Det börjar bli väldigt olustigt att diskutera med dig Hypo. Du verkar ha fått en grov släng av konspirationsteoretikerfeber?
Inlägget jag citerar här är så galet på så många plan att jag mer känner att du har någon slags personlig vendetta gentemot mig eller mitt vurmande för Mshop.
Det blir verkligen inte bättre av ditt ordbajseri med formuleringar såsom "symptomatiskt inslag i dina inlägg", "elementära felkällor" eller "osannolikhetskalkyler".
Mina inlägg är inte "kraftigt färgade" och "analyserna" är en redogörelse för mina tankar och teorier, oavsett vad du vill få det till.
I detta fall så handlar det ju faktiskt om att någon undrade vad som kan ha orsakat en östrogen effekt vid byte av ester på testot från e till cyp. Då tycker jag inte att det är rimligt, eller fruktsamt, att börja teoretisera kring att märket i fråga har haft i allehanda felaktiga substanser i vialerna - helt enkelt eftersom det inte finns några som helst indikationer på detta utifrån vad TS redogjorde för.
Som jag sa så hävdar jag inte att jag vet vad som fanns/finns i vialerna men jag hävdar min åsikt vilken är att jag ser det som ytterst osannolikt att Pro Oil har råkat blanda ihop test cyp med test prop där då denna utsago skulle vara enda yttringen av ett sådant snedsteg.
Vidare kommenterar jag ditt inlägg i fet stil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hypotesus
Med att du bortser från elementära felkällor menar jag att du levererar kraftigt färgade "analyser" av vad som kan vara problemet i sammanhanget. De svar du ger leder alltid till att shoppen i fråga - mshop och apoteksbutiken - är klanderfria och att orsaken till problemen är en annan. Det är ett symptomatiskt inslag i dina inlägg.
Jag bortser inte från möjligheten till x-faktorer i förklaringen, jag finner bara ingen vits med att diskutera x-faktorer då det är helt fruktlöst att göra just det utan några som helst indikationer på att någon slags x-faktor kan identifieras och vägas som möjlig. Att jag uttrycker mig om Mshop's och Apoteksbutikens produkter beror ju givetvis på att det är dessa produkter jag har erfarenhet av. Är det ett problem menar du? Vidare - att mina kommentarer inte kritiserar märken saluförda av nämnda shoppar betyder verkligen inte att kommentarerna är starkt färgade. Det betyder att märkena levererar. Att du drar den parallellen du dragit är rätt humoristiskt eftersom du skjuter dina egna resonemang med samma bössa som du skjuter mina med, om du inte ser det så har jag nog överskattat din förmåga något.
Nu ovan så finner du ingen vits med att spekulera i annat än att det som finns i vialen korresponderar med det som står på etiketten trots att det kan vara just precis där felkällan ligger.
Feltolkning av dig. Jag finner ingen vits med att sitta här å dra teorier på teorier utan någon som helst förankring i vad som är sannolikt eller rimligt bara för att man kan. Jag menar inte att det är en diskussion som aldrig får förekomma, jag menar enbart att jag inte har varken tid eller lust att diskutera rent hypotetiska förklaringar utan några faktiska grunder.
Jag såg det som mest sannolikt att glappet i halveringstid i bytet mellan enanthate och cyp ledde till en östrogen effekt och tycker således det är rent slöseri med tid att teoretisera kring vad som kanske har funnits i vialen. Det är ju inte direkt så att du har en sammanhållande förklaring som pekar åt annat håll heller utan du kritiserar ju bara mig för att jag resonerar som jag gör.
Det vill säga du försöker ta död på diskussionen.
Fel igen. Jag försöker inte alls ta död på någon diskussion. Jag försöker hjälpa TS i sin fundering om vad som kan ha föranlett den östrogena reaktionen. Återigen visar du med detta påstående att du vill tro att jag har någon gömd agenda. Varför?
Vad du baserar ditt påstående om att det är "osannolikt" att Pro-oil skulle ha råkat hälla fel substans i vialerna är ytterligare exempel.
Jag baserar det på kunskap om kompetensen hos Pro Oil och erfarenhet samt faktumet att om en sådan sak skulle hända så skulle Pro Oil ta sitt ansvar och meddela drabbade om en sådan felmärkning samt skulle en kompensation utgå omedelbart. Något sådant har varken jag, eller någon annan som det verkar, hört.
Vad du baserar din osannolikhets kalkyl på blir dessutom rent av obegripligt när man betänker att pro-oil eller ett flertal av de andra märken som Max salufört i sin mshop under åren skulle stå bortom allt klander är rent nonsens.
För det första; sluta nu lägg ord i min mun eller sluta använd ord du inte riktigt förstår innebörden av. Någon "osannolikhetskalkyl" har jag då aldrig levererat, jag har som sagt hävdat min åsikt och i den redogörelsen använd order osannolikt. Det gör inte redogörelsen till en osannolikhetskalkyl.
Vad du menar med "stå bortom allt klander" är även detta lika flyktigt och luddigt uttryckt som ditt uttryck "elementära felkällor" i detta sammanhang.
Vem minns inte Primus Ray, Genesis, Multipharma, Kenwoo med flera. Pro-oil har dessutom bevisligen haft matolja i vissa batcher.
När du skriver sådär så undrar man ju på riktigt om du sågar samtliga märken rakt igenom eller vad du vill ha sagt egentligen? Det här med att Pro Oil BEVISLIGEN har haft matolja i VISSA batcher betyder ju givetvis att flertalet gånger har det kunnat bevisats att Pro Oil har haft MATOLJA i vialerna i flera batcher. Jag är nog inte ensam om att vilja se dig presentera dessa bevis rätt omgående för i min värld är detta ren och skär smutskastning.
1 gång har jag varit med om overksamt prepp från Pro och det var i starten när en kokare gjorde bort sig och försökte sko sig på en batch test propp. Detta hanterades direkt av Mshop och ingen har något mer att säga om det. Det har dessutom redan dragits upp flertalet gånger och vi pratar om att detta var ÅR sedan. Återigen verkar det som att du har något slags personligt vendetta gentemot mig eller Max och återigen - varför?
Men med det sagt så är jag så pass nyanserad och ointresserad av att smutskasta mshop och Pro-oil att jag kan framhålla att jag vet flera i min bekantskapskrets som har goda erfarenheter av vissa av mshops produkter, inkluderat pro-oil.
Det här är ju bara komiskt. Bara för att du skriver att du är nyanserad och ointresserad av att smutskasta Mshop och Pro Oil så betyder det inte att du inte gör det om du de fakto gör det. Om du nu är nyanserad och ointresserad av detta så undrar man ju verkligen vad det är du håller på med eller vad motivationen till dessa ogynnsamma resonemang är? Du verkar ju inte direkt vara lika aktiv i teoretiserande med negativ vinkel kring andra märken och shoppar.
Slutligen vill jag åter påminna; jag tycker att all sanning och alla åsikter bör läggas fram - oavsett vad det innebär för mshop, pro oil eller vilket annat märke eller shop som helst. Jag tycker dock att vi bör hålla diskussionen på en något realistisk nivå och försöka avhålla oss från att diskutera högoddsare tills dess att indikationer gör sådant rimligt.
Varför? För att inte grumla till det för alla. Om ett märke eller shop sköter sig så bör detta stå klart. Sköter man sig inte bör detta också stå klart. Om diskussionen grumlas upp för mycket så kan inte en skötsam shop/märke skilja sig lika väl från skojare och bedragare som drar nytta på ovisshet.
I all välmening,
-Alfred