2019-08-12, 22:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Tyngdlösa flygplansrides har jag sett på ca 10 mins.

Nej din dumme fan, det har du inte.

Efter 10 minuter så är flygplanets hastighet 600s * 10m/s^2 = 6000m/s
Vilket såklart är omöjligt.
Citera
2019-08-12, 23:03
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

6 ggr (!!!) klipper dom hennes roundtour på ISS.

Du kanske har rätt, man kan inte va tyngdlös längre än sä....

https://youtu.be/e3za6ITFfWk

Adderar ytterligare bevis!

De oklippta 20 mins ni påstår ha sett kan omöjligen vara riktiga. Om så använder dom snören.

Detta klipp var genuint, hon rör sig fritt och tyngdlöst. MEN aldrig längre än 2 mins. Sen klipper dom för att planet ska hämta höjd igen inför nästa nedstigning.
Citera
2019-08-12, 23:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Hur förklarar ni då alla flyglinjer? Kollar man på Flat Earth karta så går alla flygningar en rak sträcka men inte på bollmodellen. Sedan, förklara för mig varför man inte flyger över Sydpolen? Varför är Sydpolen en avspärrad plats, nedanför 60 grader eller vad det nu var.
Och alla filmer som finns från Antarktis är klippta, visar inte 24 timmar.
Det finns flyglinjer (Quantas) mellan Sidney Australien och Santiago i Chike.
Dessutom finns det charterresor till Antarktis.
Antarktis luftrum är inte en avspärrad plats, ska du resa till Antarktis så behöver du tillstånd, eftresom det är som ett stort skyddat naturreservat.
Alla filer från Antrarktis är inte klippta, det fins Time lapse som visar midnattssolen, till exempel.

Citat:
Jag har gjort egna obervationer och kollat när en mängd forskare gör diverse olika experiment - allt tyder på Flat Earth.
Vad är det bästa exemplet?

Citat:
Jag är övertygad om att Jorden är platt.
Du har fel. Det finns tonvis med bevis för en sfärisk jord, noll nbevis förr att platt jord.

Citat:
Så många satelliter, Hubble teleskop och annat skit men vi har inte en enda bild av Jorden.
Hubble är inte gjord för att ta bilder på jorden. Vi vet redan hur jorden ser ut.
För övrigt så finns det massor med bilder av jorden.

Citat:
De ljuger för oss, det är ju klart. Och ni som påstår annat är nog betalda att skriva inlägg och försöka överskölja fria forum med MSM-propaganda.
Vilka är "de". Det går ju inte att ljuga bort en så enkel observation som att horisonten skymmer nedre delen av objekt, som är tillräckligt lång bort.

Citat:
Hur dumt det inte låter att vi lever på en flygande boll, som dessutom roterar runt sin egen axel med en hastighet av typ 1500 km/h....och vi märker inte av det?!? Hahaha.....så idiotiskt att ens tror på det! Men, har man lyssnat på lögner från barnsben så tror man på sådant. Sedan blir det svårt att erkänna för sig själv att man blivit förd bakom ljuset. Och speciellt i Sverige tror man blint på allt SVT, SR och myndigheter säger. Folk är dumma och naiva och tror på Greta.
Nej vi märker inte av rörelse. Vi märker av krafter som förändrar av rörelsen (acceleration, till exempel).
Du kanske har noterat att du obehindrat kan gå omkring på en buss/tåg/flygplan, oavsett hur fort det kör, bara hastigheten är konstant.
Det är ju lätt att själv bevisa att jorden är rund, så den lögnen skulle avslöjas direkt.

Citat:
Jorden är platt - Punkt slut!
Nej, den är bevisligen sfärisk.
Citera
2019-08-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Inte minst hade kärran noskraschat i backen långt innan också....
Citera
2019-08-12, 23:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja det hade varit hyfsat ok, men det går att fakea med snören vilket de har blivit påkomna med förr. Vatten ska vi ha.
OK, det var var det jag visste. Du skulle inte godkänna något klipp alls.

På samma sätt som du ljög om det där klippet med horisont och lugnt vatten.
Först sa du att du skulle godta klippet om vattnet hade varit lugnt, då visade jag ett klipp med lugnt vatten, då var kameran för lågt. Då visade jag ett klipp med lugnt vatten och kameran högre upp. Då ignorerade du bara det som om inget hade hänt.
Citera
2019-08-12, 23:20
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

De oklippta 20 mins ni påstår ha sett kan omöjligen vara riktiga. Om så använder dom snören.

