Citat:
Ursprungligen postat av
Jerzy.Sarnecki
"Har Nordiska motståndsrörelsen då gjort ett uselt val? Den som påstår att valresultaten är mycket goda är inte ärlig mot vare sig själva eller andra och ska vi enbart räkna med hårda siffror, svart på vitt, är svaret ja."
Du glömde meningen som kom efter:
"Men, och det är ett stort MEN; vi har vunnit oerhört mycket mer än vi förlorat. Valrörelsen har för oss, oavsett om vi så bara hade fått en enda röst, varit en enorm framgång. Fredrik Vejdeland listar det mycket bra i sin artikel ”9 stora saker som vi åstadkommit under valrörelsen” och jag ska därför inte gå in i detalj kring alla aspekter av detta."
Varför väljer du bort det? Känns som att du är lite intellektuellt ohederlig.
Sedan skriver du:
"Jag pratar om valresultat, det som går att mäta. Allt som inte går att mäta går ju alltid helt otroligt bra för rörelsen."
Vejdelands artikel, som Lindberg länkar till, tar ju upp just mätbara framgångar under valrörelsen. De flesta punkterna i den artikeln är väldigt konkreta.
"Simon är på min sida vad gäller valresultatets siffror."
Nej, det är fortfarande gissningar från din sida. Det står ingenstans att NMR "förväntade sig ett bättre resultat än SvP", vilket ju var vad din gissning gick ut på. Ej heller står det någonstans att han inte kalkylerat med att det just skulle bli valfusk eller att folk i sista stund väljer SD.
Simon:
"Har Nordiska motståndsrörelsen då gjort ett uselt val? Den som påstår att valresultaten är mycket goda är inte ärlig mot vare sig själva eller andra och ska vi enbart räkna med hårda siffror, svart på vitt, är svaret ja."
Klart som tusan att jag gissar, är inte medlem om du tror det. Men jag gissar utifrån vad jag läst här och på Nordfront. Om man vill kan man kalla det en utomståendes analys.
Efter valet, som inte uppnådde Simons (och en del andras) förväntningar vad gäller röster, så har det klagats en del här på att man inte varit lika framåt och nu startar Lund nytt och tar med sig 30 ur eliten.
Tror jag att NMR i retrospektiv flyttade fram eller bak positionerna pga valets resultat? Lutar nog åt bakeromhållet.