2017-05-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normandie01
Min pappa gick med i WorldVentures idag. Dock har han ännu inte betalat (kontouppgifterna som han angav har inga pengar). Han blev lurad av en kollega på jobbet. Hur kan jag hjälpa honom att gå ur detta?

Enligt kollegan så är blir min pappa inte medlem förrän summan har dragits från konot. Just nu så har inga pengar dragit från hans konto.

Ja, se till att din far inte går med!! Jag säger det av några års erfarenhet!! Utnyttja 'Ångerrätten' på 14 dagar!

Jag har varit medlem i WV över 3 år och har gjort många fina resor med dem, men går nu pga diverse orsaker som jag klart ogillar.
* Lite för mycket Hallelulja-känsla för min del.
* Den sk 'WV-familjen' är bara din 'familj' så länge du är positiv, vill rekrytera, jamsar med, tycker allt är 'grymt bra', osv.... Ifrågasätter du eller är kritisk, vilket jag varit, så blir du utestängd!! De vänder dig ryggen, kallar dig negativ och blockar dig från sina fb-sidor!!
* De uppmuntrar dig att du ska betala för sälj-utbildning/coaching, gå på massmöten och MEGA-möten utomlands, även BETALA för att bli volontär under dessa möten!!
* Dreamtripsen/resorna har blivit dyrare och mindre resepoäng kan dras av. Det gör att man har svårt att resa upp resepoängen, vilket blir kostbart!!
* Resorna är för korta med för dåligt innehåll, för att vilja betala en dyr flygresa till platsen. Svårt att kombinera flera Dreamtrips då de många gånger överlappar varandra, mm.
* Har upplevt att utlovat reseinnehåll ändras till det sämre eller tagits bort helt.
* Resesupporten vill inte ersätta uteblivna aktiviteter eller ta till sig kritiken, anger enbart att företaget är under tillväxt och det kan bli misstag ibland. De har funnits över 10 år så detta är skitsnack!!
* Hosten på plats kan ha mycket dålig lokalkännedom, dålig servicekänsla eller dåliga språkkunskaper.

Listan kan göras mycket längre, men, men... Jag avråder ALLA starkt att inte gå med i denna reseklubb som utger sig till att vara Världens Bästa Reseklubb!
Citera
2017-06-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

[i]World Ventures har "Del i dubbelrum" i alla sina "Dreamtrips" (Du vet inte vilket klappmongo du får dela rum med..

Vet inte vart detta kommer ifrån men låter helt galet fel eftersom man bokar ett eget rum, man kan boka som ensam resenär men oftast får man betala näst intill fullpris ändå och inte det pris som står per person.

För dom som vill veta hur man smidigast avslutar sitt medlemskap så ta hänsyn till mina tips då Pellets länk är ganska gammal och fattas minst en viktigt detalj som betyder allt.

Nummer 1. Skicka alltid från den email adress som du angav till den representant som skrev in dej eller om du själv fyllde i dina uppgifter. Detta är för att undvika problem och diskussioner med supporten då dom nekar din begäran direkt om den inte stämmer överens, räcker med en bokstav fel.

Oftast kommer inte några pengar dras efter en begäran men det är ett antal människor bakom datorn och ni förstår säkert problemet med detta. Ett tips är att innan man kontaktar supporten, logga in på kontot och uppdatera email adressen om det behövs.

2. Inkludera helst det ID nummer man fått, är inte lika viktigt längre då det brukar vara okej ändå men igen, olika individer på supporten...

3. Ange en orsak, är verkligen inte så viktigt och man kan bara säga att man inte är intresserad.

4. Återigen så är alla inte lika service inriktade och lika intelligenta på supporten så gör det väldigt tydligt att man vill avsluta hela kontot, ange båda medlemskap om man nu har både produkt och rep. Många förstår inte att det är separata medlemskap och då drygar supporten sej även om man säger avsluta konto.

