Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Välkommen tillbaka!Det är väl rätt sannolikt att HD inte mådde bra tillsammans med SD. Vare sig han orsakade hennes sjukdom eller inte så har hans attityd säkert påverkat henne till att må sämre.
Men jag förstår inte att HD har återupptagit ett intensivt umgänge med SD efter att LW blev mördad.
Är hon rädd för honom och vågar inte avvisa honom?
Det verkar konstigt om LW skulle ha varit det enda problemet mellan dem.
Relationen mellan SD och LW kände hon ju inte till särskilt länge om man ska tro det som står i tråden.
Tack så mycket det är trevligt att vara tillbaka!
Om vi återigen tänker oss att SD gillar katt å råtta lekar, för att ha kontroll och makt, där kvinnorna får åka känslomässig berg och dalbana.
Så är det ju oftast kvinnan dessa män skaffat barn med, som är den viktigaste kvinnan för dom, även om kvinnan tröttnar fullkomligt på lekarna, så den lekfulle mannen måste få upplevas en annan kvinnas känsloliv genom att vässa klorna i henne.
Motivet till mordet blir detsamma i så fall, precis som jag tror du varit inne på tidigare, eller så var det någon annan.
Förlusten av HD, måste varit enorm, särskilt när han inte hade någon att vässa klorna i längre, dvs LW.
Jag har en känsla av att du kan ha helt rätt, att hon inte vågar annat än vara honom till lags, eller inte har något annat val, likt Mr Gray med de 50 nyanserna för de som förstår detta lättare.
Makt och kontroll, är detta möjligt eller omöjligt? Jag finner det mycket möjligt att det är just nånting sånt, när man läser igenom tråden och lyssnar in, så slutar det ändå på en sådan bild av något slag. Huruvida han är GM eller inte återstår förstås, det finns ju fler MGM.