2019-08-12, 11:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Hoppsann!
Tänker man på LW och dessa ord hon sa efter en av anmälningarna att hon var rädd att det kunde bli värre, och är man medveten om hur misshandlade kvinnor beter sig, resonerar, reagerar, så blir man direkt misstänksam att hon visste vad som komma skall, redan så tidigt dessutom!
Tänker samtidig på HD, en gift kvinna som är trött och sliten, är det efter att hon åkt känslomässig berg och dalbana i flera år?
Lögner, svek, otrohet?
Misshandel anmäld och nedlagd för att SD har talets gåva?
Varför hon varit nedstämd/låg/sliten har väl aldrig riktigt bekräftats, men man undrar allt om inte SD är själva orsaken till det? Lekte han katt och råtta lekar med LW, så har han nog gjort det tillräckligt med HD så hon tröttnade och blev utmattad tänker jag!?
Hur tänker du kring detta?

Är det överhuvudtaget bekräftat att HD varit "sliten" och "utmattad"? Det kan nämligen mycket väl vara en trådsanning. Och du verkar okritiskt vilja föra den vidare.

Visserligen har HD av naturen ganska bleka anletsdrag, men att döma av hennes gedigna geocachande genom åren verkar det inte finnas ett verifierat stöd för att hon skulle ha varit allvarligt "sliten och utmattad".
Citera
2019-08-12, 11:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är standardbeteende för kvinnor som är utsatta för hot och trakasserier från sina ex.
Många blir nästan ihjälslagna men vill ändå inte anmäla för då blir det ännu värre.
Hjälpen från samhället uteblir och offret dör innan någon inser hur allvarligt det är.
Det finns mer om det här på roks hemsida som 'notknapparen' hänvisade till. Men där handlade det väl mer om våld inom familjen, och nu verkar ju den här tidigare bilden inte riktigt stämma, den om att SD skulle ha varit "den man hon levde närmast". Vet vi någonting om vilken slags relation LW egentligen hade till SD?

Citat:
Det kanske började med petitesser, om man nu ska kalla bl a knoggnuggningen för en petitess, men sedan märkte hon att allt blev värre efter anmälan.

Då hade han uppnått det mål som misshandlande män brukar ha, att ta till grövre och grövre medel men ändå klara sig undan.

Eftersom jag inte känner någon av de inblandade så är det här naturligtvis spekulation.
Nä, det är ju svårt att veta. Är det förresten utrett att en sk. "knoggnuggning" har skett? I det sekretessbelagda material som läckte ut fanns väl bara LW:s anmälan, och vi fick väl aldrig ta del av SD:s version av vad som kan ha hänt i bilen?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-12 kl. 11:59.
Citera
2019-08-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, du verkar gilla sådana polariseringar. Jag ser det nog snarare som en tråd där många sprider obekräftade uppgifter, medan andra försöker hänga med och förstå vad som faktiskt är sant.

T.ex. har du i många inlägg hävdat att pastorn skall ha idkat könsumgänge/bedrivit otukt med mannen hon vigde, och att det här dessutom skall ha skett regelbundet och under flera års tid. Har du något belägg för det här, eller kan det möjligen vara en sk. trådsanning du gärna vill sprida?
Nej, jag har inte ens belägg för att hon varit pastor.
Jag tvingas lita på de uppgifter som framförs
på olika ställen.

Men när det gäller frågan om en långvarig sexuell relation med SD ens har förekommit, kanske du vet att berätta mer?
Har SD nånstans förnekat detta?
Har SD berättat nåt för dig som gör att du ifrågasätter mina [vidarebefordrade] uppgifter gällande långvarigt smygsex mellan honom och LW?
Citera
2019-08-12, 12:53
Medlem
Citat:
Välkommen tillbaka!Det är väl rätt sannolikt att HD inte mådde bra tillsammans med SD. Vare sig han orsakade hennes sjukdom eller inte så har hans attityd säkert påverkat henne till att må sämre.

Men jag förstår inte att HD har återupptagit ett intensivt umgänge med SD efter att LW blev mördad.

Är hon rädd för honom och vågar inte avvisa honom?
Det verkar konstigt om LW skulle ha varit det enda problemet mellan dem.
Relationen mellan SD och LW kände hon ju inte till särskilt länge om man ska tro det som står i tråden.

