2019-08-12, 18:52
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Jag har lagt fram två bevis som kan bota din FE-feber. Båda ignorerar du, varför?

1. Jag har förklarat detta med paraboler, du ignorerar mig. Detta är nu 3:e ggn jag tar upp detta att du inte vill diskuterar detta.

2. Jag har tagit upp detta med vår- och höstdagjämning. Du är helt tyst.

3. Vilka EGNA tester har du gjort?

Till er andra, ska vi nu enbart fokusera på dessa tre punkter? Mig vill studenten777 inte diskutera uppenbart. Men om vi enbart lägger fokus på dessa tre punkter med studenten777 så kanske vi kan bocka av dessa.

Vi får sluta ta och förklara alla nya saker som plattskallarna gång på tar upp enbart för att slippa diskreta bevisen mot FE.
Om tex studenten777 tar upp något nytt så ignorerar ni/vi det. Är ni med på detta?

Parabolerna verkar vara riktade mot något på land, en hög punkt. Varför pekar de så pass lågt annars? Någon parabol borde ju peka på en satellit "norrut"

Vår höst dagjämning förklaras av att FE solens cirklar varierar

Mina egna tester baseras på logik och observationer av andra experiment. Jag inväntar att ha råd med bra kamera och zoom så ska jag börja med solnedgångar. Sen lasers när jag hittat nåt bra ställe. Ingen stress, det verkar krylla av redan bra experiment som falsifierar rund jord. Lita på mig jag kommer göra testerna själv. Annars kommer jag aldrig få "ro"
Citera
2019-08-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777

Komigen bota min FE(ber) snälla. Borde vara superenkelt för Fuglesang och CO att döda hela FE klubben. Men det sker inte...

Det är verkligen superenkelt. Ta fram en vanlig jordglob.

På jordgloben stämmer alla avstånd, alla ytors storlek och alla vinklar med de observationer som har gjorts i hundratals år. Och det överallt, över hela jorden.
Slutsats: Jordgloben är en helt korrekt avbildning av jorden.

På ett platt kartblad som omfattar hela jorden blir alltid något av det ovanstående fel, eftersom alla är projektioner av den sfäriska jorden på ett platt papper. Tillexempel, den plattjordskarta som är den vanligaste ger helt fel avstånd och helt fel ytor, särskilt söder om ekvatorn.

Mercatorprojektionen gör att Grönland ser ut att vara större än Australien, i själva verket är det tvärtom.

Tycker inte ni plattjordare att det är konstigt och besvärande att INGEN, absolut ingen, har kunna visa på ett platt papper hur den platta jorden ser ut?
Citera
2019-08-12, 18:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Parabolerna verkar vara riktade mot något på land, en hög punkt. Varför pekar de så pass lågt annars? Någon parabol borde ju peka på en satellit "norrut"

Mina egna tester baseras på logik och observationer av andra experiment. Jag inväntar att ha råd med bra kamera och zoom så ska jag börja med solnedgångar. Sen lasers när jag hittat nåt bra ställe. Ingen stress, det verkar krylla av redan bra experiment som falsifierar rund jord. Lita på mig jag kommer göra testerna själv. Annars kommer jag aldrig få "ro"

Kolla här då, parabolantenner nära ekvatorn. Tevetittarna måste rikta dem precis rakt upp för att få någon signal.

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-0c82e14cbb19ba98269245793f3c35f2.webp

I Sverige - som ju ligger rätt långt norrut - behöver vi rikta dem betydligt flackare.
Senast redigerad av Clay Allison 2019-08-12 kl. 19:29.
Citera
2019-08-12, 19:06
Medlem
constants avatar
Citat:
De pekar åt där satelliten befinner sig. Om man skulle placera satelliten högre skulle den falla ur sin omloppsbana.

Satelliterna placeras runt ekvatorn för att följa jordens rotation, därför har du inga geostationära satelliter norrut.

Dock, trots att du nu fick denna kunskap så förstår du ändå inte. Sorgligt, men sant.
Citera
2019-08-12, 19:07
Medlem
Citat:
För att det är offsetparaboler.

