2019-08-13, 01:55
Medlem
Datormuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmgivenAvIdioter
Lägg ner, tänker inte tjafsa mer med dig.

Tror min poäng gick fram. Nöjer mig med det.

Blev det lite jobbigt nu det var inte meningen att göra dig ledsen.
Citera
2019-08-13, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datormus
Blev det lite jobbigt nu det var inte meningen att göra dig ledsen.
Jobbigt. Nej inte det minsta.

Men lägga krut på såna som dig är kontraproduktivt. Over n out.
Citera
2019-08-13, 02:39
Medlem
Datormuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmgivenAvIdioter
Jobbigt. Nej inte det minsta.

Men lägga krut på såna som dig är kontraproduktivt. Over n out.

Det var bra att du inte blev ledsen, det är inte kul att vara ledsen.
Bjuder du på fika i morgon så du får lite övertag bland kollegorna?
Citera
2019-08-13, 02:58
Medlem
Man uttrycker stor glädje över fikat. Tar sedan en liten bit, överöser bjudaren med komplimanger och bidrar till den goda stämningen. Äter så mycket eller lite av sin lilla bit man känner för. Ingen kommer att detaljstudera ditt kakfat.

Uppmuntras man att ta mer tackar man och ger återigen komplimanger och uttrycker glädje över fikat. Tar mer om man vill, avstår om man vill. Skickar oavsett uppmaningen vidare så att fler får möjligheten att bidra till den goda stämningen.

Viktigast är att bejaka den positiva energi fikat är avsett att skapa.
Citera
2019-08-13, 03:02
Medlem
Datormuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Man uttrycker stor glädje över fikat. Tar sedan en liten bit, överöser bjudaren med komplimanger och bidrar till den goda stämningen. Äter så mycket eller lite av sin lilla bit man känner för. Ingen kommer att detaljstudera ditt kakfat.

Uppmuntras man att ta mer tackar man och ger återigen komplimanger och uttrycker glädje över fikat. Tar mer om man vill, avstår om man vill. Skickar oavsett uppmaningen vidare så att fler får möjligheten att bidra till den goda stämningen.

Viktigast är att bejaka den positiva energi fikat är avsett att skapa.

Eller så bjuder man och tackar alltid nej när någon bjuder, därmed får man ett jävla övertag.
Citera
2019-08-13, 03:11
Medlem
Sockermunkens avatar
Jag tycker att det är trevligt med bjudfika Jag har inget emot att bjuda eller bli bjuden: tvärt om brukar jag passa på att köpa något "utöver det vanliga" för att imponera lite

Det enda jag irriterar mig på är gnällspikar som naturligtvis ska kommentera att "jaha, inget glutenfritt ser jag?" Eller liknande... Dessa allergiker, veganer mm kan göra mig vansinnig ibland... Jag är själv vegetarian men klagar aldrig om det som bjuds inte är vegetariskt...
Citera
2019-08-13, 03:18
Medlem
Datormuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermunken
Jag tycker att det är trevligt med bjudfika Jag har inget emot att bjuda eller bli bjuden: tvärt om brukar jag passa på att köpa något "utöver det vanliga" för att imponera lite

Det enda jag irriterar mig på är gnällspikar som naturligtvis ska kommentera att "jaha, inget glutenfritt ser jag?" Eller liknande... Dessa allergiker, veganer mm kan göra mig vansinnig ibland... Jag är själv vegetarian men klagar aldrig om det som bjuds inte är vegetariskt...

Upplever du ett övertag när du bjudit på något alldeles extra?

Håller med dig är det någon som käkar specialkost så får dom ha med egen fika och mat, har dom tur så kanske dom kan äta har dom lite mindre tur så är det något dom inte äter, men då ska dom hålla sin käft.
Citera
2019-08-13, 03:22
Medlem
Sockermunkens avatar
Citat:
Upplever du ett övertag när du bjudit på något alldeles extra?

Håller med dig är det någon som käkar specialkost så får dom ha med egen fika och mat, har dom tur så kanske dom kan äta har dom lite mindre tur så är det något dom inte äter, men då ska dom hålla sin käft.

*skrattar*

Jo, ett litet övertag upplever jag nog, haha! Men så har jag också lite problem med att alltid vilja bli sedd i ljus dager...
Citera
2019-08-13, 03:26
Medlem
Datormuss avatar
Citat:
*skrattar*

Jo, ett litet övertag upplever jag nog, haha! Men så har jag också lite problem med att alltid vilja bli sedd i ljus dager...

Gött, när man blir lite äldre så förstår man att vill man ha övertag så ska man bjuda på fika, men du gör ett fel du ska aldrig äta själv om du blir bjuden för extra mycket övertag, men du kanske inte är så gammal än?

Jag brukar bjuda på fika när jag vill ha övertag, övertag vill jag ha mest hela tiden så jag bjuder på väldigt mycket fika ja.

*Bjuder på fika*
Senast redigerad av Datormus 2019-08-13 kl. 03:28.
Citera
2019-08-13, 03:35
Medlem
Sockermunkens avatar
Citat:
Gött, när man blir lite äldre så förstår man att vill man ha övertag så ska man bjuda på fika, men du gör ett fel du ska aldrig äta själv om du blir bjuden för extra mycket övertag, men du kanske inte är så gammal än?

Jag brukar bjuda på fika när jag vill ha övertag, övertag vill jag ha mest hela tiden så jag bjuder på väldigt mycket fika ja.

*Bjuder på fika*

Jag brukar vara lite blygsam och bara ta en bulle eller en liten portion mat: det är svårt att stå emot när det finns mycker uppdukat!
Citera
2019-08-13, 03:37
Medlem
Datormuss avatar
Citat:
Jag brukar vara lite blygsam och bara ta en bulle eller en liten portion mat: det är svårt att stå emot när det finns mycker uppdukat!

Du är väldigt nära ett stort övertag, fortsätt kämpa!
Citera
2019-08-13, 03:39
Medlem
Citat:

*Bjuder på fika*

Jag förstår inte riktigt vad du menar? Vadå för övertag? Själv tycker jag det är så inihelvete sossigt att ta med sig en låda munkar och vad folk nu tar med sig. Smakar ju fan och man blir tjock av skiten. Om de däremot anordnade så att det dök upp barbeque via catering till lunch eller liknande så hade man ju blivit tacksam.

Själv har jag givetvis aldrig tagit med så mycket som en bulle. Avskyr verkligen sötsaker iofs så det är kanske därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in