2019-08-09, 23:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"En anledning till att jag anser att inte kvinnor enbart kan vara högsta hönset i ett lands politiska organisation är försvaret av landet till exempel. "

Skrev du kanske inte nyss detta?

Jovisst gjorde jag det. Och då tolkar du det som att jag menar att kvinnorna ska organiseras i landets försvar?
Läste du inte resten av inlägget?
Citera
2019-08-09, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har förklarat för dig vad jag ville ha sagt. Det gjorde jag redan i första inlägget. Står i stycket längst ner, det du avfärdade med nåt babbel om skattesystemet.

Om du vill diskutera ordet sexist vidare kan vi göra det. Jag vet inte vad mer det finns att säga om det bara. Har du något mer att säga gällande det?

Nu tycker jag att du börjar hamna på en tramsig nivå. Varför ska det alltid överdrivas så ofantligt?
Intellektuellt underläge är det du som pratar om. Att man har en åsikt behöver inte betyda att man är intellektuellt underlägsen. Det är väldigt tråkigt att du ser det som att kvinnor skulle vara underlägsna bara för att män passar bättre inom vissa områden och kvinnor passar bättre inom andra områden.
En anledning till att jag anser att inte kvinnor enbart kan vara högsta hönset i ett lands politiska organisation är försvaret av landet till exempel.
Vi måste ha poliser och väktare och vi måste ha en slags militär. Jag tror definitivt att män förstår sig på andra mäns våld bättre än vad kvinnor gör. Och faktum är att kvinnor inte kan försvara ett land mot män på samma sätt som män kan om det skulle bli krig.
Hade jag varit man och varit den som förväntades rycka ut i krig eller andra strider hade jag inte velat att någon som inte avkrävs samma uppoffring skulle diktera mina villkor.
Det är bara i ditt och Merapis huvud som det handlar om underlägsenhet, det har det aldrig handlat om för mig. Men män och kvinnor är olika, framförallt fysiskt men även psykiskt till viss del, vilket gör att de passar bra för lite olika saker sett till gruppnivå. Att det finns individer som skiljer sig från mängden är ingen som bestrider, jag verkar ju själv vara en sådan som skiljer mig lite från gruppen kvinnor vad det gäller politiska åsikter, till exempel.

Det om skörden ska tolkas som att människor har instinkter vilka vi stävjer i samhället idag och har gjort hyfsat länge. Dock har det gjorts med våld tidigare, och den gränsen skulle jag tro är hårfin.
Instinkter att vilja se om sitt eget bo och att vilja skörda sitt arbete. Rödingarna verkar leva i någon tro av att människor mer än gärna ger bort halva sitt levebröd med ett leende på läpparna.
Okej, jag tror vi har nått vägs ände här. Jag tolkade som sagt ditt inlägg inlägg som ditt inlägg som att du tycker att vänsterpolitik är orimligt för att det skulle gå stick i stäv med mänsklig natur att att betala skatt. Du menade uppenbarligen inte detta, men du vägrar förklara vad du faktiskt menade och jag kan inte dechiffrera något annat budskap i ditt inlägg. Du kan upprepa de här liknelserna om att skörda säd och kasta bröd åt fisk bäst du vill, men om de inte handlar om att betala skatt är det bäst att du skriver ut vad det är du vill säga, för jag förstår verkligen inte. Men jag misstänker att svaret är att det är jävligt avlägset att någon skulle sätta sig upp mot staten med våld. Det är liksom inte Venezuela vi bor i.

Vad gäller diskussionen om sexism kommer vi inte heller någonstans. Du tycker uppenbarligen att dina åsikter är helt normala. Jag tror att de flesta utanför den här kvinnohatarhålan skulle tala om för dig att din uppfattning är helt åt helvete. Du som nu är lärare kanske ska berätta vad du tycker om tjejers förmågor på nästa föräldramöte och se hur folk reagerar.

Nej nej, det handlar förstås inte om att kvinnor är underlägsna. Män är ju bara lite bättre på att ha makt. Det har ju ingenting att göra med att ett kön skulle vara överlägset det andra att göra, det handlar ju bara om att män är bättre på att bestämma. Vilken tur att vi fick det klarlagt.

Vad gäller din nya idé om militärtjänstgöring så fallerar den på så många punkter. Det finns inget som hindrar kvinnor från att göra militärtjänstgöring i dagens samhälle, och bara en bråkdel av männen gör det också. Män tjänar dessutom gladeligen manliga ledare som Donald Trump fast han undvek inkallelsen till militären fem gången under Vietnamkriget. Fast du kanske tänker att han har någon sorts essentiell förståelse för hur det är att tjäna inom militären bara för att han är man?

