Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
HD och SD skulle enligt tråden resa till USA, tisdagen.
Det jag inte får ihop är, om det stämmer som Tinnaninna säger, HD sjukskrev sig och hade inte lagt in om semester för resan.
Om det är så att hon medvetet sjukskriver sig för att spara semester är hon en fuskare i stora mått. Har ingen arbetsmoral och är en svikare mot sina arbetskamrater.
Det visar ju detta med att hon verkar fusklogga enligt tråden.
Vad mer är hon kapabel till?
Hon hade enligt tråden inte sökt inresetillstånd heller utan gjorde det på väg till Arlanda.
An undrar om det verkligen var meningen att hon skulle åka till USA?
Kan man verkligen vara så slarvig inför en sådan resa?
HD är kanske van att åka på en räkmacka och få det hon vill oavsett vem / vilka blir drabbade.
Ja på tisdagen skulle de åka enligt deras planer och vad jag förstår sjukskrev hon sig redan dagen innan mordet, om det menas söndag eller måndag har jag inte riktigt kläm på, vet du?
Jag fick också uppfattningen att SD först skulle åka själv och att HD huxflux plötsligt också skulle med? Vissa menade att det var bestämt i förväg att båda skulle åka och att det var planerat långt i förväg?!
Men jag tror inte efter det som kommit fram att HD hade planerat detta alls, möjligtvis SD ensam och kanske hade han velat ha med henne tidigare och försökt men inte ville av någon anledning? (Om det nu är sant att de fått den i present av hennes föräldrar eller vem det nu var?)
Och varför skulle hon inte velat tidigare i så fall kan man undra, och varför ändrade hon sig så snabbt?
Ville hon inte pga SD och LW tidigare relation? Eller hade SD aldrig ens bett henne följa med förrän LW var försvunnen?
Och varför skulle SD åka själv på en resa till USA, om det fanns två biljetter? Bad han LW följa med istället? Eller trodde hon att LW skulle med istället? Eller rentav retades SD med HD och sa att han skulle ta med LW om hon inte följde med?
Vägrade HD följa med SD för hon visste eller trodde att LW ändå aldrig skulle försvinna ur hans liv och därmed hennes liv?
Detta kring resan är så märklig när det kommit så olika information, det är inte konstigt att SD blev misstänkt från första början pga de tidigare anmälningarna. Men som jag ser det har HD mer motiv, särskilt nu såhär lång tid efteråt och de umgås så mycket.
Teorin om att hon varit trött på SD försvagas i denna teori, hon har föräldrar och syskon som ställer upp för både henne och barnen vad jag förstått, och varför skulle de stötta henne att umgås så flitigt med SD, om SD varit så hemsk mot henne? Borde de inte stöttat henne bort från honom, om han är galen och dessutom misstänkt själva att han är GM om han är en grym jäkel?
Eller är han så jäklig och grym, att alla runt HD, är livrädda för SD, att han lyckas styra varenda en i hennes familj också, de borde väl säkrat både henne och barnen från honom!?
Så HD ensam som GM blir ju väldigt intressant, hennes arbetsmoral som du nämner här dessutom. Är det så tyst omkring henne för att hon är labil och oberäknelig? Har hon varit sjukskriven för depression och utmattning eller allvarligare psykisk ohälsa? Är det därför hennes familj tar hand om barnen så mycket?
Och då börjar man undra om det var SD som inte vågade lämna henne? Hotade hon med självmord om han lämnade henne eller andra saker?
Är det pga mediciner som HD ögon är så avtrubbade och därför ser så konstig ut? Helt klart så ser man hennes motiv lite klarare om man tar bort teorin om att HD var trött på sin gubbe!?
Han kanske är just den hyvens helyllepappa och vän som några faktiskt försökt förmedla?
Herregud nu äre rörigt i teorierna och i knoppen känner jag. Detta tål att funderas på Medimera, tack för ditt intressanta inlägg som gav mycket.