2019-08-13, 01:55
Medlem
Greta har nu medgett, att hon har ingen som helst tidigare erfarenhet av segling. Hur det är med pappans eventuella seglingserfarenhet vet jag däremot inte!
2019-08-13, 02:28
Medlem
https://www.google.com/amp/s/www.gq-...nterview%3famp
2019-08-13, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Klassisk utvecklingslinje för supermodeller och rollkaraktärer i Hollywoodfilmer. Börjar som ful och mobbad, slutar som snygg och hjältinna.

Hon går från (påstått) isolerat psykvrak till att leda internationella konferenser och står oavbrutet i medias fokus.
Hur gick det med hennes selektiva mutism? Eller finns den bara när hon får kritiska frågor?
2019-08-13, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Lär sitta och le hela resan, långtidsprognosen visar söndagsseglar väder https://www.weather-forecast.com/maps/North-Atlantic
Det lär gunga och slå rätt bra oavsett. Vi får väl se några dagar in om det fortsatt är glada miner. Eller om hon ligger och spyr.
2019-08-13, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...napalm...
för att hon super bra mamma tyckte att det var onödigt för hon var så inteligent du är bara avusjuk på bestis annie kommer vinna och styra dochland bäst av alla gubb äkel som vågar säga att bästis greta skulle ljuga värre än kaiser sozeee .... https://www.youtube.com/watch?v=BgkBpWc8ngI och bara knaka fram en marburo och guld klocka och bara dra ...
Tänkte på Greta och hennes depressioner och Matvägran mm., som skulle ha orsakat obalans i hormonsystemet och utvecklingen.
Skulle det inte ha kunnat varit så att en medfödd obalans i hormonsystemet utvecklade aptitlöshet och depression Jag är ingen läkare alls, så jag vet inte. Det var bara en fundering. Finns det någon medicinskt kunnig som har någon synpunkt på detta?
2019-08-13, 07:11
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...napalm...
dam vad du har koll har du suttit brevid ann när ni planerat gippot ? alltså har du en källa på det ?

Jag tänker INTE avslöja min källa till hur de tog fram och beslöt använda Moving Penta Course.

Eftersom det här har kommit ut, är det också sannolikt att de kommer att använda ett annat system för att undgå medial upptäckt av följebåt.
2019-08-13, 07:14
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Hur gick det med hennes selektiva mutism? Eller finns den bara när hon får kritiska frågor?

Hon drabbas svårt av selektiv mutism vid flera tillfälle vid svåra frågor. Man ska ha klart för sig att det absolut inte är så att hon inte vill eller kan svars på dem. Men är en fråga svår, kan hon behöva ta av sig mössan och få hjälp av någon vuxen.
2019-08-13, 07:16
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Du vet vad selektiv betyder?
Selektiv mutism*(SM) är en*psykisk störning*som uppkommer tidigt i barndomen, där den drabbade misslyckas med att prata i vissa sociala sammanhang.[1]Samtidigt kan personen fungera helt normalt hemma eller med trygga personer. Tillståndet beror på extrem*ångest. Det kan ses som en form av*psykomotorisk hämning. Wikipedia
2019-08-13, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag vet verkligen att Greta är vegan, även om det inte är så lyckat för henne. Det visar sig, att det finns näringsdryck för veganer, men den innehåller betydligt mindre näring än en vanlig näringsdryck! https://www.apotea.se/provide-xtra-d...nas-4-x-200-ml

Men Herregud, har hon ingen läkare eller dietist? Kan inte hennes mamma googla på näringsdrycker åt henne, nu när hon lagt ner sin internationella karriär och tar det lite lugnare? Eller håller hon fortfarande på och skriver mängder av floskelfyllda inlägg på Facebook om Alla människors lika värde så att tiden inte riktigt räcker till ..?
2019-08-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Du vet vad selektiv betyder?
Selektiv mutism*(SM) är en*psykisk störning*som uppkommer tidigt i barndomen, där den drabbade misslyckas med att prata i vissa sociala sammanhang.[1]Samtidigt kan personen fungera helt normalt hemma eller med trygga personer. Tillståndet beror på extrem*ångest. Det kan ses som en form av*psykomotorisk hämning. Wikipedia

”Tillståndet beror på extrem ångest.” Och hon led av sin mutism fram till för bara något år sedan...