Som sagt, om det här handlar om miltärtjänstgöring varför inte bara säga "jag tycker att ett lands ledare borde ha jobbat i det militära för att förstå hur det är"? Varför ta den här långa jävla omvägen till "jag tycker inte att kvinnor borde få leda för vissa män gör militärtjänstgöring så män förstår hur det är"? Varför känner du dig tvungen att baka in de här färdiga sanningarna om att kvinnor är så och att de aldrig kan bli bra ledare?
Senast redigerad av Disciplina 2019-08-09 kl. 23:48.
Citera
2019-08-09, 23:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
herregud människa, tror du verkligen seriöst att det är Merkel eller Tatcher eller May som ger sig ut och "försvarar landet" när militära konflikter bryter ut?

Du är onekligen sagolikt förvirrad.
du har suttit här och i x antal inlägg nu proklamerat kvinnlig underlägsenhet att inneha både politisk makt SAMT! förstånd att rösta.

Detta utan minsta grund att stå på, ingenstans i världen där kivnnor getts möjlighet att rösta har det på något sätt uppstått problem pga detta.
Inga partier har heller startats med motsvarande krav om att män minsann ska fråntas sina medborgerliga rättigheter, eller förbjudas ditt eller datt. Partier med politiska program kring motsatsen att kvinnor ska fråntas div rättigheter finns det dock gott om. Tom Sverige har 2-3? partier som vill begränsa kivnnor rättighet att bestämma över sina egna kroppar ex.
Ingenstans har heller en kvinnlig ledare av någon större "rang" ställt till med seriösa problem för sitt land..
men vet du vad....det har nu en hel radda individuella manlig makthavare faktiskt nu gjort...

men så klart! Kvinnor är ju underlägsna varelser som inte klarar tänka eller agera politik.

Den enda kvinna jag stött på som jag seriöst skulle anse inte borde få rösträtt är faktiskt du.

Är du såhär jobbig i verkligheten också? Du är sanslöst jobbig att föra ett samtal med.
Jag har inte skrivit att kvinnor är underlägsna varelser någonstans överhuvudtaget. Det är du och Disciplina som sitter och upprepar detta hela tiden, inte jag.
Jag har inte heller skrivit att kvinnor bör tas ifrån sin rösträtt även om många röstar åt helvete. Däremot bör en kontroll av rösträtt ske efter andra parametrar. Det jag alltså sa från början är att jag känner mig tryggare med att män styr än att kvinnor styr landet.
Sedan har ni två blåst upp det till helt sjuka proportioner och nu börjar vi hamna där vid var jag känner att jag upprepar mig. Det har jag inte ork att göra, då kan du lika väl gå tillbaka och läsa inläggen jag redan skrivit där jag förklarat hur jag tänker. Om du den inte begriper vad där står, ja då får det väl vara så.
Du kan vara lugn gällande min röst, det är inte den som kommer bidra till att Sverige slutar som ett ghetto där djungelns lag råder. Din däremot...
Citera
2019-08-09, 23:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har inte skrivit att kvinnor är underlägsna varelser någonstans överhuvudtaget.
Jag har inte heller skrivit att kvinnor bör tas ifrån sin rösträtt även om många röstar åt helvete. Däremot bör en kontroll av rösträtt ske efter andra parametrar.
Det jag alltså sa från början är att jag känner mig tryggare med att män styr än att kvinnor styr landet.

Sedan har ni två, du och Merapi, blåst upp det till helt sjuka proportioner och nu börjar vi hamna där vid var jag känner att jag upprepar mig. Det har jag inte ork att göra, då kan du lika väl gå tillbaka och läsa inläggen jag redan skrivit där jag förklarat hur jag tänker. Om du den inte begriper vad där står, ja då får det väl vara så...

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Okej, jag tror vi har nått vägs ände här. Jag tolkade som sagt ditt inlägg inlägg som ditt inlägg som att du tycker att vänsterpolitik är orimligt för att det skulle gå stick i stäv med mänsklig natur att att betala skatt. Du menade uppenbarligen inte detta, men du vägrar förklara vad du faktiskt menade och jag kan inte dechiffrera något annat budskap i ditt inlägg. Du kan upprepa de här liknelserna om att skörda säd och kasta bröd åt fisk bäst du vill, men om de inte handlar om att betala skatt är det bäst att du skriver ut vad det är du vill säga, för jag förstår verkligen inte. Men jag misstänker att svaret är att det är jävligt avlägset att någon skulle sätta sig upp mot staten med våld. Det är liksom inte Venezuela vi bor i.