Citat:
I så fall måste hastigheten på solen minska i den inre cirkeln och öka i den yttre. Men så sker inte.
Citera
2019-08-12, 19:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Komigen bota min FE(ber) snälla. Borde vara superenkelt för Fuglesang och CO att döda hela FE klubben. Men det sker inte...
De och många andra försöker verkligen, men om man som du är faktaresistent och dessutom tror att alla på hela jorden försöker att hjärntvätta dig, då kommer inte deras information att gå fram. Den här tråden är ett utomordentligt bevis för det.
Citera
2019-08-12, 19:15
Medlem
madtops avatar
Citat:

Absolut inte.
På höst och vårdagjämningen går solen upp rakt i öster och ner rakt i väster. På samtliga platser på jorden.

Det är fullständigt omöjligt med "FE solens cirklar".

Citat:
Annars kommer jag aldrig få "ro"

Ovan enkla observation borde vara tillräckligt för dig. Om inte så har vi hundratals fler.
Senast redigerad av madtop 2019-08-12 kl. 19:24.
Citera
2019-08-12, 19:44
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det är verkligen superenkelt. Ta fram en vanlig jordglob.

På jordgloben stämmer alla avstånd, alla ytors storlek och alla vinklar med de observationer som har gjorts i hundratals år. Och det överallt, över hela jorden.
Slutsats: Jordgloben är en helt korrekt avbildning av jorden.

På ett platt kartblad som omfattar hela jorden blir alltid något av det ovanstående fel, eftersom alla är projektioner av den sfäriska jorden på ett platt papper. Tillexempel, den plattjordskarta som är den vanligaste ger helt fel avstånd och helt fel ytor, särskilt söder om ekvatorn.

Mercatorprojektionen gör att Grönland ser ut att vara större än Australien, i själva verket är det tvärtom.

Tycker inte ni plattjordare att det är konstigt och besvärande att INGEN, absolut ingen, har kunna visa på ett platt papper hur den platta jorden ser ut?

Bara jämföra nasas globbilder över tid så har ytorna förändrat sig markand.

Debunked
Citera
2019-08-12, 19:50
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Absolut inte.
På höst och vårdagjämningen går solen upp rakt i öster och ner rakt i väster. På samtliga platser på jorden.

Det är fullständigt omöjligt med "FE solens cirklar".

Ovan enkla observation borde vara tillräckligt för dig. Om inte så har vi hundratals fler.

Tänk dig ett cykelhjul på en pinne. Pinnen hålls som ett paraply och vinklas olika vilket medför höst och vårdagjämning.
Citera
2019-08-12, 19:51
Medlem
Citat:

Debunked
Och vad har detta med en jordglob att göra?
Ytterligare ett inlägg med samma idiotier som du har vräkt ur dig förut. Som inte har någonting med min jordglob (tillverkad innan NASA grundades) att göra.

Men naturligtvis: Du kan inte bemöta mitt inlägg med annat än ovidkommande svammel.
Senast redigerad av pewana 2019-08-12 kl. 19:55.
Citera
2019-08-12, 19:53
Medlem
constants avatar
Citat:

Debunked
Men om nu NASA:s bilder av jorden är manipulerade, vilket du påstår. Varför skulle de då publicera bilder där jorden ser olika ut?
Citera
2019-08-12, 19:54
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det hjälper inte. Jordens massa och därmed gravitationskraft är så oerhört mycket större.

Nej, det menar jag verkligen inte. Enligt newtons rörelselagar så förblir ett stillastående objekt stilla om det inte påverkas av en kraft. Vilken kraft skulle flytta vattnet från trasan menar du? Kraften i vridningen flyttar vattnet tull trasans utsida. Ytspänningen fixar resten.

Fortfarande roade av nasas tidsbegränsade gravity experiment? ingen som har ett längre klipp som det borde svämma över av efter alla år i "rymden". under alla dessa år har ingen fångat mer än minuter långa sekvenser "proof of gravity freedom" :))))))))))

Ni verkar fan svälja vad som helst MSM spottar ur sig!

Lovar att vara tyst om någon tar fram bevis på ett längre oklippt experiment där man ser svävande magiska saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in