5. Se till att man senast skickar in sitt email dag 14, dagen man gick med som medlem räknas som dag 1, inte dagen efter. Annars blir det väldigt långdraget även om man blivit lurad. Det är självständiga representanter så företaget är inte ansvariga, finns så klart en så kallat Codes Of Conduct som ska följas men företaget kan inte göra mycket utan klagomål och bevis på att någon bryter mot någon av dom.

Klart att i många fall om man inte ger upp kan man få pengarna tillbaka men som överallt kan man få kämpa lite vilket man helst vill undvika.

Skicka inte till den email som anges i länken utan skicka den till support@worldventures . com

Email kan ta tid att behandlas, för omedelbar hjälp så är det bättre att ringa supporten, finns ingen anledning att vara rädd för att ringa. Kan underlätta om man inte lägger sin frustration på agenterna utan anledning då det gör inte saken lättare när man bara vill avsluta sitt konto, som på alla ställen bestämmer agenterna ingenting, dom sköter sitt jobb efter instruktioner som alla andra arbetare. Är dom idioter i telefon så visst blir man arg men då är det annorlunda.

Nummer: 46 8446 85412

Har man angett sina kort uppgifter till en representant hade jag spärrat kortet definitivt då du inte kan vända dej till företaget direkt om detta. Dom har inte med den saken att göra, man får skylla sej själv om man ger en person dom detaljerna. Jag hade även uppdaterat lösenord för sitt medlems konto direkt då detta bestäms av personen som fyller i uppgifterna vid inskrivning.

Jag ber om ursäkt för långt svar men ville bara underlätta för folk.
Senast redigerad av Sneglatt 2017-06-08 kl. 22:03.
Citera
2017-06-19, 03:32
Medlem
Jag undrar om inte jag har sett ett företag som var någon slags filial för detta. De sålde tydligen riktigt billiga och bra resor (om man får tro reklamen....), som jag kanske hade velat köpa om jag hade haft tid att nöjesresa, men framförallt var de intresserade av att dra in folk till deras föreläsningar, vilket jag inte förstod eftersom det föreföll ligga utanför deras kärnverksamhet. (Nu är det ju uppenbart varför, det var pyramidspels-marknadsföringen som var grejen på föreläsningarna.)

Det kanske är läge att starta KlappMongo Incorporated som säljer fidgetspinners via en pyramidspel-princip?
Citera
2018-03-11, 10:45
Medlem
Jahapp....

Det går inte så bra för World Ventures i Norge - Deras stämning av Norska staten gick åt helvettet...

https://lovdata.no/dokument/LBSIV/av...lb-2016-190491

World Ventures är fortfarande förbjudet att bedriva verksamhet i Norge

Lite intressanta siffror för den som vill läsa länken från lovdata.no
(Kommentarerna tagna från Behindmlm - http://behindmlm.com/companies/world...yramid-scheme/)

"75% of WorldVentures members are affiliates.
In Norway between 2012 and 2013 (at the height of growth), WorldVentures’ retail revenue was less than 5.3% and 6% respectively"

"Perhaps the most damning figures however are what WorldVentures were paying out in commissions versus travel service revenue.
Between 2012 and 2013, WorldVentures generated 209,000 and 217,000 NOK in gross turnover related to travel.
Total company revenue (including affiliate fees) for the same period was 3.9 and 3.6 million NOK respectively.
Total commissions paid out? 1.1 and 1.9 million NOK respectively."

209.000 - 217.000 Nok utbetalat relaterat till resor och bonus
3,6-3,9 MILJONER NOK i inkomst
Och man betalar ut 1,1-1,9 MILJONER i Comissions till klappmongon!!!

Varför gör man inte systemet så att istället för att betala klappmongon i Bonus för att dom värvar medlemmar - se till att merparten av dessa pengar går till bonus för resor köpta o.s.v.
Dels skulle det gynna vanliga medlemmar - men även så skulle företaget dessutom få bedriva legitim verksamhet...

Just ja - det är klappmongon vi har att göra med... Dom har ju ingen IQ och förstår inte....
Citera
2018-07-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reslust
Ja, se till att din far inte går med!! Jag säger det av några års erfarenhet!! Utnyttja 'Ångerrätten' på 14 dagar!