Vad gäller diskussionen om sexism kommer vi inte heller någonstans. Du tycker uppenbarligen att dina åsikter är helt normala. Jag tror att de flesta utanför den här kvinnohatarhålan skulle tala om för dig att din uppfattning är helt åt helvete.

Nej nej, det handlar förstås inte om att kvinnor är underlägsna. Män är ju bara lite bättre på att ha makt. Det har ju ingenting att göra med att ett kön skulle vara överlägset det andra att göra, det handlar ju bara om att män är bättre på att bestämma. Vilken tur att vi fick det klarlagt.

Vad gäller din nya idé om militärtjänstgöring så fallerar den på så många punkter. Det finns inget som hindrar kvinnor från att göra militärtjänstgöring i dagens samhälle, och bara en bråkdel av männen gör det också. Män tjänar dessutom gladeligen manliga ledare som Donald Trump fast han undvek inkallelsen till militären fem gången under Vietnamkriget. Fast du kanske tänker att han har någon sorts essentiell förståelse för hur det är att tjäna inom militären bara för att han är man?

Se inlägg ovan, orkar inte skriva samma sak hela tiden.
Det är ingen ny idé om militären, den har bara inte varit nedskriven.
Ta nu och tänk lite för fan. Du borde begripa att ett land måste ha män i militären.
Vill du själv delta där eller?

Polisen kanske också ska styras av kvinnor som inte kan agera polis p.g.a. fysiska begränsningar? Pratar nu om poliser som åker på utryckningar vid kravaller/ stök/gängbråk/ skjutningar e.t.c.
Jag är oerhört glad att vi har män som vill arbeta med detta.
Säg till när du är tillbaka i verkligheten!
Citera
2019-08-10, 00:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Vad gäller diskussionen om sexism kommer vi inte heller någonstans. Du tycker uppenbarligen att dina åsikter är helt normala. Jag tror att de flesta utanför den här kvinnohatarhålan skulle tala om för dig att din uppfattning är helt åt helvete. Du som nu är lärare kanske ska berätta vad du tycker om tjejers förmågor på nästa föräldramöte och se hur folk reagerar.

Som sagt, om det här handlar om miltärtjänstgöring varför inte bara säga "jag tycker att ett lands ledare borde ha jobbat i det militära för att förstå hur det är"? Varför ta den här långa jävla omvägen till "jag tycker inte att kvinnor borde få leda för vissa män gör militärtjänstgöring så män förstår hur det är"? Varför känner du dig tvungen att baka in de här färdiga sanningarna om att kvinnor är så och att de aldrig kan bli bra ledare?

Hela sista meningen är rent hittepå från din sida. Du kan vara god och visa mig var jag skrivit att kvinnor aldrig kan bli bra ledare. Självklart kan individer bli bra ledare.
Problemet är att vi har för många kvinnor med åsikter likt Merapi i detta land och därför kan inte särskilt många svenska kvinnor styra landet. Inte på grund av någon allmän underlägsenhet som du vill få det att framstå. Dina åsikter har jag dålig koll på eftersom du ägnar dig mest åt att kommentera andras istället för att blotta dina egna åsikter. Så jag får nog ta tillbaka det där om hårdhudad och tuff, stämmer tydligen inte.
Nåväl, en tackar för diskussionen. Tror vi får enas om att vara oense.
Får dock säga att det var tråkigt att du tog en sån infantil väg i diskussionen här, blir bara skit av samtalen när man håller på som du gjort här och ägnat dig åt konstanta överdrifter.
Citera
2019-08-10, 00:47
Medlem
Entous avatar
Citat:
Jag har använt mig av argument, att du sen inte gillar dem eller anser att de är trovärdiga får vara ditt problem. Sen har jag inte påstått att kvinnor inte kan vara bra politiker utan jag påstod att kvinnor röstar vänster i högre grad än män och om enbart kvinnor hade bestämt så hade vi haft ett än mer kaotiskt samhälle än vad det är på vissa håll redan. Det är stor skillnad på att påstå att kvinnor som individer är sämre politiker än män och att påstå att kvinnor som grupp vurmar för lite fel riktning gällande prioriteringar i samhället.
Du kanske skulle läsa igenom vad som skrivits innan du börjar bjäbba.
Vad har du förresten själv att tillföra samtalet här?

Jag har läst igenom det mesta du har skrivit i tråden, inklusive dina förklaringar till att du känner dig tryggare med att män styr och att kriminella invandrare är den grupp som samhället värnar mest om. Det är klart för mig att du har sexistiska såväl som smygrasistiska böjelser.

