2019-08-10, 19:10
Medlem
Någon som testat Pro oil testo c? Bytte från E till C för en månadsedan ungefär. Upplever mer trötthet och åkte på gyno dessutom på samma dos.

Ska kolla mina värden hos werlabs inom kort.
Citera
2019-08-12, 14:10
Medlem
Gustav2adolfs avatar
För mig har Max alltid levererat till 100%
Har flera werelabs test som visar att testo inehåller vad de ska.
Har även försvunnit en order för mig. Något som självklart sickades på nytt.
Nej Mshop är jag i alla fall trogen
Citera
2019-08-14, 17:40
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam1
Någon som testat Pro oil testo c? Bytte från E till C för en månadsedan ungefär. Upplever mer trötthet och åkte på gyno dessutom på samma dos.

Ska kolla mina värden hos werlabs inom kort.

Låter ju verkligen märkligt.
Finns ingenting som skulle kunna göra att du blir tröttare eller får gyno på testo bundet till cypionate-estern jämfört med enanthate-estern.
Frågan är ju om du hade upplevt samma sak om du kört vidare på test e eller inte.
Det enda jag kan tänka mig är att eftersom cyp har en något längre halveringstid, marginell egentligen, så kan det ha blivit ett "glapp" i utsöndring av testo i och med bytet från e till cyp varpå lägre t-nivå gör att du känner dig trött och eftersom att aromatisering till östradiol sker med släpande effekt så får du ju då även en kort period där din ratio mellan testo och östradiol förskjuts något, alltså att din östradiol blir dominant och då ger dig gynokänningar.

Hur som helst så har det absolut inte mer estern som testot är bundet till att göra utan snarare hur känslig du är för skiftande nivåer på testo och östradiol.
Hur känns det idag?
Förmodligen borde denna fråga diskuteras i nybörjartråden då det inte heller har något med märket Pro Oil att göra.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-08-14, 22:09
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Låter ju verkligen märkligt.
Finns ingenting som skulle kunna göra att du blir tröttare eller får gyno på testo bundet till cypionate-estern jämfört med enanthate-estern.
Frågan är ju om du hade upplevt samma sak om du kört vidare på test e eller inte.
Det enda jag kan tänka mig är att eftersom cyp har en något längre halveringstid, marginell egentligen, så kan det ha blivit ett "glapp" i utsöndring av testo i och med bytet från e till cyp varpå lägre t-nivå gör att du känner dig trött och eftersom att aromatisering till östradiol sker med släpande effekt så får du ju då även en kort period där din ratio mellan testo och östradiol förskjuts något, alltså att din östradiol blir dominant och då ger dig gynokänningar.

Hur som helst så har det absolut inte mer estern som testot är bundet till att göra utan snarare hur känslig du är för skiftande nivåer på testo och östradiol.
Hur känns det idag?
Förmodligen borde denna fråga diskuteras i nybörjartråden då det inte heller har något med märket Pro Oil att göra.

Mvh,

-Alfred

Nu förutsätter ju din argumentation att det faktiskt är testo c i korrekt angiven mängd som personen fått. Men så behöver ju inte vara fallet. Och är inte så fallet utan att det istället är så att personen i fråga fått en vial märkt testo c men som i realiteten innehåller exempelvis testo p eller är kraftigt under- eler överdoserad så kan en hormonell obalans som ger upphov till gyno infinna sig redan efter ett par dagar.

Det tycks allt som oftast vara som så att du, som annars visar dig skarp i diverse trådar, bortser från helt elementära felkällor gällande vissa märken som saluförs av vissa shoppar.
Citera
2019-08-15, 10:39
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Nu förutsätter ju din argumentation att det faktiskt är testo c i korrekt angiven mängd som personen fått. Men så behöver ju inte vara fallet. Och är inte så fallet utan att det istället är så att personen i fråga fått en vial märkt testo c men som i realiteten innehåller exempelvis testo p eller är kraftigt under- eler överdoserad så kan en hormonell obalans som ger upphov till gyno infinna sig redan efter ett par dagar.

