2019-08-11, 08:37
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl1950
Jag har tillgång till ett polisförhör med Ebbe Carlsson där han bekräftar OP:s amorösa relation till ER samt att LP kände till denna. EC hävdade dessutom att OP hade multipla kvinnorelationer. Bl a ska han ha haft intima relationer till unga damer som följde med på utrikes tjänsteresor. En kvinnokarl med andra ord.

Tidpunkten för förhöret har betydelse eftersom det hävdas att EC
inte alltid låg bra till hos OP.
Citera
2019-08-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Jag skriver åt en person som är rädd att uttala sig, han fruktar att han blir " bortplockad " om han berättar.

Han säger kort och gott att alla vet att det var polis P*r Hörb*rg som sköt Olof Palme.

Själv famlar jag i mörker, har ingen idé eller åsikt, konspiration? ja kanske.
Tror att det aldrig kommer att lösas.

Aha. Ett nytt namn! Var var han polis? Lever han?
Citera
2019-08-11, 09:15
Medlem
Citat:
Jag har tillgång till ett polisförhör med Ebbe Carlsson där han bekräftar OP:s amorösa relation till ER samt att LP kände till denna. EC hävdade dessutom att OP hade multipla kvinnorelationer. Bl a ska han ha haft intima relationer till unga damer som följde med på utrikes tjänsteresor. En kvinnokarl med andra ord.

Då lägger man väl upp detta dokument här!
Citera
2019-08-11, 10:52
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag skriver åt en person som är rädd att uttala sig, han fruktar att han blir " bortplockad " om han berättar.

Han säger kort och gott att alla vet att det var polis P*r Hörb*rg som sköt Olof Palme.

Citat:
Ursprungligen postat av Klippo

1984 fanns det ingen person med det namnet inom Stockholmspolisen i vilket fall....

Men om det skulle stämma så har väl du mer eller mindre skickat din kontakt i döden?
Han har berättat för dig... och nu är namnet ute...
Citera
2019-08-11, 11:59
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

När skulle EC ha blivit förhörd av polis? Inte inom Palmeutredningen?
Betvivlar dina uppgifter....
Citera
2019-08-11, 12:04
Medlem
Citat:

Är det inte P*r Jörl*n som avses? Han sågs av ett vittne på mordkvällen ca 23.05 i korsningen Tunnelgatan/Olofsgatan. Vittnet ser honom först prata med polis i en polisbil som sen åker mot trafiksignalerna på Drottninggatan. Vittnet passerar sen mannen på 1 m avstånd och hör honom prata i walkie-talkie. WT mannen säger något om att operation Elsa eller Alfa var igång och att objektet var på Sveavägen. Vittnet kommer att identifiera mannen i maj 87 då han ser honom på TV tillsammans med HH (han var en av HHs livvakter). Det här vittnet gör även andra intressanta iakttagelser. Bl a ser han senare på Drottninggatan samma bil som Ingrid/Sunneva. Den bilen passerar han och lägger märke till att det är en Ford Scorpio 2.8 l svart. Han ser att den har utrustning som spaningsbilar, dator högtalare, antenner och den har olika registreringsnummer fram och bak. Trolig Säpo bil.
Citera
2019-08-11, 14:57
Avslutad
Kan inte läsa hela tråden för att kolla. Men stämmer det att snubben från Mörbyligan kollades upp av polisen efter mordet. sett en el mer eller mindre trovärdiga referser till det
Citera
2019-08-11, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerluck
Är det inte P*r Jörl*n som avses? Han sågs av ett vittne på mordkvällen ca 23.05 i korsningen Tunnelgatan/Olofsgatan. Vittnet ser honom först prata med polis i en polisbil som sen åker mot trafiksignalerna på Drottninggatan. Vittnet passerar sen mannen på 1 m avstånd och hör honom prata i walkie-talkie. WT mannen säger något om att operation Elsa eller Alfa var igång och att objektet var på Sveavägen. Vittnet kommer att identifiera mannen i maj 87 då han ser honom på TV tillsammans med HH (han var en av HHs livvakter). Det här vittnet gör även andra intressanta iakttagelser. Bl a ser han senare på Drottninggatan samma bil som Ingrid/Sunneva. Den bilen passerar han och lägger märke till att det är en Ford Scorpio 2.8 l svart. Han ser att den har utrustning som spaningsbilar, dator högtalare, antenner och den har olika registreringsnummer fram och bak. Trolig Säpo bil.

Utveckla gärna det fetade om olika registrerings nummer,
på fram respektive bak plåten.
Skulle detta vara vanligt förekommande på Säpos bilar ?
Citera
2019-08-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Utveckla gärna det fetade om olika registrerings nummer,
på fram respektive bak plåten.
Skulle detta vara vanligt förekommande på Säpos bilar ?

Nej olika registreringsnummer fram o bak var nog inte vanligt. Antagligen en miss. Däremot var Ford Scorpio vanliga som Säpo bilar och livvaktsbilar.
Citera
2019-08-11, 16:40
Medlem
Lisa-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerluck
Nej olika registreringsnummer fram o bak var nog inte vanligt. Antagligen en miss. Däremot var Ford Scorpio vanliga som Säpo bilar och livvaktsbilar.

Jag hade för mig att SÄPO använde Audi quattro bilar på åttiotalet med en skog av antenner på taket. Men förekommer det några uppgifter om en svart Ford Sierra RS i tråden?
Citera
2019-08-11, 16:52
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Ähh.. Kanske är Hagamannen som är lustig om denne polis? Var polis i Umeå
Citera
2019-08-11, 16:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
- Hur stort är det materialet, i rader och sidor?

- Kan du citera eller scanna in det?

Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
När skulle EC ha blivit förhörd av polis? Inte inom Palmeutredningen?
Betvivlar dina uppgifter....
Heheho har kommit med uppgift som ser ut exakt såhär. Jag misstänker att det hamnat i rundgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in