Tack så mycket det är trevligt att vara tillbaka!
Om vi återigen tänker oss att SD gillar katt å råtta lekar, för att ha kontroll och makt, där kvinnorna får åka känslomässig berg och dalbana.
Så är det ju oftast kvinnan dessa män skaffat barn med, som är den viktigaste kvinnan för dom, även om kvinnan tröttnar fullkomligt på lekarna, så den lekfulle mannen måste få upplevas en annan kvinnas känsloliv genom att vässa klorna i henne.
Motivet till mordet blir detsamma i så fall, precis som jag tror du varit inne på tidigare, eller så var det någon annan.
Förlusten av HD, måste varit enorm, särskilt när han inte hade någon att vässa klorna i längre, dvs LW.
Jag har en känsla av att du kan ha helt rätt, att hon inte vågar annat än vara honom till lags, eller inte har något annat val, likt Mr Gray med de 50 nyanserna för de som förstår detta lättare.
Makt och kontroll, är detta möjligt eller omöjligt? Jag finner det mycket möjligt att det är just nånting sånt, när man läser igenom tråden och lyssnar in, så slutar det ändå på en sådan bild av något slag. Huruvida han är GM eller inte återstår förstås, det finns ju fler MGM.
Citera
2019-08-12, 12:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det överhuvudtaget bekräftat att HD varit "sliten" och "utmattad"? Det kan nämligen mycket väl vara en trådsanning. Och du verkar okritiskt vilja föra den vidare.

Visserligen har HD av naturen ganska bleka anletsdrag, men att döma av hennes gedigna geocachande genom åren verkar det inte finnas ett verifierat stöd för att hon skulle ha varit allvarligt "sliten och utmattad".
I början av tråden stod det rätt mycket om att HD hade varit sjukskriven.
Det fanns olika teorier och förklaringar, bl a utbrändhet.

Jag tror att det var någon "SD-kramare" som försökte bortförklara SD:s otrohet med att det bara handlade om sex, eftersom HD var för "trött" för att vara intresserad.

Sedan var det någon annan som påstod sig ha hört från HD att det var skönt att SD hade en annan så att hon slapp "ställa upp".

Detta är fritt ur minnet. Någon som är bättre på att leta kanske kan hitta dessa inlägg.

Det här ska inte uppfattas som kritik av HD.
Däremot visar det vilken skitstövel SD är som inte ställde upp för sin dåvarande fru när hon behövde hans stöd.
Citera
2019-08-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Gilgrissom..här är det mycket trådsanningar, men du verkar inte heller veta om det är just en trådsanning eller fakta, eftersom du formulerar dig som du gör och frågar mig, eller hur!

Och huruvida hon är vit eller svart gör jag inte såna antaganden. Hon ser väldigt sliten ut på flera foton som jag sett, flera postare har skrivit om detta, om det är pga samma foton vi tittat på eller om det är för att de faktiskt känner HD vet vi inte heller, detta är ett anonymt forum så mycket svårt att veta.
Hur detta faktlskt är, kanske du kan ta på dig uppgiften att forska i om du vill, oavsett hennes färg på huden, så vi faktislt vet säkert. För vi kan ju kontrollera dina uppgifter sen, eller nej det blir omöjligt.
Gilgrissom det är ett anonymt förum, ingen vet vem som talar sanning här, eller hur!
Citera
2019-08-12, 13:16
Medlem
Citat:
I början av tråden stod det rätt mycket om att HD hade varit sjukskriven.
Det fanns olika teorier och förklaringar, bl a utbrändhet.

Jag tror att det var någon "SD-kramare" som försökte bortförklara SD:s otrohet med att det bara handlade om sex, eftersom HD var för "trött" för att vara intresserad.

Sedan var det någon annan som påstod sig ha hört från HD att det var skönt att SD hade en annan så att hon slapp "ställa upp".

Detta är fritt ur minnet. Någon som är bättre på att leta kanske kan hitta dessa inlägg.

Det här ska inte uppfattas som kritik av HD.
Däremot visar det vilken skitstövel SD är som inte ställde upp för sin dåvarande fru när hon behövde hans stöd.