Det tycks allt som oftast vara som så att du, som annars visar dig skarp i diverse trådar, bortser från helt elementära felkällor gällande vissa märken som saluförs av vissa shoppar.

Om vi ska spekulera i alla (o)möjliga förklaringar till vad som kan ha varit på det vis du gjort ovan så känns det rätt lönlöst att ens bedriva någon diskussion i detta.
Givetvis utgår jag från att det är test cyp som vederbörande fått i sig.
Att Pro Oil skulle råkat ha i test prop i test cyp vialerna är ju så osannolikt att det blir rentav larvigt att diskutera det som en möjlighet. Men visst - jag erkänner - jag vet inte vad som finns i vialen. Det tordes vara rätt uppenbart. Således finner jag ingen vits med att spekulera kring annat än det scenario som inbegriper att ts har bytt från test e till test cyp.

Gällande det här med "elementära felkällor gällande vissa märken" får du gärna utveckla lite då jag inte förstår alls vad du försöker säga.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-08-15, 18:23
Medlem
Ja låter mysko. Det som jag kommer på är att:

- hur länge låg du på testo e? Om jag inte tar ai och kör med ena så märker jag av symptom först efter kanske 5-6 veckor.
- underdoserad testo e?

-Bytt märke på ai om sådan är i bruk?

- Bytet av ester har helt enkelt fått kroppen att reagera
Citera
2019-08-22, 20:49
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Om vi ska spekulera i alla (o)möjliga förklaringar till vad som kan ha varit på det vis du gjort ovan så känns det rätt lönlöst att ens bedriva någon diskussion i detta.
Givetvis utgår jag från att det är test cyp som vederbörande fått i sig.
Att Pro Oil skulle råkat ha i test prop i test cyp vialerna är ju så osannolikt att det blir rentav larvigt att diskutera det som en möjlighet. Men visst - jag erkänner - jag vet inte vad som finns i vialen. Det tordes vara rätt uppenbart. Således finner jag ingen vits med att spekulera kring annat än det scenario som inbegriper att ts har bytt från test e till test cyp.

Gällande det här med "elementära felkällor gällande vissa märken" får du gärna utveckla lite då jag inte förstår alls vad du försöker säga.

Mvh,

-Alfred

Med att du bortser från elementära felkällor menar jag att du levererar kraftigt färgade "analyser" av vad som kan vara problemet i sammanhanget. De svar du ger leder alltid till att shoppen i fråga - mshop och apoteksbutiken - är klanderfria och att orsaken till problemen är en annan. Det är ett symptomatiskt inslag i dina inlägg. Nu ovan så finner du ingen vits med att spekulera i annat än att det som finns i vialen korresponderar med det som står på etiketten trots att det kan vara just precis där felkällan ligger. Det vill säga du försöker ta död på diskussionen. Vad du baserar ditt påstående om att det är "osannolikt" att Pro-oil skulle ha råkat hälla fel substans i vialerna är ytterligare exempel. Vad du baserar din osannolikhets kalkyl på blir dessutom rent av obegripligt när man betänker att pro-oil eller ett flertal av de andra märken som Max salufört i sin mshop under åren skulle stå bortom allt klander är rent nonsens. Vem minns inte Primus Ray, Genesis, Multipharma, Kenwoo med flera. Pro-oil har dessutom bevisligen haft matolja i vissa batcher.

Men med det sagt så är jag så pass nyanserad och ointresserad av att smutskasta mshop och Pro-oil att jag kan framhålla att jag vet flera i min bekantskapskrets som har goda erfarenheter av vissa av mshops produkter, inkluderat pro-oil.
Citera
2019-08-23, 12:02
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Det börjar bli väldigt olustigt att diskutera med dig Hypo. Du verkar ha fått en grov släng av konspirationsteoretikerfeber?
Inlägget jag citerar här är så galet på så många plan att jag mer känner att du har någon slags personlig vendetta gentemot mig eller mitt vurmande för Mshop.
Det blir verkligen inte bättre av ditt ordbajseri med formuleringar såsom "symptomatiskt inslag i dina inlägg", "elementära felkällor" eller "osannolikhetskalkyler".

