2019-08-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Carinah78

Som jag tidigare deklarerat, så var den avlidna kroppen däven [fuktig] och utsöndrade lik-odör då den kontrollerades av RättsLäkarna på den då aktuella mordplatsen. Den avlidna kroppen hade då fått vistats i utomhus-miljön drygt 4 dygn och 15 timmar, vilket jag i min tur tidigare deklarerat, vilket tycks ha undgått din uppmärksamhet.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Angående Hjärsta-kvinnan's då synliga kropps-skador efter misshandeln, så återkommer jag till dig och övriga medlemmar om detta Ds.
Nej, det har inte undgått min uppmärksamhet hur du har uttryckt dig om fyndet.
Låt oss inte onödigtvis förfalla till osmakligheter, men det är självklart att en kropp som under mer än fyra varma dygn legat helt oskyddad sprider liklukt.

Min poäng har ända sen starten varit hur utseendet rörande LW:s ansikte har vantolkats i termer av att det skulle ha behövt varit utsatt för en syra-/alkaliattack för att kunna bli så vederstyggligt som det var vid fyndet.
Jag har aldrig skrivit att jag utesluter att mördaren kan ha tillfogat LW:s ansikte fysiska skador, men däremot helt avfärdat tramset om medvetet framkallade kemiska skador på det.
Citera
2019-08-11, 09:44
Medlem
Om det är brukat så kraftigt övervåld på LW , med eller utan tillhygge, borde det varit fruktansvärt ansträngande för MG.
Vittnet, chauffören på motorvägen, måste ha sett mördaren när den vinglade fram utmed vägrenen.
Förmodligen var inte personen berusad utan helt utslagen av sitt övervåld på L*ena.
Citera
2019-08-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Där, just där avslöjar du dig att gå SDs ärenden.
Sedan allra första början i tråden har du konsekvent påstått att LW bara ljuger och klistrat negativa epitet på henne, att hot och trakasserier från SD inte förekommit, trots att flera uppgiftslämnare bekräftar att så är fallet

Samtidigt försöker du att tala om hur SD på alla sätt är en så hyvens kille som i själva verket är missförstådd och att han är det egentliga offret.

Du är lika enkelspårig i detta upprepade tjat som jag är när jag framhåller SD som en sällsynt vedervärdig människa med onda gärningar på sitt samvete.

Skillnaden är att jag VET hur det förhåller sig
och känner till de flesta inblandade..
Du, du vet ingenting och har liksom SD en rutten karaktär.

Tråden har sedan länge pga JM, Masken snoris, carina mfl kraftigt avvikit till att handla om oväsentligheter.
Om inte SD mördade Lena, vem var det då, och varför?
JG, HD, PJ, Peter Cabrio, mgl, beholder, eller vem?
För hon är väl mördad, är hon inte det? Har inte någon på ett grymt och bessinningslöst sätt mördat en livsglad och underbar trebarnsmor?
Det fetade:
Där ställer du två väldigt bra frågor, Holmes!
Har du själv några tankar om det, d v s om du för en gångs skull lämnade SD-spåret?
Eller betraktar du varje försök att diskutera alternativa gärningspersoner som ett "SD-kramande"?
Citera
2019-08-11, 10:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De har säkert frågan men inte fått något svar.
Har du aldrig hört talas om förundersökningssekretess?
Om du läser artiklarna om fallet så ser du att åklagaren har avböjt att svara på flera frågor från journalisterna, men just den här frågan har aldrig ställts vad jag kan se. Kanske känner journalisterna på sig att de själva har varit med och byggt upp allt det här, och att de just därför inte vill riskera att avslöja att kejsaren i själva verket är utan kläder?
Citera
2019-08-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om du läser artiklarna om fallet så ser du att åklagaren har avböjt att svara på flera frågor från journalisterna, men just den här frågan har aldrig ställts vad jag kan se. Kanske känner journalisterna på sig att de själva har varit med och byggt upp allt det här, och att de just därför inte vill riskera att avslöja att kejsaren i själva verket är utan kläder?

Förtroendet för svenska rättssamhället och tryggheten i landet skulle ju helt klart må bäst utav att SD är oskyldig. Så om åklagaren sitter på några sådana uppgifter, eller ens någonting som pekar mot detta, skulle de förmodligen gladeligen basuneras ut.
Citera
2019-08-11, 10:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Förtroendet för svenska rättssamhället och tryggheten i landet skulle ju helt klart må bäst utav att SD är oskyldig. Så om åklagaren sitter på några sådana uppgifter, eller ens någonting som pekar mot detta, skulle de förmodligen gladeligen basuneras ut.

Tror du det?

Det innebär ju att de offentligt måste erkänna att de haft fel fokus i snart femton månader, det tror inte jag kommer att hända.

Hiding och utredarna behöver inte få sina handlingar granskade så länge de har en "skäligen misstänkt" så den stämpeln kan ju vara bra att ha av omsorg om den egna karriären.
Citera
2019-08-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror du det?

Det innebär ju att de offentligt måste erkänna att de haft fel fokus i snart femton månader, det tror inte jag kommer att hända.

Hiding och utredarna behöver inte få sina handlingar granskade så länge de har en "skäligen misstänkt" så den stämpeln kan ju vara bra att ha av omsorg om den egna karriären.