Jag har varit medlem i WV över 3 år och har gjort många fina resor med dem, men går nu pga diverse orsaker som jag klart ogillar.
* Lite för mycket Hallelulja-känsla för min del.
* Den sk 'WV-familjen' är bara din 'familj' så länge du är positiv, vill rekrytera, jamsar med, tycker allt är 'grymt bra', osv.... Ifrågasätter du eller är kritisk, vilket jag varit, så blir du utestängd!! De vänder dig ryggen, kallar dig negativ och blockar dig från sina fb-sidor!!
* De uppmuntrar dig att du ska betala för sälj-utbildning/coaching, gå på massmöten och MEGA-möten utomlands, även BETALA för att bli volontär under dessa möten!!
* Dreamtripsen/resorna har blivit dyrare och mindre resepoäng kan dras av. Det gör att man har svårt att resa upp resepoängen, vilket blir kostbart!!
* Resorna är för korta med för dåligt innehåll, för att vilja betala en dyr flygresa till platsen. Svårt att kombinera flera Dreamtrips då de många gånger överlappar varandra, mm.
* Har upplevt att utlovat reseinnehåll ändras till det sämre eller tagits bort helt.
* Resesupporten vill inte ersätta uteblivna aktiviteter eller ta till sig kritiken, anger enbart att företaget är under tillväxt och det kan bli misstag ibland. De har funnits över 10 år så detta är skitsnack!!
* Hosten på plats kan ha mycket dålig lokalkännedom, dålig servicekänsla eller dåliga språkkunskaper.

Listan kan göras mycket längre, men, men... Jag avråder ALLA starkt att inte gå med i denna reseklubb som utger sig till att vara Världens Bästa Reseklubb!
3 bortkastade år - tyvärr för din del (Dom har inte haft en enda resa som varit billigare - bevisat flertalet gånger i tråden)

Men - för att komma med lite nyheter - det kan vara farligt att hoppa av och hoppa på något annat just nu...

World Ventures jagar avhoppare med ljus och lykta för att stämma dom(!!!!)

Och dessutom så har Bluff å Båg enorma problem med utbetalningarna av bonusarna!
Verkar ha varit problem sedan Sep/Nov 2017 och folk verkar hoppa av - och WV verkar försöka stämma folk....

http://behindmlm.com/companies/world...d-commissions/

http://behindmlm.com/mlm/choosing-a-...d-commissions/

Tror vi ser slutet på denna patetiska bluff äntligen!
Citera
2019-02-08, 09:29
Medlem
Lite dåligt med uppdateringar nu på länge efter alla ekonomiska problem som uppstod. Ingen som är medlem eller rep som har något nytt att komma med? Dom är ju ännu kvar och har gott om medlemmar och jobbar ännu på att rekrytera fler så dom gick inte under trots omständigheterna. Tydligen har ju så klart dom tappat mycket och ledare tappat iallafall hälften av sina månatliga inkomster.

Säga vad man vill men dom går inte under allt för lätt! Vilket måste innebära att det har kommit in pengar från någonstans.

Tydligen är det många från WorldVentures som gått över till ett nytt mlm vid namn MaVie.

Skaparen av MaVie har blivit stämd av WV och varit inblandad på något sätt och stulit information och med första glans över detta företag så skriker det av WV och DreamTrips.

Inte förvånande då även det verkar som att många ledare och även presidenter m.m. från WV är nämnda av WV i sin stämning mot nya företaget för dom arbetar med MaVie på något sätt. I länken står det att dom är 6 stycken från höga positioner inom WV. Hört personligen att en av dom är med sanning inom Mavie numera.

"WorldVentures is not only entangled in litigation with national governments—it’s also fielding multiple lawsuits against ex-members including David Wood (yes the same David Wood who now claims to be God), Carlos Rogers (U.S.) who is owed almost $100,000 in commissions, Devraj and Cassandra Soojay (South Africa), and James Lee (Singapore). The company is also suing Abboud Barakat for stealing confidential and proprietary information regarding customers, suppliers, and marketing and sales strategies after a deal fell through last year. Barakat has since gone on to start a new MLM called MaVie."