Mina inlägg är inte "kraftigt färgade" och "analyserna" är en redogörelse för mina tankar och teorier, oavsett vad du vill få det till.
I detta fall så handlar det ju faktiskt om att någon undrade vad som kan ha orsakat en östrogen effekt vid byte av ester på testot från e till cyp. Då tycker jag inte att det är rimligt, eller fruktsamt, att börja teoretisera kring att märket i fråga har haft i allehanda felaktiga substanser i vialerna - helt enkelt eftersom det inte finns några som helst indikationer på detta utifrån vad TS redogjorde för.
Som jag sa så hävdar jag inte att jag vet vad som fanns/finns i vialerna men jag hävdar min åsikt vilken är att jag ser det som ytterst osannolikt att Pro Oil har råkat blanda ihop test cyp med test prop där då denna utsago skulle vara enda yttringen av ett sådant snedsteg.

Vidare kommenterar jag ditt inlägg i fet stil.

Citat:
Med att du bortser från elementära felkällor menar jag att du levererar kraftigt färgade "analyser" av vad som kan vara problemet i sammanhanget. De svar du ger leder alltid till att shoppen i fråga - mshop och apoteksbutiken - är klanderfria och att orsaken till problemen är en annan. Det är ett symptomatiskt inslag i dina inlägg.
Jag bortser inte från möjligheten till x-faktorer i förklaringen, jag finner bara ingen vits med att diskutera x-faktorer då det är helt fruktlöst att göra just det utan några som helst indikationer på att någon slags x-faktor kan identifieras och vägas som möjlig. Att jag uttrycker mig om Mshop's och Apoteksbutikens produkter beror ju givetvis på att det är dessa produkter jag har erfarenhet av. Är det ett problem menar du? Vidare - att mina kommentarer inte kritiserar märken saluförda av nämnda shoppar betyder verkligen inte att kommentarerna är starkt färgade. Det betyder att märkena levererar. Att du drar den parallellen du dragit är rätt humoristiskt eftersom du skjuter dina egna resonemang med samma bössa som du skjuter mina med, om du inte ser det så har jag nog överskattat din förmåga något.

Nu ovan så finner du ingen vits med att spekulera i annat än att det som finns i vialen korresponderar med det som står på etiketten trots att det kan vara just precis där felkällan ligger.
Feltolkning av dig. Jag finner ingen vits med att sitta här å dra teorier på teorier utan någon som helst förankring i vad som är sannolikt eller rimligt bara för att man kan. Jag menar inte att det är en diskussion som aldrig får förekomma, jag menar enbart att jag inte har varken tid eller lust att diskutera rent hypotetiska förklaringar utan några faktiska grunder.
Jag såg det som mest sannolikt att glappet i halveringstid i bytet mellan enanthate och cyp ledde till en östrogen effekt och tycker således det är rent slöseri med tid att teoretisera kring vad som kanske har funnits i vialen. Det är ju inte direkt så att du har en sammanhållande förklaring som pekar åt annat håll heller utan du kritiserar ju bara mig för att jag resonerar som jag gör.

Det vill säga du försöker ta död på diskussionen.
Fel igen. Jag försöker inte alls ta död på någon diskussion. Jag försöker hjälpa TS i sin fundering om vad som kan ha föranlett den östrogena reaktionen. Återigen visar du med detta påstående att du vill tro att jag har någon gömd agenda. Varför?

