurar i skuggorna, Kanske så lömska att t.o.m Lund & co är förda bakom ljuset, för sanningen och säga så är inte "utbrytarna" de vassaste knivarna i lådan.
Citera
2019-08-14, 17:59
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jerzy ovan där anser att allt är fina fisken och solsken medans du drar en jämförelse med krig. Vem ska jag lita på?

Jerzy är säkert en kämpe som pallar med kriget trots allt, liksom organisationen, vilket jag menade i min post om NF media.
Citera
2019-08-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
K.Lund har plockat de han vill ha från NMR. De han har frågat har tagit hans hand de andra vill han inte ha.

Hehe, Klabbe har verkligen handplockat sina mönsterelever. Korvfest here we go.

http://avhopparbloggen.blogspot.com/2009/06/johanna-drenzel-smrs-ariska-prinsessan.html?m=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in