2019-08-11, 09:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Du tänker i för liten skala.
Densitet är den överordnade principen även i slutna system. Vätskor såsom gaser.

https://www.thoughtco.com/why-oil-and-water-dont-mix-609193
Då kanske du som första plattjording kan förklara varför "densitets-principen" upphör att verka så fort gravitationen är neutraliserad. Här (vid 6 min) ser du folk med högre densitet än luft flyta omkring i luft.

https://www.youtube.com/watch?v=1ieR8hIXUIg

Här är en till:
https://www.youtube.com/watch?v=u9pkjHWAZLs
Citera
2019-08-11, 10:18
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Då kanske du som första plattjording kan förklara varför "densitets-principen" upphör att verka så fort gravitationen är neutraliserad. Här (vid 6 min) ser du folk med högre densitet än luft flyta omkring i luft.

https://www.youtube.com/watch?v=1ieR8hIXUIg

Här är en till:
https://www.youtube.com/watch?v=u9pkjHWAZLs

Skakar man om dressingblandningen så mixas det om men slutligen tar densitetslagen över.

Same logic applied på klippen. Tillfälliga avvikelser från densitetslagen är vad som får våra liv att snurra. Hur kul vore det om vi levde i en statisk värld?
Citera
2019-08-11, 10:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Skakar man om dressingblandningen så mixas det om men slutligen tar densitetslagen över.

Same logic applied på klippen. Tillfälliga avvikelser från densitetslagen är vad som får våra liv att snurra. Hur kul vore det om vi levde i en statisk värld?

Densitetslagen??? Hur lyder den?
Vet du ens vad densitet är?

Varför flyter oljan ovanpå vattnet? Hur vet oljan vad som är upp och vad som är ned, hur vet oljan vad som är ovanpå vattnet?

Varför i hela världen ger du dig in på att försöka förklara saker när du i själva verket inte kan ett dyft? Det blir ju liksom bara löjligt när du drar till med saker som "densitetslagen"
Senast redigerad av madtop 2019-08-11 kl. 10:43.
Citera
2019-08-11, 10:43
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Densitetslagen??? Hur lyder den?
Vet du ens vad densitet är?

Varför flyter oljan ovanpå vattnet? Hur vet oljan vad som är upp och vad som är ned, hur vet oljan vad som är ovanpå vattnet?

Densitetslagen applied i gruvor där ädelmetaller sitter djupt
Desitetslagen applied när helium söker sig högst upp i slutna systemet

Archimedes princip och newtons lag är egentligen samma sak. Densitet. Ena uppåt andra nedåt

Gravitationen är bara ett samlingsbegrepp, helt missledande egentligen.

Om två stora massor skulle dras mot varandra så hade månen sugits in av jordens gravitation. Detta händer inte alltså är gravitationen fake.

Räkna på det själva. Makes no sense
Senast redigerad av studenten777 2019-08-11 kl. 10:47.
Citera
2019-08-11, 10:47
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vad är densitetslagen?

Anledningen till att helium stiger i luft är flytkraften som i sin tur uppkommer tack vare tyngdkraften. Tyngdkraften drar mer i luften än vad den drar i helium.
Citera
2019-08-11, 10:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Beskriv "denstitetslagen". (Densitet = massa/volym).
När man skakar blandningen så är det samma sak som när gravitationen neutraliseras vid fritt fall.
Tack för att du stärkte min poäng.
Citera
2019-08-11, 11:03
Medlem
madtops avatar
Citat:

Archimedes princip och newtons lag är egentligen samma sak. Densitet. Ena uppåt andra nedåt

Gravitationen är bara ett samlingsbegrepp, helt missledande egentligen.

Om två stora massor skulle dras mot varandra så hade månen sugits in av jordens gravitation. Detta händer inte alltså är gravitationen fake.

Räkna på det själva. Makes no sense

Newtons gravitationslag har inte ett dyft med densitet att göra. Och flytkraft är en direkt följd av gravitation.

Och nej, månen skulle inte dras in till jorden eftersom månen befinner sig i omloppsbana. Det behövs en kraft (tyngdkraften) för att månen hela tiden ska ändra sin riktning, utan tyngdkraften skulle månen försvinna bort från jorden.

Och ja, jag har räknat på det. Och det makes perfect sence
Senast redigerad av madtop 2019-08-11 kl. 11:16.
Citera
2019-08-11, 11:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är exakt vad som händer om man tar bort hastigheten i månens omloppsbana.
Här ser du att en våg ger större utslag, om en massa placeras under vågen.
Ingen densitet har ändrats, ändå ändras vågens utslag.

https://www.youtube.com/watch?v=cqN8rqY8uGs
Citera
2019-08-11, 11:26
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Jag har utbildning inom ElTele och har ställt in en del paraboler. Jag kan genom detta bevisa att jorden omöjlighet är platt utan att den är ett klot.

Jag är kan även en hel del om fotografering och skulle nog säga att jag närmar mig nivån amatörproffs, är väl kanske redan där. Har fotograferat en del astrobilder. Har med dessa kunskaper även bevis att jorden är ett klot och omöjligt är platt.

Jag vet ju att du nu kommer säga något nonsens. Sedan lägga upp en länk till någon film och inte på något sätt förklara vad filmen handlar om.

Men du, vad har DU gjort för något själv som bevisar att jorden är platt!? Mer än att se på massa YT-klipp?
Kan du berätta vilka egna bevis du gjort/har på att jorden är platt.

Låt mig gissa, du kommer INTE svara mig med några egna bevis.
Citera
2019-08-11, 11:40
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Jag har utbildning inom ElTele och har ställt in en del paraboler. Jag kan genom detta bevisa att jorden omöjlighet är platt utan att den är ett klot.

Jag är kan även en hel del om fotografering och skulle nog säga att jag närmar mig nivån amatörproffs, är väl kanske redan där. Har fotograferat en del astrobilder. Har med dessa kunskaper även bevis att jorden är ett klot och omöjligt är platt.

Jag vet ju att du nu kommer säga något nonsens. Sedan lägga upp en länk till någon film och inte på något sätt förklara vad filmen handlar om.

Men du, vad har DU gjort för något själv som bevisar att jorden är platt!? Mer än att se på massa YT-klipp?
Kan du berätta vilka egna bevis du gjort/har på att jorden är platt.

Låt mig gissa, du kommer INTE svara mig med några egna bevis.

Tvivlar inte på att du riktar in paraboler mot en fast punkt. Dock vet du inte vad du siktat in dig på och dess bakomliggande mekanism.

Man ska inte tro man vet allt för att man sitter bakom spakarna.
Citera
2019-08-11, 11:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tvivlar inte på att du riktar in paraboler mot en fast punkt. Dock vet du inte vad du siktat in dig på och dess bakomliggande mekanism.

Man ska inte tro man vet allt för att man sitter bakom spakarna.

Jo vi vet att vi riktar in parabolerna mot en punkt uppe i himlen 36000km bort.
Citera
2019-08-11, 12:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
?

Ett frågetecken?

Arkimedes princip säger att "ett föremål nedsänkt i vätska påverkas av en uppåtriktad kraft, som är lika stor som tyngden av den undanträngda vätskan".

Och tyngd är den kraft som verkar på kroppar i ett gravitationsfält. Ingen gravitation - ingen tyngd - ingen flytkraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in