Vad jag har att tillföra samtalet? Förmodligen inte så mycket mer än vad som redan har skrivits. Ett personligt perspektiv på saken är att jag inte upplever att egenskaper som typiskt associeras med femininitet ses ned på, däremot upplever jag att kvinnor i allmänhet inte får samma erkännande som män när det handlar om områden som vi kulturellt och traditionellt associerar med manlighet.

Fördomarna dikterar att om en man är akademiskt framgångsrik så beror det på skarpsinnighet och talang medan hans kvinnliga kollega som presterar likvärdigt har lyckats hålla sig kvar i huvudsak genom slit och ihärdighet. Kvinnor börjar redan på minuspoäng när det handlar om att demonstrera ledarförmåga, logisk-matematisk intelligens och andra typiskt manligt kodade egenskaper. Det är även samma bakomliggande förväntningar som gör livet extra surt för kvinnor som t.ex. väljer bort att skaffa barn. Empati och moderinstinkt är för många en av de mest essentiella egenskaperna hos en kvinna.
Citera
2019-08-10, 00:54
Medlem
WordWarriors avatar
När kvinnor gör anspråk på att göra mäns jobb utan att ha kvalifikationerna, så är det naturligt att nedvärdera dessa ambitioner.

Ni kritiker: läs en gång till innan ni svarar...
Citera
2019-08-10, 00:56
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit att kvinnor är underlägsna varelser någonstans överhuvudtaget. Det är du och Disciplina som sitter och upprepar detta hela tiden, inte jag.
Jag har inte heller skrivit att kvinnor bör tas ifrån sin rösträtt även om många röstar åt helvete. Däremot bör en kontroll av rösträtt ske efter andra parametrar. Det jag alltså sa från början är att jag känner mig tryggare med att män styr än att kvinnor styr landet.
Ja, men när jag kritiserade det här uttalandet med argumentet att de styrandes åsikter skiljer sig betydligt mer efter partitillhörighet än kön så var det du som sa att du minsann inte alls menade de som styr landet utan att det istället handlar om hur folk röstar. Det känns svårt att få någon rätsida på vad du vill ha sagt.

Citat:
Se inlägg ovan, orkar inte skriva samma sak hela tiden.
Det är ingen ny idé om militären, den har bara inte varit nedskriven.
Ta nu och tänk lite för fan. Du borde begripa att ett land måste ha män i militären.
Vill du själv delta där eller?
Haha, nej, jag är precis som Trump, lite för bra för att ägna mig åt sådant skitgöra.

Men allvarligt, min poäng är att det finns många kvinnor som gladeligen gör karriär inom det militära och att det inte föreligger några hinder för dem att göra så, men framför allt att en stor del av alla män inte heller har några sådana erfarenheter.

Citat:
Polisen kanske också ska styras av kvinnor som inte kan agera polis p.g.a. fysiska begränsningar? Pratar nu om poliser som åker på utryckningar vid kravaller/ stök/gängbråk/ skjutningar e.t.c.
Jag är oerhört glad att vi har män som vill arbeta med detta.
Säg till när du är tillbaka i verkligheten!
Ja jag tror ju till exempel att DN:s rapportering om polisnärvaron på AIK:s matcher visar att prioriteringen när poliser rekryteras kanske inte bör vara att rekrytera de bästa våldsverkarna. Den bästa polisen är oftast någon som kan lugna ner stämningen vid kravaller snarare än att med våld spä på konflikter. Sedan får man väl inte vara inkapabel att utföra arbetsuppgifterna, men alla människor kan också möta på situationer där de övermannas och det är inget argument för att de aldrig skulle kunna bli poliser.

Citat:
Hela sista meningen är rent hittepå från din sida. Du kan vara god och visa mig var jag skrivit att kvinnor aldrig kan bli bra ledare. Självklart kan individer bli bra ledare.
Problemet är att vi har för många kvinnor med åsikter likt Merapi i detta land och därför kan inte särskilt många svenska kvinnor styra landet. Inte på grund av någon allmän underlägsenhet som du vill få det att framstå. Dina åsikter har jag dålig koll på eftersom du ägnar dig mest åt att kommentera andras istället för att blotta dina egna åsikter. Så jag får nog ta tillbaka det där om hårdhudad och tuff, stämmer tydligen inte.
Nåväl, en tackar för diskussionen. Tror vi får enas om att vara oense.
Ja det gäller att hålla tungan rätt i mun. Jag skulle givetvis ha skrivit "kvinnor som grupp" istället för "alla kvinnor", men när resultatet ändå är att du dömer alla kvinnor utifrån de här idéerna du har om hur kvinnor som grupp känns det lite som att det kvittar.