Vad du baserar ditt påstående om att det är "osannolikt" att Pro-oil skulle ha råkat hälla fel substans i vialerna är ytterligare exempel.
Jag baserar det på kunskap om kompetensen hos Pro Oil och erfarenhet samt faktumet att om en sådan sak skulle hända så skulle Pro Oil ta sitt ansvar och meddela drabbade om en sådan felmärkning samt skulle en kompensation utgå omedelbart. Något sådant har varken jag, eller någon annan som det verkar, hört.

Vad du baserar din osannolikhets kalkyl på blir dessutom rent av obegripligt när man betänker att pro-oil eller ett flertal av de andra märken som Max salufört i sin mshop under åren skulle stå bortom allt klander är rent nonsens.
För det första; sluta nu lägg ord i min mun eller sluta använd ord du inte riktigt förstår innebörden av. Någon "osannolikhetskalkyl" har jag då aldrig levererat, jag har som sagt hävdat min åsikt och i den redogörelsen använd order osannolikt. Det gör inte redogörelsen till en osannolikhetskalkyl.
Vad du menar med "stå bortom allt klander" är även detta lika flyktigt och luddigt uttryckt som ditt uttryck "elementära felkällor" i detta sammanh
ang.

Vem minns inte Primus Ray, Genesis, Multipharma, Kenwoo med flera. Pro-oil har dessutom bevisligen haft matolja i vissa batcher.
När du skriver sådär så undrar man ju på riktigt om du sågar samtliga märken rakt igenom eller vad du vill ha sagt egentligen? Det här med att Pro Oil BEVISLIGEN har haft matolja i VISSA batcher betyder ju givetvis att flertalet gånger har det kunnat bevisats att Pro Oil har haft MATOLJA i vialerna i flera batcher. Jag är nog inte ensam om att vilja se dig presentera dessa bevis rätt omgående för i min värld är detta ren och skär smutskastning.
1 gång har jag varit med om overksamt prepp från Pro och det var i starten när en kokare gjorde bort sig och försökte sko sig på en batch test propp. Detta hanterades direkt av Mshop och ingen har något mer att säga om det. Det har dessutom redan dragits upp flertalet gånger och vi pratar om att detta var ÅR sedan. Återigen verkar det som att du har något slags personligt vendetta gentemot mig eller Max och återigen - varför?

Men med det sagt så är jag så pass nyanserad och ointresserad av att smutskasta mshop och Pro-oil att jag kan framhålla att jag vet flera i min bekantskapskrets som har goda erfarenheter av vissa av mshops produkter, inkluderat pro-oil.
Det här är ju bara komiskt. Bara för att du skriver att du är nyanserad och ointresserad av att smutskasta Mshop och Pro Oil så betyder det inte att du inte gör det om du de fakto gör det. Om du nu är nyanserad och ointresserad av detta så undrar man ju verkligen vad det är du håller på med eller vad motivationen till dessa ogynnsamma resonemang är? Du verkar ju inte direkt vara lika aktiv i teoretiserande med negativ vinkel kring andra märken och shoppar.

Slutligen vill jag åter påminna; jag tycker att all sanning och alla åsikter bör läggas fram - oavsett vad det innebär för mshop, pro oil eller vilket annat märke eller shop som helst. Jag tycker dock att vi bör hålla diskussionen på en något realistisk nivå och försöka avhålla oss från att diskutera högoddsare tills dess att indikationer gör sådant rimligt.
Varför? För att inte grumla till det för alla. Om ett märke eller shop sköter sig så bör detta stå klart. Sköter man sig inte bör detta också stå klart. Om diskussionen grumlas upp för mycket så kan inte en skötsam shop/märke skilja sig lika väl från skojare och bedragare som drar nytta på ovisshet.