Detta klipp var genuint, hon rör sig fritt och tyngdlöst. MEN aldrig längre än 2 mins. Sen klipper dom för att planet ska hämta höjd igen inför nästa nedstigning.
Förklara vad snörena sitter i det här kippet:
https://www.youtube.com/watch?v=QvTmdIhYnes
Citera
2019-08-12, 23:26
Medlem
Citat:

Efter två minuter (120 sekunder) skulle flygplanets hastighet ha ökat med 1200 m/s (4320 km/h) vilket är omöjligt.
Du håller med om att klippet var genuint med tyngdlöshet i åtminstone 2 minuter utan klipp. Alltså måste hon befinna sig någonstans där man kan vara tyngdlös minst 2 minuter, vilket är omöjligt åstadkomma med ett dykande flygplan. Något förslag på var någonstans hon befinner sig...?
Citera
2019-08-12, 23:26
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vad bra att du anser klippet vara genuint.

Ett flygplan som faller fritt i 120 sekunder kommer upp i en hastighet av 1200 m/s - vilket är långt över vad det klarar av. Flygplan bryts sönder i så höga hastigheter.
Klippet kan därför omöjligen vara filmat ombord på ett flygplan.

Edit: Prudent hann först. Ledsen för ett nästan identiskt inlägg
Senast redigerad av madtop 2019-08-12 kl. 23:29.
Citera
2019-08-12, 23:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bara jämföra nasas globbilder över tid så har ytorna förändrat sig markand.

Debunked
Objekt ser olika ut beroende på linser, zoom och avstånd till kameran.

Vid 3.25 tas detta argument upp och förklaras:
https://www.youtube.com/watch?v=BZ4p1Ct8l-4
Citera
2019-08-13, 00:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ett flygplan kan gå max 18000m högt
För att uppnå anti gravity effekt behöver den dyka 10m/s

18000/10 = 1800
1800/60 = 30

Så 30 mins är godtagbart.

Inte alls för mycket begärt efter alla miljarders miljarder som plöjts in av skattebetalare för våra kära astronots. De ska bevisa efter alla år i rymden att vatten kan flyga fritt minst 30 mins.

Varför vatten? Svårare att fakea. Andra saker kan hängas upp med diverse trådar och snören, vilket nasa har blivit påkommna med förr. De har även blivit påkommna med att filma saker i pooler och i ökenlandskap. Men det sparar vi till senare.
Den där beräkningen får du totalt underkänt för, "studenten". Av skäl som andra redan rett ut bra.

Sopa!

På 30 min hinner man ju falla fritt 1/3 varv runt jorden.
Senast redigerad av nerdnerd 2019-08-13 kl. 00:07.
Citera
2019-08-13, 00:19
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Förklara vad snörena sitter i det här kippet:
https://www.youtube.com/watch?v=QvTmdIhYnes

Satt faktiskt och kollade på det klippet m. Såg att du länkade det Spooky

Helt ärligt fick jag tillbaka hoppet om någon sorts rymd en smula. Lite skönt.

Dock... Fortfarande har jag den skeptiska gubben på min högra axel som viskar i mitt öra "det är greenscreen, kolla vad fluffig hans tröja är, snören attachade kanske... varför inte visa bringan?" "Nasa har enorm budget och möjligheter att fejka saker" "varför tog det 50 år att få sp bra kvalitet på filmen" "är det tekniken man väntat in? vore lätt att filma samma sak 40 år sen, men det hände inte förens nu 2019 när datorerna är tillräckligt starka"
Citera
2019-08-13, 01:47
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Jag har redan länkat rundturer på nästan en timme utan något enda klipp. Men ditt svar blir att det är CGI.

Men om du struntar i smågruset du gång på gång tar upp kan vi väl ta bergskedjorna istället?

Dom två bergskedjor du så uppenbart inte vill ta med tång. Dom två bergskedjor som är omöjligt att förfalska, använda CGI, luras etc.

1. Förklara varför vi kan med enkelhet bevisa jordens form med paraboler och satelliter och du FORTSÄTTER att tro på en platt jord.

2. Hur rör sig solen under ett dygn över den platta jorden under vår- och höstdagjämning. För hur du än rör solen kommer du inte få rätt rörelse.

Berätta med EGNA ord hur skuggor samt solen rör sig under vår- och höstdagjämning.

Låt mig gissa, du kommer inte svara...
Senast redigerad av Jazzil 2019-08-13 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in