Citat:
Det är väl detta som gör mig mest förvånad. ALLA medel är tillåtna och genomförs alltmer öppet och provocerande på ett som jag tycker helt nytt sätt. Mer som en rå maktdemonstration än att argumentera för sin sak. Och argumenterar man använder man felaktigt underlag. Medvetet. Och för den insatte läsaren övertydligt. Som ren maktdemonstration. Eller är det provokationer?
All ljuga, köra fake news och skylla på motparten sker systematiskt. Allt mer öppet konfrontativt.
Antingen har de en agenda som de följer, eller också försöker de dölja något ännu värre, eller också är de "bara" idioter.
De senaste verkar det dessutom som om de medvetet förstärker vilket i sig stärker misstanken om att alternativ med agenda och syfte faktiskt finns som orsak.
Och det är DN som är flaggskeppet i denna svenska agendasättande kampanj. Bunkern.
”Vi kommer att satsa mer på agendasättande journalistik”, säger DN:s chefredaktör Peter Wolodarski.
All ljuga, köra fake news och skylla på motparten sker systematiskt. Allt mer öppet konfrontativt.
Antingen har de en agenda som de följer, eller också försöker de dölja något ännu värre, eller också är de "bara" idioter.
De senaste verkar det dessutom som om de medvetet förstärker vilket i sig stärker misstanken om att alternativ med agenda och syfte faktiskt finns som orsak.
Och det är DN som är flaggskeppet i denna svenska agendasättande kampanj. Bunkern.
”Vi kommer att satsa mer på agendasättande journalistik”, säger DN:s chefredaktör Peter Wolodarski.
Jag undrar om det verkligen tecken på stress eller åtminstone att de börjar svettas lite grann. Jag menar, det går ju inte att dölja hur mycket de än försöker göra det. Alla i det här landet, särskilt de i storstäderna, känner någon (som i sin tur kanske känner någon) som har blivit utsatt för våldsbrott eller har fått uppleva denna fantastiska kaos på närmaste akutmottagning eller vårdcentral?
Sen undrar jag också om det är USA-effekten som börjar sprida sig hitåt. Kan det vara så att etablissemanget räds för hur det går för deras "jämlikhetsvänner" där borta? Uppenbart att det går helt åt skogen. Så nu blev MSB tvungna att trycka rapport om hur farlig en alkoholiserad bosnier är för Sverige-bilden utomlands.
Btw, Angry Foreigner/Arg Blatte blev utkastad från Youtube idag. Nej, ingen censur från våra kära DDR-kamrater på USA:s västkust inte... Förvänta er motsvarande censurering från media i vårt kära land. Oj juste, den är ju redan här!
https://www.youtube.com/watch?v=1ZzRNWzIKy8