I all välmening,

-Alfred
Citera
2019-08-23, 20:09
Medlem
Unniss avatar
Det är ju en riktig klassiker att börja skylla på märket varje gång nåt uppstår under kur. Ibland och kanske till och med ofta nu för tiden, är själva oljan problemet. Detta är dock inte fallet med pro's prylar, det är det bästa på marknaden. Fattar inte problemet, gillar ni inte max grejer byt märke då?
Citera
2019-08-24, 23:36
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Det börjar bli väldigt olustigt att diskutera med dig Hypo. Du verkar ha fått en grov släng av konspirationsteoretikerfeber?
Inlägget jag citerar här är så galet på så många plan att jag mer känner att du har någon slags personlig vendetta gentemot mig eller mitt vurmande för Mshop.
Det blir verkligen inte bättre av ditt ordbajseri med formuleringar såsom "symptomatiskt inslag i dina inlägg", "elementära felkällor" eller "osannolikhetskalkyler".

Mina inlägg är inte "kraftigt färgade" och "analyserna" är en redogörelse för mina tankar och teorier, oavsett vad du vill få det till.
I detta fall så handlar det ju faktiskt om att någon undrade vad som kan ha orsakat en östrogen effekt vid byte av ester på testot från e till cyp. Då tycker jag inte att det är rimligt, eller fruktsamt, att börja teoretisera kring att märket i fråga har haft i allehanda felaktiga substanser i vialerna - helt enkelt eftersom det inte finns några som helst indikationer på detta utifrån vad TS redogjorde för.
Som jag sa så hävdar jag inte att jag vet vad som fanns/finns i vialerna men jag hävdar min åsikt vilken är att jag ser det som ytterst osannolikt att Pro Oil har råkat blanda ihop test cyp med test prop där då denna utsago skulle vara enda yttringen av ett sådant snedsteg.

Vidare kommenterar jag ditt inlägg i fet stil.

Slutligen vill jag åter påminna; jag tycker att all sanning och alla åsikter bör läggas fram - oavsett vad det innebär för mshop, pro oil eller vilket annat märke eller shop som helst. Jag tycker dock att vi bör hålla diskussionen på en något realistisk nivå och försöka avhålla oss från att diskutera högoddsare tills dess att indikationer gör sådant rimligt.
Varför? För att inte grumla till det för alla. Om ett märke eller shop sköter sig så bör detta stå klart. Sköter man sig inte bör detta också stå klart. Om diskussionen grumlas upp för mycket så kan inte en skötsam shop/märke skilja sig lika väl från skojare och bedragare som drar nytta på ovisshet.

I all välmening,

-Alfred

"Galet, inte bara på ett plan utan så pass många att det rör sig om ett personligt vendetta" (summerat citat) och du du ger mig diagnosen "en grov släng av konspirationsteoretikerfeber" och anklagar mig för ordbajseri...jag kommenterar inte den biten vidare.

Rörande ditt symptomatiska vurmande för Mshop och Apoteksbutiken, Pro-Oil och andra märken som dessa butiker saluför så är jag ju knappast ensam om att ha uppmärksammat såna tendenser i dina inlägg.

Sen håller jag helt och hållet med dig att "om en shop sköter sig" så ska denna inte klandras i onödan. Problemet är ju bara att Mshop har salufört en hel massa märken som sedan visat sig vara av högst tvivelaktig kvalitet. När det gäller till Pro-Oil så kommer det ju fram klagomål lite nu och då men sådana klagomål hinner ju knappt postas innan vissa användare är framme och genast bortförklarar allt eller höjer Pro-Oil till skyarna.

Min erfarenhet är som sagt att Pro-Oil har levererat bra genom åren men det finns en del bitar och batcher där de bevisligen tabbat sig. Varför detta inte skulle kunna ha hänt med en batch testo c år 2019 har jag svårt att se.
Citera
2019-08-26, 14:44
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Rörande ditt symptomatiska vurmande för Mshop och Apoteksbutiken, Pro-Oil och andra märken som dessa butiker saluför så är jag ju knappast ensam om att ha uppmärksammat såna tendenser i dina inlägg.

Förstår du inte att mitt vurmande för dessa märken och shoppar beror på att det är dessa märken och shoppar jag har använt mig utav och jag är helnöjd så tycker jag som sagt tidigare att du griper efter halmstrån utan att se vad det egentligen handlar om.

