2019-08-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Du är helt i händerna på andra där dock. Samma maner som att du får flyga och besöka Nordkorea med guide dvs du kan inte undersöka något du inte får undersöka.

Det är alltså i verkligheten inga större problem att fixa en båt och segla till antarktis. Såklart behövs lite pappersarbete precis som vartän du ska segla men det går utmärkt att få ihopa. Jag har tidigare rekommenderat att du investerar i att bygga en liten raket och monterar en videokamera på och gör livefeed när du krockar den i kupolen du tänker täcker hela jorden, men nu tänker jag att du kanske istället ska investera i att fixa en ordentlig båt och segla till antarktis.
Citera
2019-08-10, 19:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
Och din slutsats är att vi bor på en badboll. Ändå kan du inte visa den badbollen på bild. Mycket märkligt.

Kan vi börja spekulera kring varför det inte finns oredigerade bilder hela(halva) badbollen?

Den finns på bild, jag länkade nyss till flera i ett svar till dig

Och ja, våra observationer leder till slutsatsen att vi bor på en boll.
Senast redigerad av madtop 2019-08-10 kl. 19:21.
Citera
2019-08-10, 19:17
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var kan man läsa om förbudet att besöka Sydpolen? Obs, oberoende källa.

https://www.worldtravelguide.net/guides/antarctica/antarctica/passport-visa/

Hör av dig när du lyckats få tillstånd att åka dit, utan guide
Citera
2019-08-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var kan man läsa om förbudet att besöka Sydpolen? Obs, oberoende källa.

Tremendously har alltså rätt i att det behövs tillstånd. https://polar.se/besoka-antarktis/tillstand-att-besoka-antarktis/ kan du läsa om det på. Tyvärr länkar jag nu information från en statlig myndighet så Tremendously kommer väl att balla ur.
Citera
2019-08-10, 19:21
Medlem
Citat:
https://www.worldtravelguide.net/guides/antarctica/antarctica/passport-visa/

Hör av dig när du lyckats få tillstånd att åka dit, utan guide

Du bör diskutera det här med Milo Dahlmann. Anledningen att det oftast sker via tour operators är såklart för de redan har gjort miljökonsekvensbeskrivningar som har blivit godkända och för privatperson att faktiskt tänka igenom sin resas påverkan så mycket att de skulle kunna göra en sån beskrivning är lite ovanligt. Vi kan ju t.ex. utgå från att någon som du hade misslyckats katastrofalt.
Citera
2019-08-10, 19:22
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garlicdentist
Tremendously har alltså rätt i att det behövs tillstånd. https://polar.se/besoka-antarktis/tillstand-att-besoka-antarktis/ kan du läsa om det på. Tyvärr länkar jag nu information från en statlig myndighet så Tremendously kommer väl att balla ur.

Det är kul när badbolls-teoretiker inte kan sin egna badboll^^
Citera
2019-08-10, 19:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Oberoende källa = Någon som på eget bevåg vill ta fram sanningen bekostat av sig själv. Varför får inte du och jag etc köpa en båt och segla till Antarktis? Söka tillstånd hos vem,varför det?
Det finns alltså ingen oberoende källa som kan fotografera jorden?
Varför frågade du efter en bild i så fall?

Du får köpa en båt och åka till Antarktis. Ola Skinnarmo, till exempel har gjort det.

Anledningen är att Antarktis är ett enda stort naturreservat, som skyddas mot exploatering.
Här är info om tillstånd som behövs:
https://polar.se/besoka-antarktis/tillstand-att-besoka-antarktis/
Det du behöver redogöra är miljökonsekvenserna.
Citera
2019-08-10, 19:25
Medlem
Citat:
Länka bilder, sa vi va. Du har länkat till en sju kilometer lång artikel som jag knappast ska behöva läsa.
Det finns över tjugo bilder bara du orkar bläddra. Du bad och du fick. Flyger det stekta kycklingar in i munnen på dig också din late jävel?
Citera
2019-08-10, 19:26
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garlicdentist
Du bör diskutera det här med Milo Dahlmann. Anledningen att det oftast sker via tour operators är såklart för de redan har gjort miljökonsekvensbeskrivningar som har blivit godkända och för privatperson att faktiskt tänka igenom sin resas påverkan så mycket att de skulle kunna göra en sån beskrivning är lite ovanligt. Vi kan ju t.ex. utgå från att någon som du hade misslyckats katastrofalt.

Låt mig, varför kräva tillstånd, om jag dör så är det väl knappast statens problem^^

Kan lova dig att ingen någonsin fått tillstånd att åka dit utan en guide.
Citera
2019-08-10, 19:26
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Det finns över tjugo bilder bara du orkar bläddra. Du bad och du fick. Flyger det stekta kycklingar in i munnen på dig också din late jävel?

En bild räcker. Bara den är oredigerad.
Citera
2019-08-10, 19:30
Medlem
Citat:
En bild räcker. Bara den är oredigerad.
Du fick 20. Vad är ditt problem?
Kan du visa en bild på plattjorden?
Citera
2019-08-10, 19:31
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Länka bilder, sa vi va. Du har länkat till en sju kilometer lång artikel som jag knappast ska behöva läsa.

Är du alltså inte kapabel att se alla bilder utan att läsa texten?

Ooookey
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in