Om SD är skyldig så har man ännu en gång svikit en kvinna som anmält en man och där man inte har kunnat skydda henne. Då är det på en högre politisk nivå och klart värre.
Citera
2019-08-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Där ställer du två väldigt bra frågor, Holmes!
Har du själv några tankar om det, d v s om du för en gångs skull lämnade SD-spåret?
Eller betraktar du varje försök att diskutera alternativa gärningspersoner som ett "SD-kramande"?

Tack för en vettig replik Carina, de svarar jag på. Och nej bara när man förbehållslöst försvarar SD är man en kramare.

Det är väl några spår som är värda att titta närmare på. HD, mgl och såklart JG, sedan finns några till fast mer osannolika.

HD har fått delar av sitt liv förstört av LW, som efter att ha vigt dom inledde både en sexuell affär men även ägnade mycket tid ihop med hennes man.
Tungt att bli brädad av sin pastor som är yngre, roligare, sexigare, smartare och snyggare. Utskämd på jobbet och bland släkt och vänner.
Alt så under totatl SD dominans att hon hjälper honom ta livet av LW för att kunna " börja om".

Mgl hade haft ett förhållande tidigare med LW och umgicks även efter det. Viss sexuell aktivitet mellan dom förekom fortfarande.
Han tröttnade till slut på att vara reserv, och spårade ur när LW skulle till Norge med beholder.

JG har alltid vait kär i LW, därför blev han så upprörd över hennes affär bakom ryggen på honom med SD. Han blockade och behandlade henne som luft.
När han med en kristen bakgrund blev nobbad när han förklarade för henne sin kärlek brast det.
Alt hatade han henne så mycket att han hjälpte HD eller SD att ta livet ifrån henne.

Alternativa gm skulle kunna vara någon nyinvandrad som hon hjälpte i jobbet. Han har ingen respekt för att kvinmor är självständiga i Sverige och kunde inte acceptera att bli nobbad.

Nu är jag nyfiken vad du har för tankar kring gärningsmän ( eller kvinnor) och deras motiv.
Citera
2019-08-11, 10:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Om SD är skyldig så har man ännu en gång svikit en kvinna som anmält en man och där man inte har kunnat skydda henne. Då är det på en högre politisk nivå och klart värre.

De har hållit på nu i snart femton månader och inte kommit längre än till tramsmisstanken "skäligen misstänkt", det säger en hel del om vad de håller på med, för mig känns det mer som om de jagar spöken.

Varför du blandar in politik i ett kriminalfall förstår jag inte.
Citera
2019-08-11, 10:49
Medlem
Citat:
De har hållit på nu i snart femton månader och inte kommit längre än till tramsmisstanken "skäligen misstänkt", det säger en hel del om vad de håller på med, för mig känns det mer som om de jagar spöken.

Varför du blandar in politik i ett kriminalfall förstår jag inte.

Det var ett svar på de som tror att fallet numera enbart handlar om prestige för åklagaren. Så denna fråga är väl bättre att rikta mot Draifos egentligen och hans konspiratoriska linje om det nu är så att du inte delar den.

Samtidigt kan man vända på steken och konstatera efter alla dessa månader, brett sökande och förhör så är det fortsatt SD som kvarstår som ensam MGM. Så det är inte enbart statistiken som talar för att de har rätt person.
Citera
2019-08-11, 10:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det var ett svar på de som tror att fallet numera enbart handlar om prestige för åklagaren. Så denna fråga är väl bättre att rikta mot Draifos egentligen och hans konspiratoriska linje om det nu är så att du inte delar den.

Samtidigt kan man vända på steken och konstatera efter alla dessa månader, brett sökande och förhör så är det fortsatt SD som kvarstår som ensam MGM. Så det är inte enbart statistiken som talar för att de har rätt person.

Du skriver "brett sökande", jag tvivlar på att de verkligen sökt brett, de har haft fullt fokus på MGM från start och resultatet talar för sig självt.

Och som sagt, det är djävligt bekvämt för Hiding och utredarna att ha MGM kvar som "skäligen misstänkt", så länge som h*n har den stämpeln kommer ingen utomstående i organisationen att granska vad de egentligen har gjort i sin utredning.
Senast redigerad av Reimer 2019-08-11 kl. 11:04.
Citera
2019-08-11, 11:03
Medlem
Citat:
Du skriver "brett sökande", jag tvivkar på att de verkligen sökt brett, de har haft fullt fokus på MGM från start och resultatet talar för sig självt.

Och som sagt, det är djävligt bekvämt för Hiding och utredarna att ha MGM kvar som "skäligen misstänkt", så länge som h*n har den stämpeln kommer ingen utomstående i organisationen att granska vad de egentligen har gjort i sin utredning.

Jo det är ju en populär följetong att de som hoppas att SD är oskyldig menar att man inte sökt brett. Ingen som dock faktiskt har kunnat uppvisa några bevis som talar för detta. För mig är det självklart att SD bör vara den första man kollar upp efter alla hans hot och trakasserier mot LW. Sedan är det ditåt det verkar fortsatt ha pekat. Att han saknar alibi kan vi alla vara överens om va?

Jag kan naturligtvis inte svara på om man har missat någon detalj i sin kontroll utav övriga gärningsmän men att man inte har sökt brett finns det ingenting som pekar på. Att påstå detta utan någon som helst insyn i utredningen då har man ganska mycket otur när man tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in