Sen håller jag helt och hållet med dig att "om en shop sköter sig" så ska denna inte klandras i onödan. Problemet är ju bara att Mshop har salufört en hel massa märken som sedan visat sig vara av högst tvivelaktig kvalitet. När det gäller till Pro-Oil så kommer det ju fram klagomål lite nu och då men sådana klagomål hinner ju knappt postas innan vissa användare är framme och genast bortförklarar allt eller höjer Pro-Oil till skyarna.

Som vi säkert också alla har märkt så finns det ju flertalet andra som på uppdrag eller eget initiativ hängett sig åt smutskastning eller försök att skapa misstro till dessa märken.
Tycker du att det är anmärkningsvärt verkligen när 1 av mängden användare av just Pro Oil kommer med något osannolikt påstående om kvalitét och sedan blir kritiserad av ett par av mängden som använder Pro Oil med uteslutande god erfarenhet?
Tveksam dock till det där med att "höja till skyarna". Det tycker jag snarare är något som passar bättre in på div andra märken och shoppar. Pro Oil brukar ju i regel enbart få realistiska och relevanta betyg.

Min erfarenhet är som sagt att Pro-Oil har levererat bra genom åren men det finns en del bitar och batcher där de bevisligen tabbat sig. Varför detta inte skulle kunna ha hänt med en batch testo c år 2019 har jag svårt att se.

Återigen snurrar du upp dig själv på ett väldigt luftigt resonemang med antaganden om vad jag har implikerat i mina kommentarer.
ALLA shoppar och märken har åkt på blåsningar om de varit verksamma i mer än tre månader för att sälja ut 1 batch. Hur de sköter sig när något blivit fel är vad som är intressant och där hoppas jag att även din erfarenhet säger att Pro Oil har levererat över förväntan.
Gällande att Pro Oil inte skulle ha tabbat sig med en batch test cyp år 2019 har jag aldrig påstått att så inte är möjligt. Jag sa att det var ytterst osannolikt att Pro Oil skulle ha råkat blanda ihop test cyp och test propp och enbart 1 människa skulle ha noterat detta. Det är en rejäl skillnad och jag står fast vid detta.

Nu tänker jag dra mig ur även denna ofruktsamma diskussion med oklart syfte då jag inte tycker det är befogat av mig att svara på mer inlägg i denna stil och det börjar bli väldigt långdraget att rätta dina citat av vad jag har skrivit eller inte skrivit.
Det är tråkigt att man ska behöva se så mycket fulspel på den här marknaden, särskilt när det gäller märken/shoppar man själv håller varmt om hjärtat efter många års trogen och toppklassad service.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-09-02, 04:33
Medlem
Cybersluts avatar
-KarlAlfred. Du är onekligen en person med rätt bred kunskap inom AAS och kommer ofta med sakliga inlägg och konkret information där det behövs vilket är uppskattat såklart.

Men att säga att Hypotesus slog huvudet på spiken gällande dig & ditt postande i trådar tillhörande/associerade med vissa shoppar eller märken vore en underdrift.
Du är ju jätteduktig på att formulera dig och skriva stiliga inlägg men det krävs varken att man är ett geni eller har ”en grov släng av konspirationsteoretikerfeber” för att få en känsla av att du högst sannolikt har ett samarbete eller tillochmed är delaktig i någon av shopparna.

Givetvis är detta inget som går att bevisa ändå & vidare diskussion är inte lönt, men ja, vi är nog många som sett dig och lagt märke till dessa tendenserna genom åren. Det var på tiden att någon addresserade det.
Jag räknar förstås kyligt med att ett sedvanligt sågande & dumförklarande inlägg i klassisk -KarlAlfred-stil kommer komma som svar på detta vilket jag ser fram emot!

I övrigt har jag varit nöjd med Pro Oil’s testo E, jag ska testa deras testo P nästa gång.
Senast redigerad av Cyberslut 2019-09-02 kl. 04:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in