2019-08-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eftersom MGM:s bägge föräldrar arbetar som lärare har jag svårt att tro att ju de skulle ha velat lämpa uppfostringsansvaret över sitt barn på sina kollegor.
Ännu en dold hemlighet är att jag känner en del lärare som dessutom är kassa föräldrar.
Citera
2019-08-11, 17:36
Medlem
Cosanostra99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, det är inte ovanligt. Eller så väljer föräldraskapet att tro på sitt barns tillrättalagda version om att barnet är ett oskyldigt offer, istället för på lärarens version om barnets beteende. Graden av omogna vuxna föräldrar är så omfattande att de vanligtvis misstror den vuxne, och tar parti för deras lilla kung och drottning som har tillåtelse att styra och bestämma hemmavid. Efter den besvikelsen bestämmer sig många av den kategorin föräldrar för att gå in i krig mot läraren. De ska anklaga läraren hos rektorn, anmäla vederbörande till Skolverket etc. I medierna beskrivs en skola i kris, men saken är att det är en dold hemlighet, att föräldraskapet är ett kaos. Där är den verkliga nyckeln, symptom som blir tydliga i skolmiljö, eller på fritid.
Ja... Så kan det vara.

Själv har jag ganska stort kontrollbehov å "förhör" mina ungar kring vad som sker i skolan, bland vänner mm så jag är ganska så förbered på vad som eventuellt kan komma fram vid säg ett utvecklingssamtal.
Självklart är min bild bara ur barnets perspektiv som inte nödvändigtvis överensstämmer med lärarens, men vi brukar reda ut det. Inför barnet kan jag ta dennes parti, men har även hänt att bara vi vuxna pratat ensamna en stund efteråt å försökt hitta ett sätt för att motverka missförstånd eller göra upp en handlingsplan samt ha fortlöpande kontakt.
Senast redigerad av Cosanostra99 2019-08-11 kl. 17:42. Anledning: Felformulering
Citera
2019-08-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor