Citat:
Ursprungligen postat av
Cheshirekatten
Ok. Jag tar hela dosen på morgonen då jag tycker att det för mig är bättre än att fylla på senare under dagen. Då jag annars är på någon halvfart hela tiden, kommer inte riktigt upp i effekt innan det rasar.
Jag tror verkligen att man behöver laborera lite fram och tillbaka med både dosering och preparat. Hoppas att du hittar något som funkar för dig. Det suger innan man får ordning på det.
Jag behöver även ta pauser mellan varven (kanske varannan månad). Då gör jag ett uppehåll på en dag eller sänker dosen ett par. Gör jag inte det så känns det som att kroppen är på högvarv hela tiden och att jag mest är trött, sliten och seg i huvudet. När jag börjar känna så vet jag att det är dags för omladdning. Tar en dag och typ bara ligger i soffan och kollar serier. Då får de effekt igen. Jag har tänkt att det beror på att jag äter mycket mediciner (överlag) och att typ levern eller något (kortisolproduktionen?) behöver vila men det kan ju även vara annat. Du skulle kunna testa och se om det kan vara samma för dig.
Jag tog en paus på tre dygn och käkade 50mg runt 11-tiden idag. Ingen märkbar effekt (dock lite enklare att komma igång med saker och ting (vilket egentligen är syftet med medicinen). Klockan 14 drabbades jag av panikkänslor, som fick mig att kallsvettas, svårt att andas och hålla balansen. Är fortfarande rejält skakis och allmänt skum, så delade upp 50mg i 2 delar och hällde bara ut ena delen av pulvret på tungan.
Hatar abstinensen som kommer med panikångesten och kallsvetten. Det känns som jag ska skita ner mig också eftersom magen vänds upp och ned av vad-fan-vet-jag... En orolig "sammandragning" ?
Fan vad sjukt dethär är... Amfetamin varje jävla dag, hit och dit med doshöjningar. Allt känns så jävla olyckligt bara, som en ond cirkel... Hoppas det löser sig, kommer oavsätt ge medicnen en ärlig chans till.