Precis så bra du uttrycker dig, han verkar helt enkelt tagit en ny leksak när han slitet ut den gamla. Men det verkar också som att den gamla slitna är tryggast och mest lättstyrd, jag tror inte hon har ork att kämpa emot. Hon ser i alla fall sån ut, om jag nu tolkar bilderna rätt.
Tillägger då, att en bild säger mer än 1000 ord, väl värt att tänka på
Citera
2019-08-12, 13:49
Medlem
Citat:
Gilgrissom..här är det mycket trådsanningar, men du verkar inte heller veta om det är just en trådsanning eller fakta, eftersom du formulerar dig som du gör och frågar mig, eller hur!

Och huruvida hon är vit eller svart gör jag inte såna antaganden. Hon ser väldigt sliten ut på flera foton som jag sett, flera postare har skrivit om detta, om det är pga samma foton vi tittat på eller om det är för att de faktiskt känner HD vet vi inte heller, detta är ett anonymt forum så mycket svårt att veta.
Hur detta faktlskt är, kanske du kan ta på dig uppgiften att forska i om du vill, oavsett hennes färg på huden, så vi faktislt vet säkert. För vi kan ju kontrollera dina uppgifter sen, eller nej det blir omöjligt.
Gilgrissom det är ett anonymt förum, ingen vet vem som talar sanning här, eller hur!

Citat:
Precis så bra du uttrycker dig, han verkar helt enkelt tagit en ny leksak när han slitet ut den gamla. Men det verkar också som att den gamla slitna är tryggast och mest lättstyrd, jag tror inte hon har ork att kämpa emot. Hon ser i alla fall sån ut, om jag nu tolkar bilderna rätt.
Tillägger då, att en bild säger mer än 1000 ord, väl värt att tänka på

Det som framkommit är att HD varit sjukskriven ofta för depressioner och då på "läkarens" inrådan enligt EGT åkt land och rike runt för att geocacha.
Nu tror ju inte jag att man blir sjukskriven så ofta och mycket som hon varit för att på "läkarens" inrådan cacha. Hennes arbetskamrater tyckte inte om det iaf, hon sjukskrev sig ofta med kort varsel, varefter hon skrev glada loggar på geocaching.
HD var även skjukskriven dagen för mordet.
Citera
2019-08-12, 14:05
Medlem
[quote=Carinah78|68368362]
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tar din avslutande mening först:
Bara för att flera postare här "bekräftat" nånting, innebär inte det implicit att det som påstås måste vara sant.
För att ta ett mig själv näraliggande exempel, finns det många här i tråden som anser mig vara en otrevlig person. De har alla fel.

När det gäller det du skriver om SJ och vad jag anser om vederbörande som trådsanningsskapare, så medger ju inte trådens topic den sortens diskussioner.
Dock tycker jag mig ha förstått att h*n inledningsvis postade inlägg där h*n höll SD som sannolik mördare, till att ha svängt.
Ang det jag fetat:
Så om de tidiga inläggen om att SD nog är LW:s mördare inte stämmer med verkligheten, får man kanske säga att h*n då skapade trådsanningar.

Ang grillen:
Jaså, LW hade ingen fin grill eller nåt annat stöldbegärligt på sin uteplats? Tack för info!
Då minskar ju sannolikheten för att min teori om ett par pundare som mördare skulle vara korrekt.

Om det ovan fetade, har de andra tråddeltagare ANSETT att du är otrevlig mot dom?
Det är en milsvid skillnad att tycka någon är otrevlig, en subjektiv bedömning, mot att bekräfta ett hot mm man sett som tex ett sms, dvs ingen bedömning utan en BEKRÄFTELSE. Att ANSE att du är otrevlig är ingen BEKRÄFTELSE

