2019-08-13, 02:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Satt faktiskt och kollade på det klippet m. Såg att du länkade det Spooky

Helt ärligt fick jag tillbaka hoppet om någon sorts rymd en smula. Lite skönt.

Dock... Fortfarande har jag den skeptiska gubben på min högra axel som viskar i mitt öra "det är greenscreen, kolla vad fluffig hans tröja är, snören attachade kanske... varför inte visa bringan?" "Nasa har enorm budget och möjligheter att fejka saker" "varför tog det 50 år att få sp bra kvalitet på filmen" "är det tekniken man väntat in? vore lätt att filma samma sak 40 år sen, men det hände inte förens nu 2019 när datorerna är tillräckligt starka"
Filmer från rymden fanns redan på 80-talet så dom har inte kommit 2019 även om du tror det.
Citera
2019-08-13, 07:24
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Filmer från rymden fanns redan på 80-talet så dom har inte kommit 2019 även om du tror det.

Och dom rör sig lika fritt och oklippt som 2019 klippet? Samma beteende osv? Det hade jag gärna kollat på men är skeptisk att såm film existerar
Citera
2019-08-13, 08:04
Medlem
Citat:
Och dom rör sig lika fritt och oklippt som 2019 klippet? Samma beteende osv? Det hade jag gärna kollat på men är skeptisk att såm film existerar
För de första är filmen du hänvisar till upplagd på youtube 2017 (nej det spelar ingen roll, men visar återigen att du fantiserar och hittar på)
För det andra har du medgivit att den är genuin och bevisar tyngdlöshet under längre tid än vad som är möjligt åstadkomma med ett dykande flygplan. Istället för att hoppa vidare till filmer du betvivlar är genuina kan du ju förklara hur tyngdlösheten i filmen är gjord om kvinnan inte befinner sig på en rymdstation i omloppsbana runt jorden
Senast redigerad av Prudent 2019-08-13 kl. 08:07.
Citera
2019-08-13, 08:31
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
För de första är filmen du hänvisar till upplagd på youtube 2017 (nej det spelar ingen roll, men visar återigen att du fantiserar och hittar på)
För det andra har du medgivit att den är genuin och bevisar tyngdlöshet under längre tid än vad som är möjligt åstadkomma med ett dykande flygplan. Istället för att hoppa vidare till filmer du betvivlar är genuina kan du ju förklara hur tyngdlösheten i filmen är gjord om kvinnan inte befinner sig på en rymdstation i omloppsbana runt jorden

Alternativet greenscreen är högst troligt.
Se hans tröja, den döljer något!

ISS är greenscreenen och han hänger i kablar. Var är hans kollegor? Blev det för svårt att fakea flera parallellt? Ser inget vatten heller... Mysko!

För att se vattenklipp så begränsas klipplängden till 2 minuter
Citera
2019-08-13, 08:39
Medlem
Citat:
Alternativet greenscreen är högst troligt.
Se hans tröja, den döljer något!

ISS är greenscreenen och han hänger i kablar. Var är hans kollegor? Blev det för svårt att fakea flera parallellt? Ser inget vatten heller... Mysko!

För att se vattenklipp så begränsas klipplängden till 2 minuter
Svammel och efterkonstruktion
Du har medgett att klippet är genuint och visar tyngdlöshet.
Citat:

https://youtu.be/e3za6ITFfWk

Detta klipp var genuint, hon rör sig fritt och tyngdlöst. MEN aldrig längre än 2 mins. Sen klipper dom för att planet ska hämta höjd igen inför nästa nedstigning.

2 min tyngdlöshet är omöjligt att åstadkomma med ett dykande flygplan. Förklara något annat sätt att uppnå tyngdlöshet utöver omloppsbana runt jorden .
Citera
2019-08-13, 09:02
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent

2 min tyngdlöshet är omöjligt att åstadkomma med ett dykande flygplan. Förklara något annat sätt att uppnå tyngdlöshet utöver omloppsbana runt jorden .

Har du sett tekniken där man kan fakea t.ex obamas tal? Dom gör en 3d modell som sedan kan styras till att simulera fakeade grejer.

Den tekniken fanns inte på 80 talet. Om vi antar denna teknik ligger bakom 2017 ISS klippet... Då släpper jag tesen ifall dom rör sig lika fritt och rörligt i 80 tals klippen.
Citera
2019-08-13, 09:06
Medlem
Citat:
Har du sett tekniken där man kan fakea t.ex obamas tal? Dom gör en 3d modell som sedan kan styras till att simulera fakeade grejer.

Den tekniken fanns inte på 80 talet. Om vi antar denna teknik ligger bakom 2017 ISS klippet... Då släpper jag tesen ifall dom rör sig lika fritt och rörligt i 80 tals klippen.
Citat:
https://youtu.be/e3za6ITFfWk

Detta klipp var genuint, hon rör sig fritt och tyngdlöst. MEN aldrig längre än 2 mins. Sen klipper dom för att planet ska hämta höjd igen inför nästa nedstigning.
2 min tyngdlöshet är omöjligt att åstadkomma med ett dykande flygplan. Förklara något annat sätt att uppnå genuin tyngdlöshet utöver omloppsbana runt jorden .
Citera
2019-08-13, 09:39
Medlem
studenten777s avatar
Låt oss prata om den haussade rymdturismen

Mycket snack och lite verkstad!!! Varför inte bara skicka upp och låta allmänheten bevittna?

Av någon anledning händer det aldrig.... Dimridå?

Har varit "runt hörnet" i 30 år snart... Skjuts upp hela tiden..
Senast redigerad av studenten777 2019-08-13 kl. 09:46.
Citera
2019-08-13, 09:51
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Mycket snack och lite verkstad!!! Varför inte bara skicka upp och låta allmänheten bevittna?

Låt oss diskutera plattjorden istället.
Citera
2019-08-13, 10:13
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Låt oss diskutera plattjorden istället.

Det går hand i hand. Få fort civila får uppleva rymdturism då ryker hela FE community..

Men det skjuts upp hela tiden... Kan jag få ett datum när det händer tack
Citera
2019-08-13, 10:28
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Inget om detta med människor i rymdens vara eller icke vara har något med om jorden är platt eller inte.

Är ditt prat om detta enbart ett sätt att slippa prata om dom bevis du inte vågar diskutera om? Dom bevis som du SJÄLV kan kontrollera!

1. Bevisen där du med paraboler kan med exakt noggrannhet kan hitta en satellits position. Och genom detta få fram 100% bevis att jorden inte är platt utan ett klot.

2. Vid vår- och höstdagjämning så går solen helt perfekt rakt över himmelen samt alla skuggor rör sig helt rakt under 24 timmar. Över hela jordklotet!!!
Något som är ett 100% bevis mot en platt jord där solen roterar i en cirkel över den. Det är även ett 100%-igt bevis för att jorden är ett klot.

Nu har du svamlar om all småskit och uppenbart ignorerat detta med dessa två punkter. Jag frågar dig gång på gång men du ignorerar mig.

Åter, alla andra!!! Varför fortsätter ni svara på hans nya argument? Varför låter ni honom gång på gång dribbla bort er?
Punkt 1 och 2 är dom punkter som plattskallarna först måste ”lösa” för att komma vidare.
Citera
2019-08-13, 10:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det går hand i hand. Få fort civila får uppleva rymdturism då ryker hela FE community..

Men det skjuts upp hela tiden... Kan jag få ett datum när det händer tack

Kan jag få ett datum när någon besöker jordens kant där domen reser sig. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in