Jag tror att mina åsikter framgår med all tydlighet i min kritik av dina. Jag ogillar könsessentialismen och tror att vi bör vara jävligt försiktiga med att vräka ur oss fördomar om vad män och kvinnor kan utan att ha kött på benen. Jag tror också att vi bör resonera kritiskt kring vilka egenskaper som faktiskt är relevanta för en uppgift och huruvida dessa egenskaper är något inlärt hos könen eller medfött. Det här betyder givetvis inte att jag inte tror att det skulle finnas några som helst biolgiskt betingade skillnader mellan män och kvinnor, men jag tror inte att vi bör uttala oss så lättvindigt som du vill göra om vilka dessa skillnader är. Jag tror också att genom att uttrycka sexistiska åsikter som "jag vill inte att kvinnor ska ha makt" så bidrar du till ökad ojämställdhet.

Citat:
Får dock säga att det var tråkigt att du tog en sån infantil väg i diskussionen här, blir bara skit av samtalen när man håller på som du gjort här och ägnat dig åt konstanta överdrifter.
Jag tycker det är töntigt av dig att klaga på överdrifter när jag bara ställer dig mot väggen för vad du säger. Att påstå att kvinnor är sämre lämpade och att de är underlägsna är för fan synonymer, och bara för att det låter mindre bra när man skriver ut vilken typ av åsikter det faktiskt är du uttrycker här så blir det inte en överdrift. Du kan förstås gnälla om hur du tycker kvinnor är bra på andra saker där man inte har något inflytande över samhället, men för oss som tycker att kvinnor ska ha samma möjligheter att forma sin tillvaro som män kommer det här fortfarande framstå som extremt nedlåtande.
Citera
2019-08-10, 01:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Jag tycker det är töntigt av dig att klaga på överdrifter när jag bara ställer dig mot väggen för vad du säger. Att påstå att kvinnor är sämre lämpade och att de är underlägsna är för fan synonymer, och bara för att det låter mindre bra när man skriver ut vilken typ av åsikter det faktiskt är du uttrycker här så blir det inte en överdrift. Du kan förstås gnälla om hur du tycker kvinnor är bra på andra saker där man inte har något inflytande över samhället, men för oss som tycker att kvinnor ska ha samma möjligheter att forma sin tillvaro som män kommer det här fortfarande framstå som extremt nedlåtande.

Sverige styrs och dikteras efter kvinnliga egenskaper sedan decennier. Bland dessa egenskaper ingår undfallande inför hot och våld. Fungerar det bra anser du?

Själv anser jag att kvinno-experimentet nu hotar vårt samhälles existens, och det är dags för handlingskraftiga västerländska och vita män att kliva fram och återta våldsmonopolet.

Vem ska annars hjälpa er?
Citera
2019-08-10, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sverige styrs och dikteras efter kvinnliga egenskaper sedan decennier. Bland dessa egenskaper ingår undfallande inför hot och våld. Fungerar det bra anser du?

Själv anser jag att kvinno-experimentet nu hotar vårt samhälles existens, och det är dags för handlingskraftiga västerländska och vita män att kliva fram och återta våldsmonopolet.

Vem ska annars hjälpa er?

...eller tillämpa svedjebruk.

(Long time no see..!)
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-08-10 kl. 01:21.
Citera
2019-08-10, 01:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
...eller tillämpa svedjebruk.

Att något nytt ska växa upp ur det gamla? Fungerar det när landets kvinnor gått till sängs med fienden?

Svar på topic blir att kvinnliga egenskaper nedvärderas på grund av att kvinnornas eget beteende undergräver vår civilisation. Detta är ett hot mot våra barns framtid. Nu börjar svenska kvinnor sent om sider att själva inse detta. Jag tror att det är för sent, och förfallet får ha sin gång. Må de som medlöpt och medverkat straffas direkt och indirekt, och undanta de oskyldiga.
Citera
2019-08-10, 01:28
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Feministerna slår sig ständigt för bröstet hur toleranta de är... alla ska få komma till sverige..alla sexuella läggningar är ok..alla får ha vilka kön de vill..alla ska få bli vad de vill..kvinnor ska få tycka vad de vill..men när det gäller att ha en avvikande åsikt, en åsikt som avviker en millimeter för vad som accepterat av feministmaffian då försvinner all tolerans som vatten i ett badkar där man dragit ur proppen...vilket jävla hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in