Källa: https://behindmlm.com/companies/worl...r-competition/

Har vi ett nytt MLM som kommer ta över många Svenskars liv i WV anda? Dom kan ju tydligen förbättra våra liv genom vårat DNA och basera deras produkter i deras butik som man kan handla i genom poäng system och just det, kostar ju ett medlemskap att få tillgång till det och även deras wellness resor plus man kan sälja det vidare så klart.

Skulle vara intressant om någon med inblick i WV har fått en personlig erfarenhet gällande något av detta?
Citera
2019-08-12, 14:11
Medlem
Hur går det för dom i Sverige?
Citera
2019-08-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hur går det för dom i Sverige?

Ingenting - absolut helt borta...

Testade och googla på alla möjliga konstellationer och alla sidor som kommer upp är
från "guldåren" 2015-2016.....

Folk har förstått att Bluff å Båg AB är dyrare än alla sidor som finns på nätet och
att dessutom betala en månadsavgift för att få förmånen att köpa dyrare resor faller ingen i smaken precis...

Att det sedan inte handlar om att sälja resor - utan sälja positioner är ytterligare en spik i deras Svenska kista. (Norge är ju nedstängt som alla redan vet)
Citera
2019-08-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ingenting - absolut helt borta...

Testade och googla på alla möjliga konstellationer och alla sidor som kommer upp är
från "guldåren" 2015-2016.....

Folk har förstått att Bluff å Båg AB är dyrare än alla sidor som finns på nätet och
att dessutom betala en månadsavgift för att få förmånen att köpa dyrare resor faller ingen i smaken precis...

Att det sedan inte handlar om att sälja resor - utan sälja positioner är ytterligare en spik i deras Svenska kista. (Norge är ju nedstängt som alla redan vet)
Tack! Intressant! Och Fredrik Ahlber* eller vad han heter som var frontfigur från Göteborg?
Citera
2019-08-13, 15:28
Medlem
Citat:
Tack! Intressant! Och Fredrik Ahlber* eller vad han heter som var frontfigur från Göteborg?

Det där klappmongot hade jag glömt

https://www.facebook.com/fredriksdream

Nä... Har inte gått så bra i hans liv...
Han drömmer vidare om sina miljoner - men några foton (Åtminstonde publika) som härrör till Dreamtrips lyser med sin frånvaro - dom som finns är 3-4 år gamla

Hans "Team Wondertrips" försvann lika fort som dom kom....

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

www.wondertrips.se (Hemsidan borttagen)
Citera
2019-08-13, 15:36
Medlem
Hej!

Citat:
Det där klappmongot hade jag glömt

https://www.facebook.com/fredriksdream

Nä... Har inte gått så bra i hans liv...
Han drömmer vidare om sina miljoner - men några foton (Åtminstonde publika) som härrör till Dreamtrips lyser med sin frånvaro - dom som finns är 3-4 år gamla

Hans "Team Wondertrips" försvann lika fort som dom kom....

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

www.wondertrips.se (Hemsidan borttagen)
ha ha ha han är minst sagt speciell ha ha ha. Han är faktiskt inte korkad men minst sagt överentusiastisk.

Han har jobbat som busschaufför i många år så han har bidragit mer till samhället än vad de flesta här!
Citera
2019-08-13, 19:14
Medlem
Citat:
ha ha ha han är minst sagt speciell ha ha ha. Han är faktiskt inte korkad men minst sagt överentusiastisk.

Han har jobbat som busschaufför i många år så han har bidragit mer till samhället än vad de flesta här!
Men det kan ju inte vara sant....

Alla i Dreamtrips/World Ventures tjänar ju pengar utan att behöva göra något!
Det är ju en passiv inkomst...

kan inte stämma att han kört buss i många år - det är en lögn (Ironi...)

https://www.instagram.com/dreamtrips_sverige/ -> 123 veckor sedan sista bilden...

https://twitter.com/dreamtripsswe -> 4 April sedan sista tweeten

Stackars klappmongon som gick in med FIAT pengar ighopp om passiv inikomst för en produkt som är (var) helt värdelös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in