2017-09-09, 11:56
Medlem
Hur funkar det med avtal, arbetstider, löner, kollegor?
Citera
2017-09-09, 19:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wphc
Hur funkar det med avtal, arbetstider, löner, kollegor?
Ja, är det någon som vet? Kan man köra lite extra när man känner för det, typ att man kommer överens om att jag kör i Område A nästa söndag mellan 12-18?
Hur går det till? Som vanligt så gissar jag att det låter lite för bra mot vad det är i verkligheten.
Hemsida: https://www.budbee.com/go

Blev lite nyfiken, jag gillar att köra bil och skulle kunna göra det extra någon gång. Är f.d yrkesförare dock i tung trafik och dock nästan 20 år sedan. Kör bil dagligen i mitt jobb och det blir många mil på ett år.

Men hur funkar det med yrkestrafiktillstånd? Bara gissar att det får man pröjsa själv, vad kostar det?

Känns lite sådär...
Citera
2019-02-23, 11:09
Medlem
.
Senast redigerad av qsdf23 2019-02-23 kl. 11:09. Anledning: fel
Citera
2019-07-29, 17:07
Medlem
metaldeaths avatar
Det är nog inga som helst problem att jobba på budbee. Men säkert rätt stressigt men lönen lär väl följa transportavtalet. Men annars finns ju airmee. Snabba och smidiga leveranser och företaget verkar helylle. Finns ett gäng reportage om grundarna man kan ta del av på internet. Har inte hört något negativt om dem.
Citera
2019-07-30, 20:34
Medlem
Hej,

Jag är både intresserad av budbee och airmee som extrajobb. Orten är Göteborg.

Då jag stött på budbilschaufförerna när jag beställt saker från nätet, har jag alltid varit nöjd med budbee.

Någon som sitter med mer djupgående info om lön? Arbetstider? Schema? Går det att kombinera med heltidsjobb/studier?

Är det fast månadslön eller per leverans? Timbasis? Vad ligger minimilönen på?

Hur ser åldersfördelningen ut?
Beskriv en dag på jobbet? Hur många leveranser? När får man ta rast?

Tack på förhand

Mvh

MotoVroom
Senast redigerad av MotoVroom123 2019-07-30 kl. 20:38. Anledning: Felstavning och förtydligande
Citera
2019-08-13, 17:57
Medlem
Aldhisslans avatar
Någon som vet om man måste betala soppan själv? Försöker hitta haken med det här jobbet. App-jobb är alltid till för att hustla folk. Jobbade ett par veckor för QPARK och skulle registrera lediga p-platser i Stockholm. Behövde betala både trängsel och bensin själv och jag låg hela tiden på plus minus noll.
Citera
2019-09-20, 15:19
Medlem
På Budbee verkar iallafall vem som helst få jobb så länge personen inte kan svenska, är slarvig och har utomeuropeisk bakgrund.
Citera
2020-04-23, 10:50
Medlem
golfpapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Någon som vet om man måste betala soppan själv? Försöker hitta haken med det här jobbet. App-jobb är alltid till för att hustla folk. Jobbade ett par veckor för QPARK och skulle registrera lediga p-platser i Stockholm. Behövde betala både trängsel och bensin själv och jag låg hela tiden på plus minus noll.

Om du fortfarande undrar så finns det tillräckligt med diesel eller ström i bilarna för din runda.
Citera
2021-02-19, 21:58
Medlem
De lär va lugnt. Han som skulle leverera ikväll snurrade runt i småstan i 4 timmar, och när de var 4 pers kvar innan mig så la han av och återkommer nästa vecka. Nedräkningen hoppade bakåt hela kvällen. Varför har de inte två bilar om de är ett sånt tryck?
Citera
2022-01-29, 02:10
Medlem
Det är okej! Bra extrajobb om man pluggar, arbetstiderna är oftast mellan 16-22, i alla fall där jag jobbar. Jobbar dock för ett företag som kör för Budbee och inte Budbee indirekt. Lönen är ok, lite OB efter 19.

I mitt fall så fick jag en egen skåpbil som man tar med hem efter man har jobbat. Innan man ska jobba så får man ett sms under dagen när man har sin lasttid, vilket är mellan 16-17. Det står färdiga pallar när man kommer som är markerade med namn för varje förare. Man har ungefär 20 min på sig att scanna alla paket som sedan ska sorteras in i bilen, scanningen är för att se så att man fått med alla paket. När man gjort det och kikat så att allt är med så är det bara att dra igång. Man använder deras driverapp i telefonen och kör till adresserna som är angivna med en förutbestämd ordning, as nice. Man kan navigera via appen till google maps vilket gör allt mycket enklare. Man har ett nummer till traffic-control i appen ifall det skulle strula, brukar alltid gå smidigt till. Efter man kört alla paket så återvänder man till centralen/lastkajen för att lämna in eventuella returer. När man har gjort det så är det bara att åka hem! Min stad är väl inte en storstad men hyffsat stor, och skulle inte säga att det är stressigt. Kan tänka mig att det är jobbigare i storstäder, där man får springa in i massa lägenhetshus och ringa på massa dörrar för att komma in. Trafiken är något att nämna med, jobbigt med alla rödljus osv.

Hoppas det gav lite mer insikt till vad man gör. Det är simpelt och rätt kul, inget jobb man vill jobba med livet ut, men tycker man om att köra bil osv så är det bara att köra.
Citera
2022-12-14, 17:48
Medlem
FluffigGuldigVovves avatar
fucking budbee HORUNGAR. jag orkar inte jag beställde skit som skulle komma igår, blatten som kör ringer mig o säger "jag är här nu" men jag är INTE ENS HEMMA, något jag INTE ENS KUNDE MEDDELA DEM. noll jävla funktioner. idag då? hade bokad leverans men nej då får jag meddelande att horungarna felsorterat mitt fuckkkkkkkkking paket så allt börjar om från ruta ett och IMORGON KAN JAG INTE HELLER MEN DÅ KOMMER DEM TYDLIGEN; OCH ÅTERIGEN KAN JAG INTE ENS KONTAKTA DEM DÅ DEERAS INAVLADE CHATT SUGER KUK OCH MAN INTE FÅR SVAR FÖRRÄN TYP 36 TIMMAR SENARE

hoppas dem som ligger bakom det här kuksugarföretaget dör i cancer
Citera
2023-01-07, 02:45
Medlem
Får man betalt för minustiden? Eller dras den av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in