2019-08-10, 20:13
Medlem
Citat:
SOS Alarm: "Polisen följer inte med vid överdos"
Rädsla för att polisen ska komma kan leda till att unga som tagit en överdos droger tvekar inför att ringa 112. Men det är inte rutin enligt SOS Alarm.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=7203876
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=7203832

Polisen kommer inte alltid med ambulansen.
Citera
2019-08-10, 20:28
Moderator
Morfar-52s avatar
Div OT raderat. Det är inte topic att ifrågasätta om TS är en idiot, inte heller att be om TS uppgifter i syfte att spåra denne. Det faller under 1.06./mod
Citera
2019-08-10, 20:48
Medlem
-DaRude-s avatar
Om ditt barn är i hemmet måste du ju för helvete ringa ambulans eller en släkting eller lämna till grannen. Om du dör kommer ditt barn vara själv och helt hjälplös fattar du väl? Du vill inte dö men väntar du så tar du ju barnet med dig in i döden. Sjukt jävla idiotiskt och själviskt.

Ring någon, omedelbart. Helst 112. För ditt barns skull. Du kommer få träffa barnet igen men dör du så är det kört och även kört för ditt barn.
Citera
2019-08-10, 21:07
Medlem
Ts aktiv senast strax efter 21.00 idag så det är antagligen ingen fara på taket.
Oerhört osmaklig trådstart om det var ett skämt. Var det inte det hade det ju inte varit fel av ta och svara i tråden om sitt tillstånd.
Citera
2019-08-10, 21:08
Medlem
okok1s avatar
TS loggade in nyss... Hoppas det går bra.
Citera
2019-08-10, 21:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Det har hänt många gånger att folk dött efter att dom skapat liknande trådar på flashback. Om det är på riktigt så måste hon 112.

Nu känner jag bara till ett fall iofs men det kanske finns flera? Sett liknande trådar men det är svårt att veta om personen skojat, överlevt eller dött.

Vissa personer är oerhört dramatiska och säger att de ska begå självmord lite då och då och sen finns det några som också gör det men de som jag stött på personligen som faktiskt gjort det har inte förvarnat så vi får hoppas det här är ett rop på hjälp.
Citera
2019-08-10, 21:13
Bannlyst
Hej på er
Jag loggade in här nu (efter flera år!) efter att polisen lagt ut info på Facebook. Det är INTE jag som skrivit det första inlägget, har någon hackat mitt konto eller vad är detta??
Jag mår bra iallafall. Hoppas den som skrev inlägget också gör det!
Senast redigerad av schkog 2019-08-10 kl. 21:47.
Citera
2019-08-10, 21:13
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitan
Ts aktiv senast strax efter 21.00 idag så det är antagligen ingen fara på taket.
Oerhört osmaklig trådstart om det var ett skämt. Var det inte det hade det ju inte varit fel av ta och svara i tråden om sitt tillstånd.
Jo det kan tyckas men kanske inte prio ett just nu. Överlevnad och barn borde gå före Flashback.
Hoppas att allt gått väl och att TS söker hjälp för sig och sitt barn.
Citera
2019-08-10, 21:15
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schkog
Hej på er
Jag loggade in här nu (efter flera år!) efter att polisen ringt. Det är INTE jag som skrivit det första inlägget, har någon hackat mitt konto eller vad är detta??
Tack för infon.
Hoppas det bara var trollande från en idiot då.
Citera
2019-08-10, 21:22
Medlem
Du måste kontakta vård och/eller anhöriga OMGÅENDE. Att du mår lite bättre nu innebär inte per automatik att du kommer överleva.

Känns väl onödigt att ta med sig dotter 1 år ner i graven? Hon klarar sig i bästa fall 48 timmar om du somnar in...

Ring 112 NU.
Citera
2019-08-10, 21:33
Medlem
Citat:
Hej på er
Jag loggade in här nu (efter flera år!) efter att polisen ringt. Det är INTE jag som skrivit det första inlägget, har någon hackat mitt konto eller vad är detta??

Idiot! Varför skulle polisen ringa dig och inte personen som skrev inlägget då??? Måste ju varit någon som sitter på din telefon eller hemma hos dig för att de skulle kunna spåra det....
Citera
2019-08-10, 21:42
Medlem
Citat:
Hej på er

Nu ska du tydligt och klart förklara hur polisen kunde på tag i telefonnumret !!!

Det är din skyldighet inför alla som brydde sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in