Citat:
Ursprungligen postat av
FindAway
Om det skulle vara 5 tillslag per år, blir risken att polisen kommer just den timme du råkar vara där en på 237000.
Ja, det är möjligen en siffra som kan stämma för risken att vara på plats när de sparkar in dörren, give or take. Problemet är ju att polisens nät är större än så.
Vid senaste tillslaget hamnade 14 torskar inför skranket (12 dömdes), de var inte på plats när razzian genomfördes någon av dem.
Visserligen hade de betalat med Swish och åkte dit på det men polisen brukar också spana ett tag (ibland i månader) på salonger där de tar regnr på kunders bilar osv. Och ja, orkar de så följer de efter en bit. Detta, plus att polisen allt oftare kommer över både övervakningsfilmer och kundlistor där anteckningar över vilken tjänst som sålts finns (vissa av torskarna i senaste rättegången åkte på det), gör att risken att åka dit är betydligt större.
Jag säger inte att risken är stor, men betydligt större än uträkningen ovan.
Med allt det sagt dömer jag självklart inte samtyckande vuxna, men det kvittar lite vad ens moraliska övertygelse är här - det är väl värt att tänka över riskerna. Det är inte bara böter det handlar om, att vara dömd sexualbrottsling i dagens öppna samhälle kan vara väldigt problematiskt.
Jag tycker hela debatten är intressant ur ett politiskt perspektiv och dömer som sagt innan men jag hoppas att alla inblandade håller sig säkra.