På FN, hos Skavlan och vid alla andra ”normala” intervjuer tar alla hänsyn till detta sköra flickebarn och behandlar henne med silkesvantar.

Däremot var hennes FFF-vänner tydligen lite mer skoningslösa mot henne i Lausanne, klagade på upplägget och krävde misstroendeomröstning.

När man lierar sig med aktivister som t.ex Extinction Rebellion (heter de så?) får man antagligen vara beredd på tuffa tag, folk som tjatar på att de ska gå fortare fram och öka sin civila olydnad. Har Greta varit det, eller trott att alla skulle följa henne lika medgörligt som hennes egna föräldrar?

Jag har varit orolig för att det supertuffa schemat ska knäcka Greta psykiskt på nytt, men det blir kanske aggressiva vänstersympatisörer i hennes egen rörelse som blir droppen som får bägaren att rinna över.

Även om Malena, Iehs m.fl hellre vill skylla på oljebolagen, Trump och ”mobbaren” Jimmie Åkesson.
2019-08-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men Herregud, har hon ingen läkare eller dietist? Kan inte hennes mamma googla på näringsdrycker åt henne, nu när hon lagt ner sin internationella karriär och tar det lite lugnare? Eller håller hon fortfarande på och skriver mängder av floskelfyllda inlägg på Facebook om Alla människors lika värde så att tiden inte riktigt räcker till ..?
Hon (Malena) är väl kåt på afghanerna. Det var ju Arbogakvinnan också. (hon som iscensatte mordet på sin far).
2019-08-13, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag undrar också varför vissa kommer med sådana råd till en person som hyllas av världens kändaste politiker och skådespelare, håller tal i länders parlament och i FN, leder en stor ungdomsrörelse, medverkar i TV varje dag, pryder omslagen på kända tidningar, nomineras till nobelpris, vinner mängder med priser, har toppbetyg i skolan, ska segla över Atlanten, kämpar för något väldigt viktigt och verkar dessutom ganska nöjd med livet just nu.

Vad är det hon ska göra istället för att "göra något med sitt liv"?

Du verkar väldigt lättimponerad av yta. Dricka kaffe med Schwarzenegger, hamna på tidningsomslag, ska segla på en lyxbåt med "fint folk", nomineringar, priser. (Vete f-n om du inte blir grön av avundsjuka när grannen rullar fram med en ny Tesla också.)

Själv är jag tillräckligt gammal och har tillräckligt mycket livserfarenhet för att förstå att berömmelse och beundran inte har något automatiskt samband med välmående och livsglädje (snarare tvärtom många gånger).

Det vi vet är att Gretas lillasyster också har besvärliga diagnoser. En skillnad är att hon verkar mer utåtagerande. Nu ska hon och hennes mamma, som varit öppen med sina egna psykiska besvär, lämnas ensamma hemma medan Greta och pappa flashar omkring i världen. Hur många undrar hur lilla Beata mår mitt i alltihopa?

Ett alternativ hade därför varit att föräldrarna tagit ett "sabbatsår", stängt ner alla sociala medier och satsat på intensiv familjeterapi.

Då hade Greta inte fått några utmärkelser men hon hade kanske lagt grunden till ett "vanligt" liv. Satsat på en sjuksköterskeutbildning eller blivit kemist, vad vet jag. Fått hjälp med sin matproblematik (som kanske inte en Atlantseglats är optimalt för). Träffat lite vänner och så småningom pojkvänner. Handlat möbler och krukväxter till sin egen lilla kommande lägenhet. Sett fram emot vuxenlivet med förväntningar och spänning.

Det är kanske så vi resonerar, vi som inte tycker det är lika fantastiskt att få skaka hand med Angela Merkel och Bono.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in