2019-08-10, 12:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Jag tar inte ut något i förskott gällande Metros död. Jag väntar med att korka upp champagnen förrän det officiella beskedet kommer på måndag. Litar inte på att PK-maffian inte kommer lyckas slingra sig undan konsekvenser även denna gång.

Du har en poäng.
Citera
2019-08-10, 13:11
Medlem
Asmodeusvults avatar
Metro fanns väl lite överallt tidigare, även i andra länder. Är det hela klabbet som rasat ihop eller finns det någon som fortfarande kämpar på någonstans?
Citera
2019-08-10, 20:52
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Metro fanns väl lite överallt tidigare, även i andra länder. Är det hela klabbet som rasat ihop eller finns det någon som fortfarande kämpar på någonstans?
Det är bara den svenska versionen som kollapsat, som jag förstått det.
Citera
2019-08-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Statlig lönegaranti är en svensk statlig garanti som garanterar att anställda inte ska fara illa om deras arbetsgivare går i konkurs.

Den är begränsad till högst 4 prisbasbelopp (totalt 182 000 kr 2018). Det vanligaste är att staten ersätter 3 månadslöner samt ev semesterersättning för anställda som ej fått sin lön på grund av konkurs.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statlig_lönegaranti

Det blir inte lätt för hornalisterna att ha råd med deras 2-3m BRFs i innerstan. Dags att bege sig ut till verkligen.
Citera
2019-08-11, 15:33
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Statlig lönegaranti är en svensk statlig garanti som garanterar att anställda inte ska fara illa om deras arbetsgivare går i konkurs.

Den är begränsad till högst 4 prisbasbelopp (totalt 182 000 kr 2018). Det vanligaste är att staten ersätter 3 månadslöner samt ev semesterersättning för anställda som ej fått sin lön på grund av konkurs.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statlig_lönegaranti

Ja passar ganska bra i tid. Lönegarantin slut = konkurs.
Citera
2019-08-11, 20:05
Medlem
NorthernAngels avatar
Nyehter Idag kommenterar Metro och Politism. Tyvärr bakom en betalvägg.

https://nyheteridag.se/plus/metro-och-politism-lamnar-ett-tomrum/

Inledningen man kan läsa: '

"Inom nästa alla slags politiska epoker förekommer någon sorts avantgarde vilket normalt speglas i medier. Exempel på detta är både tidningen Metro och sajten Politism, två plattformar vars målgrupp i huvudsak beskrivs som den medvetna urbana medelklassen. Att bägge medier nu hör till historieböckerna visar att den politiska, men även den mediala, kart..."
Citera
2019-08-11, 21:13
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg flyttade till (FB) Tidningen Metro har miljonskulder hos Kronofogden. Nedlagd 9/8 2019
/Mod.
Citera
2019-08-12, 01:11
Medlem
NorthernAngels avatar
AB och Expressen kanske ser det som bra med en konkurrent mindre om annonser och slötittande tunnelbaneresenärers uppmärksamhet? Det är därför det inte är så stor nyhet i gammelmedia?
Citera
2019-08-12, 12:16
Medlem
godhetsapostelns avatar
Metro skulle alltså varit för "medvetna urbana medelklassen". Det går emot allt vi vet om Metros kunder som mest var människor som inte hade råd med en morgontidning. Det var ju också vad man basunerade ut själva. Hur dom "når nya grupper".
Alltså inte alls nån medelklass...

Men vänta med champagnen är klokt. Jag firade tidningen Arbetets nedläggning flera gånger.
Citera
2019-08-12, 18:41
Medlem
Min brors kusins avatar
Såg en trevlig sak idag på väg hem från jobbet. Pressbyrån på Järntorget i Göteborg hade inga löpsedlar för dagstidningar utanför butiken och det fanns heller ingen plast på väggen för dom. Dom fanns där innan sommarn tror jag. Kanske fler Pressbyråer som gör likadant?
Citera
2019-08-12, 21:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Det blir inte lätt för hornalisterna att ha råd med deras 2-3m BRFs i innerstan. Dags att bege sig ut till verkligen.

Det är därför nästa gammelmedia-drev kommer efter klimatet att vara "ägandeskam". Alla som bor i hus som de betalat av eller har många kvadratmeter bo-yta kommer att jagas av gammelmedia och hängas ut på löpsedlar av våra värdelösa "journalister". "Här bor Lars-Erik, 57, ensam på 300 kvadratmeter".

Tro mig.
Citera
2019-08-13, 08:57
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Metro skulle alltså varit för "medvetna urbana medelklassen". Det går emot allt vi vet om Metros kunder som mest var människor som inte hade råd med en morgontidning. Det var ju också vad man basunerade ut själva. Hur dom "når nya grupper".
Alltså inte alls nån medelklass...

Men vänta med champagnen är klokt. Jag firade tidningen Arbetets nedläggning flera gånger.

Tidningen Arbetet lades ned år 2000, och uppstod senare genom att LO-tidningen lades ned, och bytte namn till Arbetet.
Tidningen är en veckotidning som delas ut till förtroendevalda inom LO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in