2019-08-10, 19:33
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det finns alltså ingen oberoende källa som kan fotografera jorden?
Varför frågade du efter en bild i så fall?

Du får köpa en båt och åka till Antarktis. Ola Skinnarmo, till exempel har gjort det.

Anledningen är att Antarktis är ett enda stort naturreservat, som skyddas mot exploatering.
Här är info om tillstånd som behövs:
https://polar.se/besoka-antarktis/tillstand-att-besoka-antarktis/
Det du behöver redogöra är miljökonsekvenserna.

Oberoende har försökt fotograferat jorden. Men misslyckats lika mycket som nasa varje gång.

En klassiker https://youtu.be/IAcp3BFBYw4
Citera
2019-08-10, 19:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Berätta varför man i bibeln aldrig nämner nånting om ett klot. Trots att vissa använder argument som "så månen och alla planeter är runda men inte jorden..."
Men jösses, hur får du det till topic?
Citat:
Månen var rund för oss även på Moses tid.
Ja, och?
Citat:
Tror du att alla som tror att jorden är rund är smarta människor och att alla som tror att den är platt är idioter?
Att alla som känner till att jorden är en sfär skulle vara smarta, vet jag är fel.

Tror även att påståendet om att alla som tror jorden är platt skulle vara idioter är fel. Men jag är ganska säker på att det senare påståendet är mer korrekt.
Citat:
Precis som man kan se en fotograferad bild på månen, så vill jag att du visar mig en bild som man enligt dig och din tro om rymdresor skulle kunna ta på din fantasiplats klotet jord.
Det finns säkert ett hundratal sådana foton länkade i tråden. Däremot finns inte en enda bild på en platt jord. Har du funderat på vad det kan bero på?
Citera
2019-08-10, 19:35
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du fick 20. Vad är ditt problem?
Kan du visa en bild på plattjorden?

Ingen av dom du länkade till är oredigerade fotografier. Vissa är tom ritningar/målningar.
Citera
2019-08-10, 19:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Ingen av dom du länkade till är oredigerade fotografier. Vissa är tom ritningar/målningar.
Skit i det nu. Tråden handlar om en platt jord, och det är det vi vill se bilder på. Så fram med dem nu!
Citera
2019-08-10, 19:51
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Skit i det nu. Tråden handlar om en platt jord, och det är det vi vill se bilder på. Så fram med dem nu!

Här är en: http://static5.businessinsider.com/image/5a207613f914c347018b71c8/neil-degrasse-tyson-called-out-flat-earthers--heres-what-would-happen-if-the-earth-were-actually-fla t.jpg

Här är en annan
http://whale.to/c/17884583_10209083860435938_4838698777320777528_n.j pg
Citera
2019-08-10, 19:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Här är en: http://static5.businessinsider.com/image/5a207613f914c347018b71c8/neil-degrasse-tyson-called-out-flat-earthers--heres-what-would-happen-if-the-earth-were-actually-fla t.jpg

Finns fler
Det är inget foto.
Citera
2019-08-10, 19:57
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Det är inget foto.

Jo, om du zoomar in så ser du land och is och allt. Så ser du att det är ett riktigt foto.
Citera
2019-08-10, 19:58
Medlem
constants avatar
Citat:
Jo, om du zoomar in så ser du land och is och allt. Så ser du att det är ett riktigt foto.
Det är inget riktigt foto. Möjligen att man använt ett riktigt foto som bas, men då är det väldigt kraftigt manipulerat.

Jag tror inte att du verkligen tror att jorden är platt. Hade du varit så blåst hade du inte kunnat logga in på Flashback.
Citera
2019-08-10, 20:03
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Det är inget riktigt foto. Möjligen att man använt ett riktigt foto som bas, men då är det väldigt kraftigt manipulerat.

Jag tror inte att du verkligen tror att jorden är platt. Hade du varit så blåst hade du inte kunnat logga in på Flashback.

Du kan varken fota badbollen eller pannkakan i ett svep. Därav är ALLA bilder på vår värld ett stort collage av platta bilder, vad man vill forma det till får man bestämma själv. Det är lustigt att inte globeheads förstår att så är fallet. Vidrigt att ni tror att bilder på jordklotet är en bild på jordklotet och inte ihopsatta bilder.
Citera
2019-08-10, 20:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Du kan varken fota badbollen eller pannkakan i ett svep. Därav är ALLA bilder på vår värld ett stort collage av platta bilder, vad man vill forma det till får man bestämma själv. Det är lustigt att inte globeheads förstår att så är fallet. Vidrigt att ni tror att bilder på jordklotet är en bild på jordklotet och inte ihopsatta bilder.
Visst kan man fotografera en pannkaka i ett svep, i alla fall från ett håll. Och det är en sådan bild jag vill att du visar på din platta jord.
Citera
2019-08-10, 20:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
... Därav är ALLA bilder på vår värld ett stort collage av platta bilder, ...

Nej, bilderna från DSCOVR är inte collage.
Senast redigerad av madtop 2019-08-10 kl. 20:24.
Citera
2019-08-10, 20:16
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Visst kan man fotografera en pannkaka i ett svep, i alla fall från ett håll. Och det är en sådan bild jag vill att du visar på din platta jord.

Glömde du nu helt plötsligt bort den tjocka luften som omgärdar oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in