Det andra fetade.. stön nu är du sådär jobbig igen. Om en tråddeltagare gång på gång upprepar att hot och trakasserier aldrig förekommit, trots att flera BEKRÄFTAT det, och personen i fråga inte haft/ har någonting som kan bevisa det, måste du väl ändå hålla med om att personen försöker skapa trådsanningar?
Snoris är ju som vi vet en som förhärligar bla kvinnomisshandel och skyller som alla andra kvinnomisshandlare på offret. Dvs det fanns skäl att misshandla kvinnan, hon förtjänade det osv, så det är väldigt sorgligt att du själv som kvinna stöttar och uppmuntrar detta.
Citera
2019-08-12, 14:54
Medlem
Citat:
Det som framkommit är att HD varit sjukskriven ofta för depressioner och då på "läkarens" inrådan enligt EGT åkt land och rike runt för att geocacha.
Nu tror ju inte jag att man blir sjukskriven så ofta och mycket som hon varit för att på "läkarens" inrådan cacha. Hennes arbetskamrater tyckte inte om det iaf, hon sjukskrev sig ofta med kort varsel, varefter hon skrev glada loggar på geocaching.

Håller med dig, det låter underligt att en läkare som skulle sjukskriva någon med uppmaning att geocacha, såvida det inte är en psykisk sjukdom hon sjukskrivs för och som behöver stärkas upp med fysisk aktivitet för att må bättre psykiskt. Och inte bara ligga hemma på soffan vid en sjukskrivning. En tanke bara.
Kan ju vara helt tvärtom att just hennes läkare aldrig någonsin skulle ordinera fysisk aktivitet under sjukskrivningstiden förstås. Kort varsel låter ju ännu mer underligt förstås.
Men det har varit mycket sånt här som cirkulerat så jag tror att det ligger något i det att hon på något vis inte mår bra. Frågan är vad?
Dagen före mordet är ju lika konstigt, men kan båda ligga bakom mordet menar du?
Fubderar ändå på om HD vet eller anar något som får henne att grubbla och må dåligt eftesom hon ser så sliten ut? Är det därför SD vaktar henne hela tiden?
De har inte betett sig som ett nyseparerat par där den ene dessutom är misstänkt mördare av älskarinnan. Kan SD ha hållhakar på HD?
Eller håller de ihop såhär för att de faktiskt litar på varann?
Folk runt dom kan ju säkert ana för de både sett och vet saker sen tidigare. Men det verkar tyst på information, undrar vad det beror på?
Citera
2019-08-12, 15:27
Medlem
Citat:
Det har förekommit SÅ många motsägelser kring HD i tråden. Sjukskriven verkar de flesta vara överens om men oklart när (Zymbal skrev att HD bara bytt pass på morddagen) och för vad (utmattning, förlossningsdepression, underlivsoperation, minns jag) har det varit olika bud om. Mysko!

OM det ligger ngt i JMs påstående att det funnits en GM och en medhjälpare och kanske t.o.m. en anstiftare till mordet på LW, kan det ju vara i ngn sådan konfiguration SD och HD har hållhakar på varandra. För en tid sedan kom ett påstående om att HD och MH skulle vara kollade och avskrivna. Alibi gissar jag. I så fall kan HD förstås kanske anklaga sig själv som anstiftare om hon svurit inför SD eller JG ang LW, men som hållhake låter det klent. Snarare är hon manipulerad, tror jag.
Citera
2019-08-12, 15:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det har förekommit SÅ många motsägelser kring HD i tråden. Sjukskriven verkar de flesta vara överens om men oklart när (Zymbal skrev att HD bara bytt pass på morddagen) och för vad (utmattning, förlossningsdepression, underlivsoperation, minns jag) har det varit olika bud om. Mysko!

OM det ligger ngt i JMs påstående att det funnits en GM och en medhjälpare och kanske t.o.m. en anstiftare till mordet på LW, kan det ju vara i ngn sådan konfiguration SD och HD har hållhakar på varandra. För en tid sedan kom ett påstående om att HD och MH skulle vara kollade och avskrivna. Alibi gissar jag. I så fall kan HD förstås kanske anklaga sig själv som anstiftare om hon svurit inför SD eller JG ang LW, men som hållhake låter det klent. Snarare är hon manipulerad, tror jag.
Jag kommer inte ihåg vem som skrev det men jag kommer ihåg att jag inte bedömde det som trovärdigt.
Varför skulle någon informera tråden om att just de två var avskrivna?
Det var nog bara någon som var vän med dem som ville avleda uppmärksamheten när de diskuterades i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in